بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۳

صدر: پتروشیمی‌ها بیت‌ المال را چپاول می‌کنند

کد خبر : ۱۱۵۹۸۹
طراح تحقیق و تفحص از صنعت پتروشیمی با انتقاد از عدم پرداخت قیمت واقعی گاز توسط پتروشیمی ها گفت: صنایع پتروشیمی بیت المال را چپاول می کند و سازمان بازرسی، دیوان محاسبات و وزارت نفت در رسیدگی به این امر کوتاهی می کنند.

موید حسینی صدر با بیان اینکه قیمت خوراک پتروشیمی در لایحه بودجه هنوز تعیین نشده گفت: بر اساس قانون هدفمندی یارانه ها باید قیمت خوراک پتروشیمی حداقل 15 سنت باشد.

نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بر اساس قانون هدفمندی یارانه ها قیمت خوراک پتروشیمی باید 65 درصد قیمت گاز صادراتی باشد، با توجه به اینکه در حال حاضر قیمت گاز صادراتی 38 سنت است قیمت خوراک پتروشیمی باید 29 سنت باشد که با تخفیف 15 سنت در نظر گرفته شده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عدم اعمال قیمت دقیق خوراک پتروشیمی تخلف است، گفت: اگر وزارت نفت قیمت 15 سنتی را برای خوراک پتروشیمی ها قبول نکند بر اساس قانون هدفمندی یارانه ها باید قیمت واقعی را بپردازد.

وی تصریح کرد: پتروشیمی ها عادت کرده اند به مفت خوری و عدم پرداخت واقعی قیمت گاز توسط پتروشیمی ها چپاول بیت المال است.

حسینی تاکید کرد: سازمان بازرسی ، دیوان محاسبات و وزارت نفت در این کوتاهی مقصرند و در این همین راستا از وزیر نفت سئوال کردیم و به کمیسیون انرژی برای پاسخگویی به این سئوال دعوت شده اند.

وی در خصوص ارائه تبصره هدفمندی از سوی دولت به مجلس افزود: قانون هدفمندی کارایی خود را از دست داده و باید سازوکار اجرای فاز دوم هدفمدی یارانه ها به صورت لایحه جداگانه ای به مجلس می آمد تا اشکالات قانونی آن برطرف می شد. با این شکل ارائه تبصره هدفمندی به کمیسیون تلفیق موافق نیستم.

چندی پیش موید حسینی تقاضای تحقیق و تفحص از پتروشیمی ها را ارائه داد. وی یکی از دلایل ارائه تحقیق و تفحص را عدم ارائه واقعی سهام شرکت های پتروشیمی به بورس اعلام کرد. علاوه بر این وی معتقد بود پتروشیمی ها محصولات خود را به جای عرضه در داخل، صادر می کنند.
 
اشتراک گذاری :
گزارش خطا
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ali
دوشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۱
مثل اینکه ایشون از قطر و امارات پول می گیره!!!!!!!!!
سعید
دوشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۵
ایشون به نرخ مالیات هم اشاره کنند و نرخ فروش محصولات .
نمیشه قیمت خرید جهانی باشه و قیمت فروش داخلی که
بی نام
دوشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۸
ببخشید چرا در زمان احمدی نژاد همه سکوت اختیار کردند نوبت به روحانی رسید همه نمایندگان هوشیار شدند ماشاالله به این هوش وذکاوت
محمد
دوشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۰
تو این وضع اقتصاد وبا این مشکلات اقتصادی دارن کار تولیدی میکنن حتما باید برن تو بازار ارز تا امسال این نماینده بی سواد دیگه چرت نگه امثال این نماینده ی بی سواد تا این صنعت عظیم رو که بار تحریم رو یک تنه به دوش کشیده و ارز اوری خوبی داشته نا بود نکنن ول کن نیستن (قیمت گاز برای پتروشیمی ها درامارات 8 ودر قطر 7 ودر عربستان زیر 10 سنت هست در ضمن هیچ تخفیف و زیانی بابت تحریم کشور شون نمیدن)
بهمن
دوشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۸
اقا قیمت جهانیش 14 سنته این اقا چجوری میگه 29 سنت>!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ذوقعلی
دوشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۵
یک تحقیق و تفحص در مورد این آقا بشه که چه جوری به مجلس راه پیدا کرده
کوروش
دوشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۷
این آقایون میدونند که در دور بعدی جایی در مجلس ندارند و مردم به این جماعت رای نخواهند داد و قصد دارند با این کار دولت روحانی عزیز را تضعیف کنند ولی به طناب پوسیده چسبیده اند . این خیال باطل شما است و مطمئن باشید که به هدفتان نخواهید رسید . پیروز باد روحانی
مهدی
دوشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۸
چگونه ما باور کنیم که مجلس میخواهد از تولید و صادرات حمایت کند...
علی
دوشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۸
آقایون میگند نرخ صادرات گاز 38 سنته میشه اونوقت بگین نرخ سوزوندن گاز برای گرم کردن خانه ها چند سنته؟
میشه بگین اونوقت ما به چند قاره داریم گاز صادر میکنیم که حالا شما نزخ گاز صادراتی رو میخوای ملاک قرار بدی؟
بازم میشه بگین همین گاز وقتی به محصولات پتروشیمی تبدیل میشه چقدر ارزش افزودش میشه و اون موقع چند میشه؟
به خدا ما مردم گوش مخملی نیستیم.
مهدی
دوشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۲
متاسفم برای این نماینده... او فقط مو را می بیند نه پیچش مو... او واقف نیست با افزایش قیمت گاز عملا قدرت رقابت پتروشیمی در صادرات پایین می اید و به تولید داخلی لطمه وارد میشود... پس خواهشنه اظهار نظری نکنید بهتره
سهامدار
دوشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۳
اصلا حرف این اقا نماینده درست ، سهامدارهای پتروشیمی کیا هستند؟ مردم یعنی سهامداران بورس که حدود 7 میلیون نفر هستند بصورت مستقیم بعلاوه حدود 40 تا 50 میلیون نفر از مردم که سهام عدالت دارند بصورت غیرمستقیم. که اینها یعنی مردم ایران ، چرا این نماینده ها اینقدر با ملت مشکل دارند؟؟ بورس را نگاه کنند با همین حرفهایشان استارت سقوط ازاد بورس را زدند.
مردمي
دوشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۴
تا اين اقايان اينقدر جفنگ ميگويند حال بورس همينه
hamid
دوشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۰
باسلام
می دونم که به احتمال زیاد نظر من را منعکس نمی کنید
کاملا با نظر دکتر صدر موافقم نباید به بیت المال خیانت کنیم و پول و سرمایه این مملکت را در جیب چند نفر بریزیم باید اینها توان رقابت داشته باشن و به ویژه خواری عادت نکننن به نظر من 20 سنت منطقی تره
مجید
دوشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۱
با سلام: آقای موید صدر با این پیشنهادات به کجا میخواهید برسید؟ چندی نیست که شرکت های پتروشیمی پا گرفته اند آیا با عقب نگهداشتن این شرکتها از لحاظ سرمایه و عدم توسعه شما نفعی خواهید برد؟ توان تولید بنزین یورو ۴ را با مالیات بر ارزش افزوده از پالایشگاه ها گرفتید، حالا هم برای پتروشیمی ها نقشه می کشید، احسن که دوست دارید کشور ما از نظر صنعت همیشه از بعضی کشورهایی که پولشان گویا به جیب شما می رود عقب بمانند طرحی که برای کشور نفعی ندارد چرا اعلام می کنید؟ مطمئن باشید که اگر این شرکتها سود بیشتری داشتند با مسابقه ای که برای مطرح شدن در بین شرکتهای خودی و بورس دارند سود بیشتری به سهامداران خود می دادند، آیا می دانید کارگرانی که در شرکتهایشان کار می کنند کمتر از شما که پشت میز می نشینید و نمی دانید گرما و سرما چگونه در مغز استخوان رسوخ می کند حقوق می گیرند
علی
دوشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۳
این موید حسینی کیه که یک تنه با اظهار نظرهای مکرر و نسنجیده خود بازار سهام رو به چالش میکشه کسی نیست جلوی این آقا رو بگیره
محمدجواد شریفی
دوشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۳
ای نماینده عزیز اگر ازامور اقتصادی اطلاع نداری لطفا سکوت اختیارکن واقتصاد کشور را دچار چالش نکن.کسی که حاضر است باینهمه ریسک های متنوع در کشور اینهمه سرمایگداری کند ایا نباید دنبال منافع اقتصادی باشد در تمام کشورها برای سرمایگدار فرش قرمز پهن میکنند حال درکشور ما هرکسی در جهت نابودی ان قدم برمی دارد بخدا حرف نسجیده زدن مسولیت شرعی دارد دقت کن
sasan
دوشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۴
شما زماني كه گاز اين پترو شيمي ها رو در زمستان قطع مي كنيد و 1-2 ماه توليدشونو مي خوابونين ضرر و زيان به اونها پرداخت مي كنين؟! انحصار گاز دست دولته قيمت خروجي هم دست دولته پس هرجور بخواين با سود اونها بازي مي كنين آقا سود آوري اين واحد ها رو بالا پايين نكنين با اين قانون هاي يكشبتون اين كار به سهامدار ها ضرر و زيان وارد مي كنه . يك شبه يكي كلي سرمايشو از دست مي ده و يكشبه يكي كلي پول به جيب مي زنه تغييرات بايد به مرور زمان انجام بشه نه يكدفه قيمت مواد اوليه رو 2 برابر كنيد. اگه اين پترو شيمي ها بدون سود كار كنند براي دولت كه خوبه اما فكر سهام دار ها رو هم بكنيد. با سرمايه اونها مخصوصا حقيقي ها بازي نكنيد. حقوقي ها تون كه بيشتر دولتين ككشون نمي گزه . مملكته داريم خر تو خر
علی
دوشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۶
با عرض شرمندگی نماینده شهر ماست که نسنجیده سخن میگه.
جواد
دوشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۵
سلام بررسی کنید با این افت قیمت در اثر مصاحبه های ایشان چقدر مردم متضرر شدند یعنی نمی دونه ملتهب کردن بازار یعنی چه یا عمدی این کار رو میکنه تا سهام جمع کنه
حمید
دوشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۷
یکی به این بفهمونه وضعیت کشور ما با جاهای دیگه فرق داره
محمد
دوشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۸
این نماینده درست می گه اگر معتقد به اقتصادازادهستیم باید قیمت گاز ودستمزد کارگر هم مثل کشورهای غربی بشه البته به شرطی که یک عده اقلیت سود جو با کارای غیر قانونیشون وهماهنگی در ادارات مختلف باورود اتباع افغالی وبه کارگیری انها دستمزدرراپایین نیاورند.دربعضی شهرها بعضی از ما بهترون افاغنه غیرمجازرا در نهضت سواد اموزی اموزش فارسی می دهند بالاخره اقتصاد علم هست یا نه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟عرضه وتقاضای نیروی کار اگر بهم بخور دستمزدها پایین می اید یا نه؟؟؟؟؟خصوصی سازی قرار ایجادکارپایدار برای کارگر ایرانی بکند یانه؟؟؟؟؟؟؟؟؟شاید هم به زعم بعضیهاقراراش باجاش برای عده ای خاص باش؟؟//جالب کامنتهای بالا همگی خوشون راباسواد می دانند ودیگران را بی سواد؟؟؟این یعنی احترام به دیدگاه مخالف؟؟این یعنی .......
علی
دوشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۱
سلام من یه فرزند شهیدم دوست دارم مملکتی که پدرم جونش رو برای مردمش داد در رفاه و آسایش باشه. آقای صدر چرا چشم دیدن رشد این اقتصاد رو نداری مگه منافع تو تو افزایش قیمت نرخ خوراکه؟
محمد
دوشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۲
بیخود 15 سنت، مگه چپاول بیت المال نیست؟ یه قرون از 29 سنت کمتر به ادعای خودت خیانت و دزدی است. البته تمام دزدی های قبل که تا الان 2.5 سنت بوده را هم اگر پس نگیری بازم خائنی! با یک حساب سرانگشتی تمام پتروشیمی ها باید مصادره شوند تا بدهی های قبلی (در واقع چپاول های قبلی) صاف شن!
ahmad
دوشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۶
شما و امثال شما بیت المال را چپاول میکنید شما برای قطر و عربستان ... خوبی هستید ندانسته از ... را از نظر مالی حمایت میکنید یک دوست مثل تو از هزار دشمن برای بیگانه بهتر است
علی
دوشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۷
این موید حسینی کیه که یک تنه با اظهار نظرهای مکرر و نسنجیده خود بازار سهام رو به چالش میکشه کسی نیست جلوی این آقا رو بگیره
mamad
دوشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۸
اب تو اسیاب عربا میریزین با این حرفا..........
ساسان
دوشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۲
كامنت اقتصاد آزاد كجاي اقتصاد ايران آزاد هست؟! تو چي داري مي گي 80 درصد اقتصاد ايران دولتيه جايي كه 90 درصد درآمد كشور رو دولت در دست داره (نفت) كجاش اقتصاد آزاده بله اگه آزاد باشه همه چيز بايد ازاد باشه پترو شيمي ها هم آزاد باشن توليداتشونو به قيمت جهاني در داخل بفروشن . ما هنوز بنزينمونو نتونستيم آزاد كنيم.دلار رو هنوز نتونستيم تك نرخي كنيم اونوقت شما مي گي هركي نظر اين نماينده رو نقد كرده بيسواده؟؟؟؟؟؟ آقاي باسواد هزينه پترو شيمي ها درصد كميش نيروي كاره كه مي گي نيروي كار افغاني!!! اونم تو پترو شيمي يكي پيدا نمي كني . هزينه اصلي خوراكه
علی محمدی
دوشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۳
امثال جنابعالی که به جای انجام کار، وقتتون رو صرف ی... میکنین پول بیت المال رو چپاول نمی کنین؟
سهامدار
دوشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۵
اقای صدر شما که در کمیسیون صنایع می باشید اگر راست می گوئید و مرد هستید در خصوص صنعت خودرو حرف بزنید که مردم بد بخت نمی توانند یک ماشین (ارابه مرگ) که قیمت ان معادل یک بنز المان است بخرند اگر راست می گوئی بگذارید خودرو با قیمت جهانی وارد شود .چطور قیمت خوراک پتروشیمی را با خارج محاسبه می کنید اما در خصوص قیمت خودرو هیچ اظهار نظری نمی کنید.
ابراهیم
دوشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۳
حالا که با دیپلماسی تحریمهای پتروشیمی را برداشتند از دولت آقای روحانی و خصوصا آقای ظریف استد عا می کنیم مذاکراتشان را با جناب موید حسینی جهت رفع تحریمهای اصلی که از طرف ایشان اعمال می شود را آغاز نمایند
احمد
دوشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۰
متاسفانه اشکال اساسی در اینجاست که بخش عمده ای از همین کامنت ها هم بر اساس منافع شخصی گفته می شود . گزارش مرکز پژوهشهارا در این خصوص منتشر کنید مفید خواهد بود . به نظر می رسد واقعا قیمت خوراک اشکال دارد . در ضمن سود برخی مجتمعهای پتروشیمی واقعا غیر اصولی است و همین مجتمع ها هم سهامداران عمده مشخصی دارند که ارتباطات قوی دارند .
عليرضا
دوشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۹
جالب كه فقط نظراي مخالفا اينجا هست. دكتر صدر واقعيت را گفته . سود ژتروشيمي هاي رانتي ايران 8 برابر سود كره هست: . اينها اين چند سال اينقدر كلفت شدن كه ديگه يك تنه بورس را منفي ميكنن.
شبستری
دوشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۶
اگه یه تحقیق و تفحص جدی از احوالات آقای نماینده بعمل بیاد اونوقت ممکنه قضیه ابعاد جالبتری پیداکنه ها
محمد
دوشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۰
کامنت منتقد اقتصاد ازاداولاخوب ادم بدون داره چی میگه تادچارتناقض گویی وندیدن واقعیت نشه دومابیخودی به دیگران نپره وانگ بی سوادی به کسایی که با افکار اون موافق نیستند نزنه باشلوغ کردن وهیاهو هم درصددنیل به افکار ومنافع خودش نباش توکه خیلی اقتصاد حالیت نمی دونی هرسال این موقع تو بازار همین خبراست در ضمن دانشمندمن به کسی نگفتم بی سواد بلکه افتراض کردم به ارادی مثل تو که خودشون راخیلی فهمیده حساب می کنند دستی وحقی هم در همه جا برای خودشون قایلند
ورشکسته
دوشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۷
جناب موید حسینی

دست بردارید، این جنجال با صحبتهای و شایعات شما شروع شد

شما در قبال سرمایه های سهامداران جزء مسئولید
محمود محمد بیگی
دوشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۳
آن موقع که سهام پتروشیمی ها عرضه می شد ، قیمت گاز خیلی ارزان بود . پس اگر آن موقع گاز قیمت بالائی داشت سهامداران خرد و صندوقهای باز نشستگی که دهها میلیون نفر تحت پوشش آنهاست چندین برابر سهامشان را می توانستند بخرند و الان با فشار امثال آقای صدر متضرر نمی شدند . بنده خودم تمام پاداش پایان خدمتم را سهام پتروشیمی خریدم . آیا متضرر شدن امثال من آقای صدر را دچار عذاب وجدان نمی کند ؟ .
ساسان
سه‌شنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۷
بايد به سمت جهاني شدن رفت اما راه را يكشبه نبايد پيمود. مثل اين مي مونه كه يك نفر چاقو بخاي تو مسابقه ماراتون شركت بدي تو 100 متر اول مي افته . چرا ما عادت داريم جزيي نگري كنيم و تك تك مقايسه كنيم. اگر مي خواين به سمت اقتصاد آزاد پيش بريم بايد گام به گام و در تمام طمينه ها باشه . نه فقط يه گوشه رو بگيريم بكشيم آخه پاره مي شه