بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۰
کد خبر : ۱۲۶۸۱۷
برخی سهامداران که هم از تجربه و هم از هوش کافی در بازار برخوردارند در این شرایط که قیمت‌ها مناسب خرید است، پرتفوی خود را قوی می‌کنند تا در آینده‌ای نزدیک سود قابل توجهی به دست بیاورند.

به گزارش «سنا»، سید‌محمد حسینی عبداللهی، مدیرعامل کارگزاری آبتین استاک، در‌خصوص روند اخیر بازار اظهار کرد: رشدهای چشمگیر بازار در سال گذشته، تعدیل را در سال جدید به همراه آورده است و این روند بی‌منطق نیست.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: سهامدارانی که برای کوتاه‌مدت وارد بازار می‌شوند باید به این نکته توجه داشته باشند که سود مناسب آنها با ریسک بسیار بالایی همراه است و در صورت پذیرش چنین شرایطی وارد بازار شوند نه به این صورت که در شرایط هیجانی سهامی را در قیمت بالا بخرند و در قیمت پایین با ضرر بسیار هنگفتی خارج شوند.

 وی ادامه داد: در این میان سرمایه‌گذارانی که صبور هستند می‌توانند سودهای مناسبی را کسب کنند معمولا بهترین خصلتی که شرایط کنونی بازار موجب رشد سرمایه سهامدار می‌شود، صبر است. بازار افت و خیزهای این چنینی را زیاد از سر گذرانده است و سهامداران باید در این زمینه مانند یک سهامدار باتجربه عمل کنند و آگاه باشند که اگر در این شرایط هیجانی سهمی را به قیمت پایین از دست بدهند، دیگر نمی‌توانند دوباره آن سهم را با آن قیمت به دست آورند.

این کارگزار درباره انتشار اوراق تبعی خاطرنشان کرد: اوراق تبعی نیز راهکار خوبی است تا به رشد بازار سرمایه کمک کند. به نظر می‌رسد، به تدریج این اوراق تاثیر خود را بر بازار بگذارند چون قیمت‌هایی که برای این ابزار معاملاتی تعیین شده قطعا قیمت‌های کارشناسی شده است.

عبداللهی اظهار کرد: برای اطمینان خاطر سهامداران می‌توان اوراق تبعی را یک نوع بیمه سهام در نظر گرفت که می‌تواند در وضعیت بازار تاثیر بگذارد. وی در پایان یادآور شد: معتقدم به‌طور کل بازار در زمانی که با رشد هیجانی رو به رو است احتیاج به توجه بیشتری دارد تا زمانی که با نوسان
همراه است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر