بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۸
علیرغم درخواست و پیگیری سازمان از شرکت توسعه بین المللی صنعت گردشگری پدیده شاندیز به عنوان شرکت مادر و فروشنده سهام "پدیده" مبنی بر اعلام مبانی قیمت گذاری سهام مزبور، تاکنون هیچگونه اطلاعاتی در این رابطه به سازمان بورس ارایه نشده است.
کد خبر : ۱۳۱۷۰۸
نویسنده :
کیوان فر
گزارش عملکرد سه ماهه شرکت توسعه بین المللی صنعت گردشگری پدیده شاندیز با تحقق 3634 ریال سود به ازای هر سهم منتشر شد.

به گزارش بورس نیوز، در این گزارش حسابرسی نشده بیش از 202 میلیارد تومان سود حاصل از فروش سرمایه گذاری و حدود 201 میلیارد تومان سود عملیاتی شناسایی شده است.

در این گزارش و مطابق با صورت سود و زیان، سود حاصل از فروش سرمایه گذاری ها که معادل 107 درصد سود خالص بوده، شامل مبلغ 2167 میلیارد ریال سود حاصل از فروش بیش از 38 میلیون و 875 هزار سهم شرکت ابنیه و ساختمان پدیده شاندیز یا همان سهام "پدیده" به قیمت میانگین 56754 ریال اعلام شده است.

اما مهمترین نکته در این گزارش این است که سازمان بورس تأکید کرده بر معاملات سهام مزبور نظارت نداشته و نحوه قیمت گذاری سهام آن نیز برای سازمان مشخص نمی باشد.

بطوریکه علیرغم درخواست و پیگیری سازمان از شرکت توسعه بین المللی صنعت گردشگری پدیده شاندیز به عنوان شرکت مادر و فروشنده سهام "پدیده" مبنی بر اعلام مبانی قیمت گذاری سهام مزبور، تاکنون هیچگونه اطلاعاتی در این رابطه به سازمان بورس ارایه نشده است.

بدین ترتیب لازم به نظر می رسد سرمایه گذاران متقاضی خرید سهام "پدیده" بایستی به تأکیدات سازمان بورس در خصوص این سهام و نحوه قیمت گذاری آن توجه داشته باشند.

طبق صورت ریز معاملات سهام واگذار شده، سهام "پدیده" در حالی به قیمت 56754 ریال به فروش رسیده که بهای تمام شده هر سهم 999 ریال بوده و از این طریق بیش از 216.7 میلیارد تومان سود واگذاری توسط شرکت مادر شناسایی شده است.

از دیگر نکات مندرج در این گزارش افزایش 236 درصدی هزینه های مالی تا مبلغ 114 میلیارد ریال نسبت به دوره مشابه سال مالی گذشته می باشد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
اصغر
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۹
سهام هایی که ناظر روی سرشونه اینه اوضاعشون وای به حال بقیه
وبصادر
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۵
این همه گیردادید به پدیده *حداقل فکری به حا ماسهامداران بانک صادرات بکنید که 50درصد سرمایه مان برباد رفت وبانک صادرات بی خیال است اگرهمین طورپیش برودهرسهم به 50تومان می رسد هیچ کس پاسخگونیست
مجتبی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۷
نظارت...!؟ الان دقیقا رو کدوم سهام نظارت داره تا رو اون سهم سرمایه گذاری کنیم ...
حمید
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
يکشنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۴
در مشهد و شهرستان های استان خراسان تب خرید پدیده داغ داغ است .افراد زیاذی هر چه دارند میفروشند و پدیده میخرند.آیا سازمان بورس که بخوبی میداند این شرکت کارش غیرقانونی میباشد و از عاقبت این شرکت کاملآ مطلع است چرا از سرمایه های مردم حفاظت نمیکند.
غلوم
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۵
فکری به حال ما سهامداران بورس کنید که نزدیک به 1سال ضرر میکنیم به جای گیر الکی به کارهای دیگه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۴
فک کردین خیلی با حالین!!! زورتون به حسینا و تکنار و ... نمیرسه گیر دادین به پدیده که چی بشه؟ که مثلا شفاف سازی کید یا ... اگه راس میگین بیان پشت پرده این حسینا رو رو کنیین که رسید به حوالی 8 هزاتومن و ما رو بدبخت کرد!!!! اون موقع که ما میلیون میلیون سهام صادرات میخریدیم و هنوزم با کلی ضرر موندیم توش کجابودین هااااااااا؟ آخه انصافم خوب چیزیه به مولا!!!
خانی
يکشنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۱
عزیز دل الان هم دارن این ها رو میگن که دوباره میلیون میلیون پدیده نخری بعد چند وقت دوباره بیایی زمین و زمان رو فحش بدی
حافظ
يکشنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۶
آنرا که حساب پاک است از محاسبه چه باک است؟
دوست ناشناس و عزیز صورتهای مالی حسینا و افق اینده اش بسیار شفاف و روشن است من هم مثل شما قبلا شک داشتم به این شرکت ولی با ارایه اطلاعات مشخص گردید که حسینا شرکت معتبریست و پشت پرده ای ندارد و تمام اطلاعات و صورتهای مالی شفاف و روشنی دارد.
بنده به شما هم پیشنهاد خرید سهام این شرکت را میدهم زیرا که ارزش سهام این شرکت بالاتر از این قیمت است .
موفق باشید
سیروس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۱
به جای پیگیری شرکت پدیده شاندیز که بورسی هم نیست فکری به حال سهامداران بورسی بکنید ، سهامهایی مثل شراز و شپنا و یبمه دی که ماهها بسته شده کسی هم جوابگو نیست .
ما چه گناهی کردیم که باید این همه ضرر رو متحمل بشیم ، خدا پدر بانیان پدیده رو بیامرزد که حداقل سود میدن و ارزش سهامش بیشتر میشه ، ولی سهم هایی هستند که به نصف قیمت رسیده و هیچ سودی هم ندادن مثل لپارس .
عرفان
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۸
ناظر مثلا چی کار کرده تا حالا
سهامدار پدیده
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۱
مگر قیمت سهام رو از روی ارزش ملک و سرمایه شرکت نمی گذارند؟
و ارزش و ملک و بنا رو که کارشناسان دادگستری تخمین می زنند و گفته شده که 28اسفند پارسال 12800میلیارد تومن ارزشگذاری کردند
پس اگر به تعداد سهام تقسیم بشه باید قیمتش بیشتر هم باشه!
اگر میشه بفرمایید مشکل پس کجاست؟لطفا اگر کسی می دونه این ابهام برطرف کنه من خودم سهامدار شرکتم و دودل شدم با این مقالات شما.مرسی
خانی
يکشنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۴
مشکل همون سند های به اصطلاح کارشناس دادگستری هست که این قیمت ها رو واسه بدبخت کردن یک عده در آوردن
چجوری است ارزش املاک پدیده در شاندیز از هتل درویشی مشهد هم گرونتر است؟؟
مجید
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۲
اینو به گوش نمایندگان برسونین که واسه یه قیمت خودرو خودشون رو نکشند
صابر
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۳
اقای عزیز سهامی که مردم میخرند مربوط به شرکت ساخنمانی پدیده شاندیز است که مالکیت ملک و ساختمان ها را ندارد این شرکت فقط کار ساختمانی انجام میدهد انهم بصورت دست مزدی. مالکیت ملک و ساختمان ها متعلق به شرکت بین المللی جهانگردی پدیده است که کسی سهامش را هنوز ندیده است
امير
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۶
کسانى که ميگن ارزش سهامو کارشناساى دادگسترى تعيين کردن
آيا ميدانيد دوازده هزار مليارد تومان چقدر پوله
و ميشه با اين پول تمام هتلها و مغازه هاى مشهدو خريد !!!!؟؟؟
ايا ارزش خريد داره ؟؟؟؟؟
کریم
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۹
با سلام به نظر بنده سهام پدیده تا موقعی که شفاف سازی نکند حباب داره تحلیل جالب این سایت رو بخونید چرا پدیده هیچ گونه جوابی ندارد؟؟؟
خدا به داد کسانی برسد که اخرین نفر فروشنده سهم هستند.
حسن
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۶
سلام ما بارها مشاهده کرده ایم که در سهام های بورسی سفته بازی شده که نظارت بر انها وجود دارد. حالا تصور کنید بر سر سهامی مثل پدیده که هیچ گونه ناظری نیست سفته بازان چه بلایی بیارند؟؟!!
داریوش
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۴
سلام خدمت دوستان سهامدار شاندیز .گزارش حسابرسی را در کدال و دنیای اقتصاد امروز را بخوانید وراحت باشید .
سهامدار
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۶
همینطور که میبینید این گزارش حسابرسی نشده است. شرکت یه گزارش 200 صفحه ای به دست حسابرس داده و تو اون نحوه قیمت گذاری سهامو مشخص کرده. بعد از تایید به همراه گزارش حسابرسی شده به دست بورس هم میرسه.
اخیرا بورس درخواست کرده از شرکت نحوه قیمت گذاری سهام را برای اونها مشخص کنند که این گزارش پنج شنبه به دست حسابرس این شرکت که شرکت حسابرسی اصول اندیشه است ارسال شده است.
رضا
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۷
سلام مطمئنا از مسئولان پدیده هم این سایت بورس نیوز رو مطالعه میکنند اقا لطفا با سرمایه و احساسات مردم بازی نکنید و هرچه سریعتر وظیفه اخلاقی و شرعی خودتون بدونید و شفاف سازی کنید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۵
با سلام چه سرمایه هایی که از تو بورس رفته سمت پدیده و چه بالا رفتن های الکی، به بهانه ولادت های متفاوت، بعد از اینکه این سهم از 200 رسیده به 8500 تومن بورس به فکر این افتاده نظارت نکرده،ببخشید نظارت بورس تو این 5سال کجا بود، حالا که همه سودهاشون رو کامل بردن، میخوان مردم رو بدبخت کنند،چرا عاقل کند کاری که باز ارد پشیمانی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ یکم دیر بورس به این نتایج تابلو میرسه.
هاشم
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۷
بورس نیوز عزیز دم و دکون باز کردی با این پدیده بیچاره من سهامدارش نیستم ولی حداقل اینو میدونم که ارزش ملک ابنیه با قیمتش برابره و از اون چیزی که شما تو مقالاتتون عنوان کردین خیلی بیشتره!
مروی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۰
شما می فرماید سهام پدیده را بفروشیم از بورس سهام بخریم ؟
علی آقا
دوشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۰
آره دیگه مثل من سهام پدیده رو گزفتم 1000 ت رو 3000 ت فروختم آوردم تو بورس پولم 1 سوم شد الان که 8500 شده فهمیدم چه غلطی کردم بخدا
علی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۱:۱۷
مثلا چند میارزه(مثلا رو با لهجه صبح جمعه با شمای رادیو)بخونید
بيچاره شده بورس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۱:۴۵
بورس نيوز از جاى ديگه ناراحتى گير دادى به پديده !!!! بد جورم گير دادى ولکنم نيستى..... اقا جون برو مشکل ضرر سنگينى که به ما سهامداران وارد شده را حل کن. هى پديده پديده پديده...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۱:۵۱
پدیده مشکل نداره مشکل اصلی نوسانگیرهای بورس هستن که سهام کود فروشی و فولاد براشون فرق نداره فقط به فکر سود نوسانی هستن و با فروش سهام هاشون با هر قیمتی حد زیان افراد را فعال می کنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۵
شما سهامدارای پدیده فقط از جملات میگن استفاده میکنید که گفته 12800 میلیارد تومن؟؟؟ تحلیلش تو همین بورس نیوز هست تقزیبا یک هفتم اینه
بهتاج
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۶
یادش به خیر سهام گاز لوله که با این همه نظارت و حسابرسی و کنترل از 4500 تومان سقوط کرد به 40 تا تک تومنی.آدم از این همه کار کارشناسی و تحلیل تکنیکال و نظارت آنقدر عمیق فکر می کنه که تو اعماق فکرش غرق می شه .
محمد علی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۹
یکشنبه شب
در برنامه پایش در مورد سهم پدیده هشدار داد .

به خریدار ها گفت بعدا ناله نکنید
علی آقا
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۵
تو بورس فقط جیب یه عده آدم خاص پر میشه از پولهای مردمی که گول تبلیغات تلوزیونو میخرن چرا الان بورس بورس نمیکنن برج 7 یا 8 پارسال خودشونو داشتن میکشتن وقتی مردم سرمایه هاشونو آوردن یه دفعه همه تا الان ضرر دادن خارج شید با ضرر به خدا وضع اقتصاد از این بدتر میشه به فکر بهار بورسی و تابستان بورسی و پاییز نباشید هیچ اتفاقی نیفتاد تو این 8 ماه فقط خارج کنید پولهای بی زبونتونو
پدیده عشقم
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۹
بورس نیوز عزیز شما زدی در جیب سهامداران عمده من میخوام بگم که حرفی که محسن پهلوان زد رو گوش کنی و واقعیت رو بگی من سهامدار خرد من پولم الان 8 برابر شده من سود نکردم؟؟؟؟
محسن پهلوان در مجمع عمومی گفت من نمیخوام بورس بره پدیده چون یه عده آدم خاص سود میکنن من میخوام سهام داران خرد هم سود کنن
رضا
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۷
به نظر من تحلیل های بورس در مقام داور هیچ ارزش استنادی ندارد و صداقت ندارند.چون بورس رقیب پدیده است و خوب می دونند که تمام سرمایه ها از بورس به پدیده سرازیر شده و طبیعی که بخواهند زیرآب پدیده رو بزنند و هرروز یک مقاله الم کنند که پدیده فلان؛ پدیده بهمانه!
این رجز خونیا از وقتی که پدیده 1000تومن بود بوده و تا آخرم ادامه داره!
amir
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۳
پدیده شاندیز داره تبدیل به یه برند بین المللی میشه و تو صنعت گردشگری تو منطقه حرف اول و خواهد زد.
بعد از پیروزی انقلاب ما هیچ شرکتی مثل پدیده نداشتیم که اینجور تخصصی رو صنعت گردشگری ایران کار کنه
منطقی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۲
اخه من نمی فهمم: وقتی سهام پدیده اول سال 92 با قیمت 21100 ریال و پایان سال 92 با قیمت 48250 ریال فروخته شده است. چطوری میانگین قیمت هر سهم 56754 ریال شده؟!!!!!! آدم فکر میکنه نویسنده این مطلب منظور خاص و جهتداری داشته باشه! خدا عالم است.
حسن
United States of America
دوشنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۱
مواظب باشید من در بطن پروژه بودم این پروژه یک پروژه شکست خورده خواهد بود و قیمت سهامش کاذبه چون هیچ استقبالی از خرید واحدهای این پروژه نشده.
مهدی
شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۸
از پرچمت معلومه که راست میگی!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۲
سلام دوستان
بنده هیچ تخصصی تو بورس و سهام ندارم و میخوام مبلغ ده میلیون تومن سهام شرکت پدیده رو بخرم لطفا منو راهنمایی کنید که بخرم یا نخرم؟؟؟ نظرا مختلفه و منم هیچ اطلاعاتی ندارم