بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۰
مدیر عامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس عنوان کرد:

نیاز "فارس" به تأمین نقدینگی شش میلیارد یورویی برای اجرای پنج پروژه

هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس برنامه ای مدون جهت بهره برداری از پنج پروژه در دست اجرای خود طراحی نموده که طی آن مقرر گردیده تا این پروژه ها تا پایان سال 97 به طور کامل اجرایی شوند.
کد خبر : ۱۳۶۰۶۶
نویسنده :
جمشیدی
هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس برنامه ای مدون جهت بهره برداری از پنج پروژه در دست اجرای خود طراحی نموده که طی آن مقرر گردیده تا این پروژه ها تا پایان سال 97 به طور کامل اجرایی شوند.

مدیر عامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: نقدینگی حدود شش میلیارد یورویی جهت تأمین هزینه های ناشی از اجرای پروژه های مذکور نیاز است که در همین راستا در نظر داریم 30 درصد از این مبلغ را از محل نقدینگی در اختیار شرکت، اجرای برنامه افزایش سرمایه، واگذاری سهام شرکت های زیرمجموعه غیر بورسی به بورس تأمین کنیم و مابقی آن با دریافت وام ارزی از صندوق توسعه ملی فراهم شود که اقدامات لازم جهت دریافت تسهیلات ارزی از صندوق مذکور نیز در حال پیگیری است.

عادل نژاد سلیم به اهم پروژه های در دست اجرای "فارس" اشاره کرد و اظهار داشت: بهره برداری از پروژه بید بلند 2 که از سوی وزارت نفت به این شرکت واگذار شده یکی از مهمترین پروژه های در دست اجراست که حدود سه میلیارد دلار منابع جهت تأمین هزینه های مالی آن نیاز است.

همچنین مراحل اجرای عملیات راه اندازی پروژه مذکور از آبان ماه امسال آغاز می گردد و پیش بینی می شود تا طی سه سال آینده به بهره برداری برسد.

وی افزود: پروژه آمونیاک و نیز متانول عسلویه نیز از جمله سایر طرح های در دست اجرا می باشد که همانطور که اشاره شد، مقرر گردیده تا سال 97 راه اندازی شوند. همچنین فاز دوم پروژه کارون طی شهریور ماه امسال اجرایی شده است.

مدیر عامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس به پروژه های مشارکتی این مجموعه با برخی از کشورهای خارجی اشاره کرد و ابراز داشت: اجرای پروژه ای به صورت مشارکتی با کشورهای هند و روسیه در دست اقدام است که در حال انجام مذاکراتی با مجموعه های هم گروه خارجی هستیم. البته مدیریت این پروژه مشارکتی در اختیار "فارس" قرار دارد و مشارکت کنندگان خارجی در این پروژه سهم 40 درصدی در اجرای آن دارند.

نژادسلیم به روند افزایشی مقدار تولید و فروش زیرمجموعه های "فارس" اشاره کرد و گفت: مقدار تولید شرکت های زیر مجموعه طی شهریور ماه امسال نسبت به دوره مشابه سال گذشته حدود 106 درصد افزایش یافته و طی دوره مذکور فروش داخلی زیرمجموعه ها با رشد 107 درصدی همراه بوده است.

همچنین مقدار صادرات زیرمجموعه های مذکور طی شهریور ماه سال جاری نسبت به دوره مشابه سال گذشته 138 درصد افزایش یافته است.

در پایان این گزارش می افزاید، نماد معاملاتی "فارس" طی معاملات روز گذشته به منظور برگزاری مجمع عمومی عادی و فوق العاده سالیانه سهامداران طی روز شنبه هفته آینده متوقف شده و تقسیم سود نقدی 10 درصدی پیشنهاد هیأت مدیره در مجمع عمومی است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر