بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۲
رییس سازمان اقتصادی و دارایی خراسان رضوی

۳۰۰ سرمایه گذاری خارجی خواستار ثبت شرکت در خراسان رضوی شدند

رییس سازمان اقتصادی و دارایی خراسان رضوی گفت : طی نیمه نخست امسال 300 درخواست برای ثبت شرکت سرمایه گذاری خارجی در این استان ارائه شده است.
کد خبر : ۱۳۶۲۸۷

'سیدعلی شهابی' افزود: این میزان در مقایسه با سالهای قبل رشد بسیار چشمگیری دارد که ناشی از سیاستهای مطلوب دولت تدبیر و امید است. 

وی گفت: طی 12 ماه پارسال در مجموع 317 مورد درخواست خارجی برای ثبت شرکت و سرمایه گذاری در خراسان رضوی دریافت شده بود. 

رییس سازمان اقتصادی و دارایی خراسان رضوی افزود: رشد درخواستها برای ثبت شرکت از سوی سرمایه گذاران خارجی نشان دهنده امنیت سرمایه گذاری در ایران و نیز وجود ظرفیتهای متعدد خراسان رضوی است. 

وی گفت: با تمامی این درخواستها موافقت شده لذا با آغاز فعالیت هر شرکت سرمایه خارجی وارد استان خراسان رضوی می شود. 

شهابی افزود: حداقل رقم سرمایه گذاری برای شرکتهای خارجی 900 هزار دلار و برای اشخاص حقوقی 300 هزار دلار است.

وی پیش از این نیز گفته بود در نتیجه عملکرد دولت در عرصه روابط بین شمار درخواستهای 'ثبت و راه اندازی شرکت سرمایه گذاری خارجی' در خراسان رضوی طی یک سال اخیر برابر با تعداد درخواستهای 10 سال گذشته است. 

رییس سازمان اقتصادی و دارایی خراسان رضوی افزود: در طول یک سال اخیر 500 درخواست خارجی جهت ثبت شرکت سرمایه گذاری در این استان داشتیم

وی گفت: حوزه فعالیتی این شرکتها بیشتر در بخشهای تولیدی، صنعت و معدن و گردشگری است.

وی بدون ذکر نام کشورهای متقاضی ثبت شرکت سرمایه گذاری گفت: تاکنون 128 طرح سرمایه گذاری خارجی در خراسان رضوی به ثبت رسیده که 570 میلیون دلار سرمایه مصوب آنها بوده است.

شهابی افزود: در مجموع 600 میلیون دلار سرمایه خارجی پوششی و غیرپوششی وارد استان خراسان رضوی شده است.

وی بدون اشاره به شمار طرحهای سرمایه گذاری هر کشور خارجی گفت: کشورهای افغانستان، پاکستان و کویت از نظر تعداد طرحهای سرمایه گذاری شده در خراسان رضوی به ترتیب رتبه های نخست تا سوم را دارند. 

رییس سازمان اقتصادی و دارایی خراسان رضوی افزود: بیشترین سرمایه گذاری سرمایه گذاران خارجی در این استان در عرصه صنعت و گردشگری انجام می شود.ک/3

منبع : ایرنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر