بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۷
فرماندار خوی گفت: 45 هزار تن انواع کالا در سال جاری از طریق گمرک مرزی ریلی و زمینی رازی در این شهرستان به خارج از کشور صادر شده است.
کد خبر : ۱۳۷۹۵۴
حسین سیوانی روز شنبه به خبرنگاران افزود: کالاهای صادراتی از گمرک رازی در هفت ماهه گذشته امسال، 43 میلیون دلار ارزش داشته است.

وی اظهار کرد: این میزان صادرات کالا از گمرکات خوی نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل 40 درصد افزایش دارد.

فرماندار خوی با بیان اینکه ارزش کالاهای صادراتی از بازارچه رازی این شهرستان نیز در همین مدت بیش از 18 درصد افزایش داشته گفت: از طریق بازارچه رازی به ارزش پنج میلیون دلار کالا به خارج از کشور صادر شده است.

سیوانی افزود: انواع سنگ معدنی، انواع کنسانتره میوه، رب گوجه فرنگی، ایزوگام و نمک صنعتی از مهم ترین کالاهایی هستند که از گمرکات خوی در این مدت به خارج از کشور صادر شده است.

وی یادآوری کرد: کشورهای عراق، ترکیه، ارمنستان، جمهوری آذربایجان و کشورهای اروپائی همچون ایتالیا و آلمان از جمله مقصد کالاهای صادراتی از گمرکات خوی در این مدت بوده است.

فرماندار خوی گفت: همچنین نزدیک به یک میلیون تن کالا به ارزش تقریبی 200 میلیون دلار از طریق مرز ریلی رازی خوی در همین مدت ترانزیت صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: این میزان کالای ترانزیتی صد درصد رشد نشان می دهد.

سیوانی اظهار کرد: در هفت ماهه امسال همچنین 238 هزار نفر مسافر از مرز زمینی رازی تردد کرده اند که این تعداد مسافر در مقایسه با مدت مشابه پارسال 86 درصد افزایش نشان می دهد.

مرز رازی خوی سومین مرز زمینی رسمی ایران با کشور ترکیه است.

رازی همچنین تنها مرز ریلی جمهوری اسلامی ایران به ترکیه و کشورهای اروپایی است.

خوی در 130 کیلومتری شمال آذربایجان غربی واقع است و بیش از 350 هزار نفر جمعیت دارد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر