بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۹
در بررسی تعداد شرکت هایی که برنامه افزایش سرمایه دارند به دست آمد

مجوز افزایش سرمایه 10 مجموعه بورسی صادر شد/ 18 مجموعه مجمع افزایش سرمایه برگزار می کنند

افزایش سرمایه برنامه ای است که همواره توسط شرکت های فعال بورسی در راستای اهداف مختلف همچون تأمین منابع مالی لازم جهت اجرای طرح های توسعه ای، اصلاح ساختار مالی شرکت و ... انجام می شود.
کد خبر : ۱۳۸۷۲۴
نویسنده :
جمشیدی
افزایش سرمایه برنامه ای است که همواره توسط شرکت های فعال بورسی در راستای اهداف مختلف همچون تأمین منابع مالی لازم جهت اجرای طرح های توسعه ای، اصلاح ساختار مالی شرکت و ... انجام می شود و استفاده از سود انباشته، مطالبات حال شده و آورده نقدی سهامداران از جمله منابع اجرای این برنامه به شمار می روند.

براساس گزارش بورس نیوز، از ابتدای مهر ماه امسال تا 26 آبان ماه جاری، 29 شرکت فعال در بازار سهام درخواست دریافت صدور مجوز انجام برنامه افزایش سرمایه داده اند که در میان آنها 19 مجموعه پس از دریافت مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار، در صدد برگزاری مجمع عمومی فوق العاده سهامداران جهت اجرای این برنامه برآمده اند و 10 شرکت باقیمانده نیز تنها موفق به دریافت مجوز لازم از سازمان بورس شده اند که فهرست این مجموعه ها در جدول زیر آمده است.

مجوز افزایش سرمایه 10 مجموعه بورسی صادر شد

همانطور که از جدول فوق پیداست، ارزش میزان افزایش سرمایه مجموعه های مذکور مبلغ 345 هزار و 378 میلیارد ریال محاسبه می شود که به جز شرکت صنایع شیمیایی ایران برنامه افزایش سرمایه سایر مجموعه ها از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی سهامداران اجرایی می شود و اغلب شرکت ها نیز برنامه مذکور را به منظور اجرای طرح های توسعه ای در دست اجرا و توسعه فعالیت های آن به اجرا در می آوردند.

این امر خود نشاندهنده این موضوع است که شرکت ها جهت تأمین نقدینگی لازم جهت اجرای پروژه های در دست اجرای خود از برنامه افزایش سرمایه استفاده می کنند و با استفاده از مشارکت سهامداران در این برنامه از خروج نقدینگی در اختیار شرکت جلوگیری به عمل می آورند.

البته توجه به این نکته حائز اهمیت است که اجرای برنامه افزایش سرمایه به منظور بهره برداری از طرح های توسعه ای در صورت توجیه پذیر بودن انجام آن، همواره مورد استقبال سهامداران و فعالان بازار سرمایه قرار می گیرد و علاوه بر این، راه اندازی پروژه های توسعه ای و خط های تولیدی جدید در شرکت ها در نهایت موجب رونق تولید و اقتصاد کشور می شود و به بهبود وضعیت اقتصادی کشور کمک می کند.

در پایان این گزارش می افزاید، نمادهای همچون "نتوس"، "فملی"، "رتاپ"، "غپینو"، "پاسا"، "قنیشا"، "غگرجی"، "سبزوار"، "شتران"، "وصنعت"، "بدکو"، "وبشهر"، "ودی"، "والبر"، "شبهرن"، "ثشاهد"، "دسبحا" و "وغدیر" 18 مجموعه ای هستند که در نظر دارند مجمع عمومی فوق العاده جهت تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه برگزار کنند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۸
شفاف سازی تکمبا رو نگاه کنید . روی کاغذ A4 بدون سربرگ و امضا و مهر شرکت .
خیلی باحالید .
يك بورسي تمام عيار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۲
فعالان بازار سرمايه زياد مطمئن نباشند كه افزايش سرمايه ها براي طرحهاي توسعه است.خيلي ازين شركتها افزايش سرمايه رو ميدن فقط بخاطر اينكه تصميمات غلط مالي شون رو ماست مالي كنند.خيلي از شركتها 100 تومن قيمت اسمي سهم رو ميگيرن اينو توي سه سال سالي 30 تومن ميدن 10 تومن هم ميزنن به جيب و بعد دوباره افزايش سرمايه ميدن.اسم هيچ شركتي رو نميبرم ولي نمونه زياده .هركي قبول داره لطفاً مثبت بده .يه راي گيري حسابي ميخوام
مجید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۱
میدکوروعشق است ازاولین پذیره نویسی باهاشم وهمیشه اضافه کردم یه دونه هم نفروختم 96 برای فروش آمادست.بفرمائیدشام عزیزان
مجید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۴
براستی چرا زامیاد پنهان کاری میکند ایا افزایش سرمایه 200 در صدی دروغ است