بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۵
تعدادی سهام "حتاید" دارم که براساس مستند منتشر شده در سایت کدال وتعداد سهام، نیمه دوم آبان ماه زمان واریز سود سهام بنده می باشد و با وجود تماس هاس مکرر در مورد سود سهام، این شرکت موضوع را به آینده موکول می نماید. چه باید کرد؟
کد خبر : ۱۴۰۲۶۰

یکی از سهامداران "حتاید" از وکیل بورس در خصوص عدم واریز سود و امکان ورشکستگی این شرکت سوالاتی را مطرح نموده است که وکیل بورس به آن پاسخ داده است:

پرسش:

با سلام

اینجانب تعدادی سهام "حتاید" دارم که براساس مستند منتشر شده در سایت کدال وتعداد سهام، نیمه دوم آبان ماه زمان واریز سود سهام بنده می باشد و با وجود تماس هاس مکرر در مورد سود سهام، این شرکت موضوع را به آینده موکول می نماید. چه باید کرد؟

آیا امکان ورشکستگی وجود دارد؟ با تشکر


پاسخ وکیل بورس:

درخصوص نحوه پرداخت سود و ضمانت اجراهای ان پیش از این مقاله ای مفصل در روی سایت منتشر گردید.

در ار تباط با اعلام ورشکستگی شرکت به علت عدم پرداخت سود خاطر نشان می گردد که تعریف قانون تجارت از ورشکستگی عبارت است از« توقف تاجر از پرداخت وجوهی که بر عهده دارد» .

در قانون تجارت لفظ وجوه به صورت مطلق مورد استعمال قرارداده گرفته است ومنظور همان دیون می باشد و تفاوتی نمی کند که این دین پرداخت سود سهامداران باشد یا دین شرکت به اشخاص دیگر. بنا براین در صورتی که محرز گردد شرکت توانایی پرداخت دیون خود را نداردمی توان ان را ورشکسته اعلام نمود. لکن در عمل با توجه به اندک بود حجم مبلغ سود اعلام ورشکستگی شرکت بعید به نظر می رسد.

کاظم کاظمی - وکیل دادگستری



اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۶
سود حتاید از اول دی پرداخت میشود.
سارا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۱
با سلام.سود حتاید از اول دی ماه و حداکثر تا یک هفته به طور کامل پرداخت میشود
روابط عمومی شرکت تاید واتر خاورمیانه
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۴
برای همه مشخص است بورس نیوز طرف دار حسینا است و با این خبر ها فقط میخواد حتاید را منفی کند.سود حسابرسی شده شش ماه حتاید 93 تومان اعلام میشود تا همه بفهمند حتاید همچنان فعال است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۴
باسلام؛ از منابع موثق شنیده شده که حتاید با شرکت کشتیرانی قراردادی امضا نموده اند که می تواند منجر به تعدیل مثبت با اهمیت حتاید نیز گردد. با تشکر
بابک اخوت پور
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۶
با سلام
به اطلاع تمامی سهامداران شرکت تایدواتر می رساند. سود سهامدارن شرکت از ابتدای دی ماه بر اساس میزان سهام پرداخت خواهد شد. علت عدم پرداخت موضوع تبدیل آن به افزایش سرمایه بود که اخیرا به تصویب هیات مدیره رسیده است اما به علت زمان بر بودن این موضوعسود سهامدارن عزیز پرداخت خواهد شد. ضمن اینکه افزایش سرمایه شرکت به حدود 150 میلیارد تومان در دست بررسی است.
روابط عمومی شرکت تایدواتر
arman
يکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۸
ممنونم جتاب اخوت پور که سریعا اطلاع رسانی کردید
مهرداد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۶
سهام کی بی سی هم قرار بود مهر پرداخت شه که هنوز نشده............
فرهاد
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۳
دو هفته بعد سود ک ب س رو میتونی بگیری سود اعتلا رو دادن مال ک ب س هم دو هفته بعد