بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۰
کد خبر : ۱۴۴۵۳۹

به گزارش بورس نیوز به نقل از ايكوپرس، شركت ايران خودرو آخرين دستاوردهاي خود در زمينه توسعه و تحقيقات موتور را در نمايشگاه محيط زيست به نمايش گذاشته است.

موتور ملي ديزل سواري يكي از موتورهاي به نمايش گذاشته شده است كه با بهره مندي از فن آوري هاي روز دنيا به مرحله توليد نمونه رسيده است. سطح آلايندگي موتور ديزل سواري ايران خودرو مطابق با استاندارد يورو 5 بوده و مصرف سوخت آن كمتر از 5.5 ليتر در هر 100 كيلومتر پيمايش است.

موتور ملي پايه گازسوز پرخوران دستاورد ديگر ايران خودرو در زمينه توسعه قواي محركه است. اين موتور داراي استاندارد آلايندگي يورو 4 بوده و با دونوع مصرف سوخت بنزين و گاز طبيعي در هر 100كيلومتر كمي بيش از 7 ليتر سوخت مصرف مي كند.

موتور ملي 1400 سي سي «اي.اف.4» ديگر دستاورد ايران خودرو در بخش تحقيقات موتور محسوب مي شود. اين موتور با سطح آلايندگي يورو 5 اروپا قابليت دستيابي به سطح استاندارد اروپا 6 را نيز دارد. اين موتور با مصرف سوخت بنزين به ميزان 6.9 ليتر در هر 100 كيلومتر در رديف موتورهاي پاك قرار دارد.

موتور «ايكس.يو.ام» نيز از نتايج توسعه و تحقيق ايران خودرو در بخش موتور است. اين موتور نيز مجهز به استاندارد آلايندگي يورو 4 بوده و مصرف كمي بيش از 8 ليتر در هر 100 كيلومتر پيمايش دارد.

همچنين شركت ايران خودرو در بخش ديگري از غرفه خود در اين نمايشگاه چهار محصولي كه به موتورهاي كم مصرف مجهز هستند را نيز به نمايش گذاشته است. سورن با موتور توربوشارژ، محصول دنا مجهز به موتور ايكس.يو.ام از جمله اين محصولات هستند. فن آوري جديد ايران خودرو به نام سيستم پايش و عيب يابي لحظه اي موتور (OBD) از ديگر توان مندي ها و دستاوردهاي ايران خودرو است كه در اين نمايشگاه عرضه شده است. اين سيستم بر موتور محصول پژو 206 هاچ بك با موتور كم مصرف تي.يو.5 و محصول سورن نصب و به نمايش درآمده است.

گفتني است نمايشگاه محيط زيست از دوم اسفندماه در محل دائمي نمايشگاه هاي تهران افتتاح شده و تا روز پنجم اسفند ماه به كار خود ادامه خواهد داد.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
reza
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۰
هچین حرف میزنن که انگار مردم اینها نمی شناسند این چند برابر دلار برای هرکی خوب نبود برای بعضی تولید کنندهای داخل که البته اکثرا مونتاز کار هستند مثل خودرو خوب شد قیمت ماشینهای خارجی چند برابر شد و شما و البته شنها هم چند برابر کردند مثلا ماشین صد میلیونی سیصد میلیون شد و ماشین ده میلیونی سی میلیون این اختلاف سیصد میلیون تا سی میلیون از دید مردم خیلی زیاد است و این اختلاف از نظر روانی تاثیر زیادی در توجیه کردن قیمت بالای خودروهای داخلی در اذهان و دولت دارد و این به نفع خودرو سازها شد البته اتفاقات در کشور ما با سایر کشورها صدو هشتاد درجه فرق دارد دلار که چند برابر میشود بجای رونق تولیدات صادراتی تولیدات وارداتی و داخلی رونق چشم گیری پیدا میکن چرا که از این گل الود شدن اوضاع ماهی های خود را میگیرند