بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸
ساری - رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: سال قبل بیش از ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی برای بخش کشاورزی استان جذب شده است.
کد خبر : ۱۴۶۸۵۴

دلاور حیدرپور در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: اعتبارات درنظر گرفته شده برای حوزه کشاورزی استان از محل صندوق توسعه ملی ۳۵ میلیارد تومان بود که تا ۵۰ میلیارد تومان طرح ارائه شده است.

وی توسعه صنایع تبدیلی را از جمله اولویتها برشمرد و گفت: در حال حاضر در صنایع لبنی اشباع شده ایم ولی برای بسته بندی و فرآوری آن ظرفیت داریم.

وی عنوان کرد: در زمینه بسته بندی برنج نیز نیازمند سرمایه گذاری هستیم و موافقت اصولی برای پرداخت تسهیلات در این زمینه انجام می شود.

حیدرپور با بیان اینکه بیش از دو هزار و ۵۰۰ واحد مرغداری در کشور فعالیت دارند گفت: میزان تولید مرغ در کشور دو میلیون تن است درحالیکه ظرفیت مرغداریها سه میلیون تن است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به تجمع اخیر مرغداران و اعتراض آنان نسبت به ارزان بودن قیمت مرغ گفت: برای حمایت از آنان، روزانه ۳۰۰ تن مرغ در استان خریداری می شود تا مرغداران ضرر نکنند.

وی با بیان اینکه نیاز به سرمایه گذاری جدید در حوزه مرغداری در استان نیست، گفت: برای تقویت تکنولوژی تولید و بهینه سازی مرغداری ها حمایتهای لازم صورت می گیرد.

حیدرپور صادرات مرغ را از جمله برنامه ها بیان کرد و گفت: تلاش این است تا به بازارهای جدید راه یابیم و در این راستا سال قبل حدود ۸۰ هزار تن مرغ در کشور صادر شده است، این درحالیکه در سال ۹۲ واردکننده مرغ بودیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران، ظرفیت کشور برای صادرات مرغ را تا یک میلیون تن اعلام کرد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر