بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۸
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:

احضار طیب نیا به مجلس به دلیل مدیریت ضعیف اقتصاد و ورشکستگی بنگاه های اقتصادی

وزیر اقتصاد بایستی با شرایط و امکانات حال حاضر کشور، اقدام به برنامه ریزی و مدیریت نماید این در حالی است که در ماه های گذشته نیز اعلام برنامه های آقای طیب نیا در صحن علنی مجلس تنها از روی ترس بوده و عملی در اجرای آن وجود نداشته است.
کد خبر : ۱۴۹۷۶۹
نویسنده :
محمدآموخته

در حال حاضر، اکثر نمایندگان مجلس از وضعیت عملکردی تیم اقتصادی دولت در جنبه های مختلف مدیریتی بسیار ناراضی بوده به گونه ای که نمایندگان خواهان حضور وزیر اقتصاد در صحن علنی مجلس به منظور پاسخگویی به دلایل سوء مدیریت در عرصه اقتصادی کشور می باشند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار بورس نیوز ضمن بیان مطلب فوق با اشاره به اینکه توجه بیش از اندازه دولت به مسایل خارجی و بین المللی منجر به سردرگمی تیم اقتصادی در اداره کشور شده است، اظهار داشت: وزیر اقتصاد بایستی با شرایط و امکانات حال حاضر کشور، اقدام به برنامه ریزی و مدیریت نماید این در حالی است که در ماه های گذشته نیز اعلام برنامه های آقای طیب نیا در صحن علنی مجلس تنها از روی ترس بوده و عملی در اجرای آن وجود نداشته است.

زمانیان دهکردی در ادامه افزود: دولت یازدهم و تیم اقتصاد کشور، بایستی اقدام به تقویت زیرساخت های بخش تولید داخل کشور نمایند که ثمره آن در صورت حصول و یا عدم حصول توافق هسته ای به نفع اقتصاد کشور خواهد بود.

وی، وضعیت تولید داخل کشور را بسیار نا بسامان عنوان کرد و گفت: در حال حاضر، تیم اقتصادی کشور از نا هماهنگی، عدم تعامل و برنامه ریزی ریزی مناسب، عدم هم پوشانی و همچنین عدم هم افزایی در روند مدیریتی رنج می برد که این امر منجر به وقوع شرایط اقتصادی حال حاضر کشور شده است. نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون آنچه که از شواهد مشخص است و ظاهراً دولت هیچ گونه برنامه اقتصادی ندارد و در اجرای بسیاری از برنامه های اقتصادی ناکارآمد و ضعیف بوده به گونه ای که وضعیت معیشت مردم نسبت به دوره های قبل دشوارتر و گرانی ها نیز در روندی افزایشی قرار گرفته است.

دهکردی در پایان خاطرنشان کرد: اکنون به طور جدی خواهان حضور وزیر اقتصاد طی روزهای آینده در صحن علنی مجلس می باشیم و بایست آقای طیب نیا جوابگوی مطالبات مردم و نظام باشد زیرا تداوم شرایط فعلی، افزایش بیکاری، فساد و ورشکستگی بخش تولید داخلی کشور را به همراه خواهد داشت.

اشتراک گذاری :
گزارش خطا
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ماهان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۶
و این داستان ادامه دارد .....
پوریا
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹
اقای وزیر در اواسط سال 92 به مردم گفت که به بورس بیایند و ما حمایت می کنیم .!!

و تنها 6 ماه بعد بورس سقوط کند تا نقدینگی جمع شود .
ناشناس
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۹
حضرات نماینده دسته گلشون رو تحویل بگیرند.
این طیب نیا همون وزیری هست که با بیشترین رای اعتماد آقایون وزیر شد.
مهدی
GERMANY
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۲
ب نظر من کسااااانی هستن ک حتی شده هزینه هنگفتی میکنند تا تیم اصلاح طلب ها نتونند خودشونو اونی ک هستن جلوه بدن... و اونها دقیقا همون تندروهای افراطی اصولگرا هستن...
ناشناس
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲
بهانه نیار
سعید
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲
داداش من این تو این دو سال حتی یک حرکت نصفه و نیمه هم نزده.
جلوشو بگیرن واسه کسی هست که چیزی تو چنته داشته باشه نه این.
یادگاری
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸
طیب نیا شاهکار کرده! اقتصاد ورشکسته را اینگونه مهار کردن فقط توسط نخبه های اقتصادی میسر است! هر چند که در بورس تا خرخره در ضررم اما از ایشان برای مدیریت معجزه آسای اقتصاد درب داغون احمدی نژادی تشکر می کنم!
313
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۷
اره ايشون معجزه کرده با اين همه منابع مملکت همشون نشستن ببينن توافق هسته اي چي ميشه باور ندارين به زودي خودتون مي بينين.
امام خامنه اي فرمودن اقتصاد مقاومتي فرمودن من به اينا اعتماد ندارم
بند هاي اقتصاد مقاومتي را گفتن کو گوش شنوا ؟
بعدشم شما دارين ميگين من نبودم دستم بود تقصير ... بود بابا تموم کنين اين حرفا رو يه حرکتي بکنين بعد دنبال مقصر بگردين .
حسین
جمعه ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۴
تورم کم شده چون پول نفت داخل نمیاد.
رکود حاکم شده پس انتظار رشد کم شده

حضرات حتی فکری به حال این حجم عجیب قاچاق کالا نکرده‌اند. اگر قاچاق مسدود بشه، وضع صنعت خوب میشه و بورس هم به روزهای اوج برمي‌گرده

من به طیب نیا و تیمش امیدوار بودم ولی حیف که همه منتظر توافق هستند
omid
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۱
اکنون زمان خرید سهام است .....
ناشناس
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴
متوهمی!
سعید
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲
شعری بیش نبود, شما به دل نگیر.
omid
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶
چرا منفی میدین بی جنبه های بی ظرفیت
این جمله با کنایه نوشته شده ....یکم عقل داشته باشید.
مهدي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۲
این نماینده عین واقعیت را گفته ، در آیینه تمام نمای اقتصاد یعنی بورس این واقعیت بخوبی آشکار است که چگونه اقتصاد در حال فروپاشی است و جناب وزیر صحبت از خارج شدن از رکود میکند در حالیکه ....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۳
حالا امدیم ومذاکرات شکست خورد تکلیف چیه باید مملکت نابود بشه اقای روحانی منتظر است توافق بشود سرمایه وارد مملکت بشود یکی نیست بگه برادر 780 هزار میلیارد تومان داره توی بانکها خاک میخوره منتظر ورود سرمایه خارجی هستی بورس را راه بیاندازید تا پول وارد تولید شود اگه شاخص تا 500 هزار تاهم بالا رفت اشکالی نداره در عوض مملکت ازبحران نجات پیدا میکنه تورمم ایجاد که نمیشه هیچ کمتر هم میشه بامدیریت صحیح تولید وبازدهی تولید قیمت بالای سهامها هم توجیه میشه
ناشناس
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵
به این راحتیا که تو میگی نی ...
کارشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۹
مگر مجلس بی تقصیر است . دولت و مجلس با مشارکت هم .بانی این خرابکاری هستند.
ناشناس
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۴
با سلام ضمن ادای احترام به نظرات باقی هموطنان من نیز با صحبت کارشناس موافقم.بلی این مشکلات اقتصادی تقصیر جناب وزیر نیست.نماینده های مجلس تو دولت قبل کجا بودن؟تازه یادشون افتاده؟وقتی رئیس جمهور قبل دست میکرد توی خزانه بانک مرکزی مملکت و 200 میلیون دلار میداد به رئیس جمهور بولیوی بعد هم باهاشون می نشست روی موکت و آبگوشت میخورد و به ریش همه میخندید یا وقتی میگفت اینا کاغذ پاره است کجا بودند این نمایندگان مجلس؟چطور اون موقع نشسته بودن و برای دولت سابق کف و سوت و کل شادی میزدند.من خودم اقتصاد خوندم باور کنید همه مسائل اقتصادی مثل زنجیر به هم وصلن,باور کنید خیلی پیچیده است.من یک مسئله را نمیفهمم چرا فکر میکنیم همه چیز باید یک شبه درست بشه,باور کنید خود من هم مثل تمام دوستان از ارزش پولی که توی بورس گذاشتم بیشتر از 70% کم شده,ولی باز هم مطمئنم که بورس بر میگرده.باز هم میگم ترمیم,جمع و جور کردن,اصلاح یا هر حرکت کلان اقتصاد ی به والله مربوط به عوامل بسیار زیادیه.
کاظم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۲
درایت وتدبیر همین نمایندگان محترم بازار را به این روز انداخت متاسفانه ما حافظه خیلی ضعیفی داریم نرخ خوراک پتروشیمی یادتونه رفته نماینده ای که با هر گشایش سیاسی در این مملکت مخالف هست این مملکت چگونه درست خواهد شد
حافظ
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰
متاسفانه حافظه عمومی همیشه ضعیف بوده و خواهد بود .خیلی زود فراموش میکنیم چی بسرمون اوردن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۱
نه بابا تازه فهمیدین عجب
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۰
کنترل تورم به صورت دستوری و از طریق جلوگیری از افزایش قیمت محصولات در قبال افزایش حاملهای انرژی و سایر هزینه ها به قیمت ضرر و زیاندهی نهادهای تولیدی تمام شده و در کوتاه مدت شاید باعث کاهش تورم شود. اما با نابودی تولید و عدم وجود عرضه کافی محصولات با یک تاخیر زمانی منجر به تورمی لجام گسیخته خواهد شد. تورمی که بواسطه کاهش شدید تولید، تورم بالای قبلی را نیز جبران کرده و از آن نیز بالاتر خواهد رفت. کما اینکه هم اکنون علائم آن با اعتراف به رسیدن به هسته سخت تورم و بازگشت به تورم قبلی و همچنین افزایش قیمت اجناس قابل مشاهده است. آیا در تیم عریض و طویل اقتصادی دولت متخصصینی وجود ندارند که چنین نکته بدیهی و پیش پا افتاده ای را تشخیص دهند؟ شاید همانند تجربه ناموفق ساخت آزاد راه تهران-شمال و یا سعی و خطا در ساخت مترو در سالهای اولیه و سپردن کار به دست چینی ها، به این نتیجه برسیم که متخصصین و مشاورین اقتصادی را نیز از چین وارد کنیم. کشوری که با بیشترین جمعیت دنیا توانسته رشد بالای اقتصادی داشته باشد و بازارهای دنیا و از جمله کشور خودمان را تسخیر کند.
ناشناس
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۳
سلام
من با صحبت های شما هم نظر هستم ولی یک سئوال هست شما گفتید چرا تولید نداریم و چرا عرضه لازمه وجود ندارد؟قصد من پاسخ دادن به سوال شما با سوال نیست ,من از خودم پرسیدم فرستادن کالاهائی که تولید قراره بشن به کجاست,عملیات و پروسه تولید به شرطی شروع و ادامه دار خواهد بود که بازار هدفی برای عرضه کالای تولید شده وجود داشته باشه در ضمن به فرض اینکه تمام تولیدات کشور جهت مصرف داخلی باشه,شما راهنمائی کن و بگو با سلیقه های مختلف مصرف کننده ها(من و شما و دوستامونو...)چکار باید کرد؟عزیزم کالا قبل از اینکه بخواد تولید بشه هزینه هاش حساب میشه و تا زمانی که جواب مساعدی از مصرف کننده متصور نباشه کار شروع نمیشه ببینم شما کسی را میشناسی که مثلا 6 ماه کار کنه بعد هم حقوق نخواد.یا مثلا بانکی را میشناسید که بدون پیش بینی های لازمه به واحد تولیدی الف وام اجراو شروع تولید بده ؟اصلا به نظرتون چنین چیزی امکان داره؟من فکر نمیکنم.بازار هدف تنها با تعامل بدست میآید و من فکر نمیکنم که نیازی به اقتصاد دان چینی داشته باشیم.
ناشناس
جمعه ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴
دو مثال برای شما می آورم. 1) قند و شکر محصولیست که مورد نیاز تمام مردم کشور است و بستگی به سلیقه افراد ندارد. با افزایش شدید قیمت سوخت، آب، برق، حمل و نقل، دستمزد و قیمت خرید چغندر قند، هزینه تمام شده تولید بشدت افزایش یافته است. برای حفظ حاشیه سود و سرپا ماندن این شرکتها لازم است که به میزان معقول قیمت فروش محصول نیز افزایش یابد. دولت با عدم اجازه به افزایش قیمت به اندازه مناسب باعث زیاندهی این شرکتها گردیده است. بعنوان استناد میتوانید به صورتهای مالی این شرکتها مراجعه کنید. حال در نظر بگیرید واحدهای تولید قند و شکر بخاطر زیاندهی توجیهی برای فعالیت نداشته باشند. در آنصورت چغندرکاران بسیاری بیکار خواهند شد. کارگران این واحدها بیکار خواهند شد، عرضه قند و شکر کاهش خواهد یافت و با کاهش عرضه، در سالهای بعد قیمت آن بخاطر مکانیزم عرضه و تقاضا افزایش خواهد یافت و این واقعیت خود را بر هر دستور کنترلی تحمیل خواهد کرد. نکته تاسف بارتر اینکه در این شرایط کمبود درآمدهای ارزی ناشی از کاهش صادرات نفتی و تحریمها و با وجود پر بودن انبارهای کارخانجات قند و شکر، بصورت بی رویه مجوز واردات به این محصولات به افراد خاص داده میشود. محصولی که خودمان در داخل کشور به وفور در اختیار داریم!! حال سوال من این است که با زیانده کردن این شرکتها و از طرفی واردات بی رویه، آیا تولید این محصول در کشور نابود نخواهد شد؟؟؟ در آنصورت با اتکای صرف به واردات این محصول، کشور وابسته نخواهد شد. با نابودی تولید داخلی، در صورتیکه بر فرض، تحریمها شامل این محصولات گردد، چه خواهیم کرد؟؟
2) سیمان. در مورد سیمان نیز هر چند وارد کننده نیستیم و خود صادرات سیمان داریم. اما همانند داستان کارخانجات قند و شکر، این شرکتها نیز با عدم مجوز افزایش معقول قیمت، زیانده شده و یا حاشیه سودشان بشدت کاهش یافته است. و این داستان نه فقط شامل این دو محصول استراتژیک، بلکه شامل تمام شرکتهای تولید کننده داخلیست و تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل.
اشکان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۵
خود مجلسی ها باعث بدبختی این مملکت هستند حالا دارند از دولت ایراد میگیرند
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۷
خانه از پای بست ویران است
خواجه در بند نقش ایوان است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۲:۲۷
وزیر کار و تعاون نیز بای استیضاح شود

صدها شرکت تحت مدیریت این وزارت خانه مشمول اصل 141 هستند

پارس الکتریک 3000 کارگر خود را اخراج کرده و 5 سال است که تعطیل شده
امینی
ROMANIA
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۰
با سلام درسال 83بود که سهام سیمانی تا 5000ت بالا رفت اکثر سرمایه هابه سمت احداث کارخانه سیمان رفت امروز یک کارخانه 3 میلیون تنی در بورس 300میلیارد معامله مشوددرحالی که امروز هزینه احداث همین کارخانه خیلی بالاتر است همین بلا سر ساختمان خواهد امد چون هر شرکتی 50در صد سرمایه اش در ملک گیر کرده از بانکها گرفته تا حلبی سازی
ناشناس
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸
دقیقا همینطوره
پیر بازار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۱
هیچکس واقعیت اقتصادی ایران و جهان را نمی خواهد قبول کند . از وقتی چین ، کشورهای آسیای جنوب شرقی و هند تبدیل به قدرتهای اقتصادی شده اند فا تحه تولیدات داخلی خوانده شده و بورس رو به نابودی است و باید برنامه ای بلند مدت برای امکان رقابت با غولهای اقتصادی جهان تهیه و اجراء شود .
مهرداد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۹
با اینکه دیر شده و فاتحه ی ملکت خونده شده است ولی ماهی رو هروقت ازآب بگیری تازه است.
سهامدار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۵
وقتی این آقا قواعد بنیادی و تکنیکال بازار را زیر پا میگذارد نتیجه این میشود سهامداران که فقط با چنین تحلیلهایی سرمایه گذاری میکنند ضرر کرده و سهامداران عمده و افرادی که رانت دارند هر موقع که صلاح دانستند اقدام به خرید و فروش کنند که با این کار هم نقدینگی مهار میشود و هم پول از جیب مردم به سمت افراد محدودی سرازیر شود بدون اینکه در تولید وارد شود.
ناشناس
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶
تکنیکال نشانه ادامه اصلاح و عدم توافق است
سالار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۹
سری قبل احضارش کردین مگه وضع اقتصاد بهتر شد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۱
کارهاشون برعکسه!
ناشناس
-
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۹
مردم را ناامید کرد
خدری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۳
ارزش قیمت سهام را رساندن به کف کف کف وحتی زیر کف هنر نمی باشد هنر ان است به فکر حقوق وسرمایه کسانی باشند که 19 سال قبل در شرکتی با خریدن سهم سرمایه گذاری کرده اند وقیمت سهم رشد نداشته است دارایی شرکت نزدیک به 10 برابر شده ولی قیمت سهم بین 140 تا 190 تومان خرید وفروش می شود! ایا این نحوه ارزش گذاری وحفظ ارزش پول سرمایه گذار است؟
ناشناس
ROMANIA
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۸
اگراحضار این گونه افراذ نتیجه داشت ایران باذرامد خشگبار خیابان هایش بجای اسفالت طلا بود مس وسیمان سرب وخاویار وگاز ونفت ومیوه وخاک کشاورزی واب وبرق و...... بماند
shams
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۹
دستاورد های وزیر تاکنون : ذوب شدن سرمایه سهامداران.ورشکستگی برخی کارگزازران.بیکاری برخی کارمندان کارگزاری ها.تعطیلی کارگاهها و بنگاههای تولیدی.رکود شدید در بخش معاملات مسکن و اتومبیل و تعطیلی بسیاری از بنگاهها.افزایش نرخ بنزین و به تبع آن افزایش هزینه حمل و نقل عمومی و کالا و ......این است مدیریت موفق
ناشناس
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱
اینا که مهم نیست، آقایون میخوان به هر قیمتی فقط عدد تورم رو پائین بیارن اونم رو کاغذ.
ناشناس
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۹
سلام
واقعا یک نفر میتونه اینقدر خرابکاری کنه؟یا اینکه سیستم آلوده به رانت و انحصار و عدم تخصیص بهینه بودجه میباشد؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۳
میترسیم میترسیم آخه اینا همه باهم هستند....مرگ بر فریب ونیرنگ
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۴
چه حرف خنده داری الان دیگه همه میدانند که دولت و مجلس دستشون تو یه کاسست ......
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۷
سلام به حضور نمایندگان محترم مجلس واقعا اگر با این تیم اقتصاد دولت برخور کنید لطف کردیید چون این تیم اقتصاد دولت همه چیز را گره زدند به مذاکر ه اگر این مذاکره توافوق نشو د ان وقت چه باید چه خاک بر سرمان بریزم درحالی که این تحریم ها هیچ صد تا تحریم دیگر هم بکنن با این ملت با غیرت وبا این ر هبر فرزانه وبا رهنمود ایشان میشود این کشور پهناور را اداره کرد بابا این چه اقتصاد است این ها برای خودشان درست گردند تمام سرمایه ما دود شده رفت هوا بیچاره شدیم کسی نیست به داده این بازار سرمایه برسد
ناشناس
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۱
بصیرت شما قابل تحسین است!!!!!
یاحق
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۵
بسمه تعالی
احمدی نپاد اومد زد بورس رو نابود کرد چون همه سرمایه ها دست مخالفاش بود و اینا هم که اومدن دارن همین کارو میکنند طیب نیا مسئول آتش زدن به اردوگاه اقتصادی مخالفان دولته و جمع و جور کردن اوضاع اقتصادی خودشون تا بتونند جبران مافات کنند.
ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰
وقتی رئیس بانک مرکزی در افتتاح طرح مسکن یکمی ها شرکت می کنه
باید فاتحه این اقتصاد رو خوند
پاشنه آشیل اقتصاد هر کشوری بانک اون کشوره
بانک تا کار بهره و نزول انجام میده اقتصاد از مسیر واقعی خودش خارجه
بانک در دراز مدت باعث تغییر فرهنگ و رواج مصرف گرایی میشه
پایان
ایلیا
ROMANIA
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۵
چه کسی باید جوابگوی هزاران میلیارد تومان ضرر سهامداران بورس باشد.
ایرانی
UNITED STATES
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۶
جمعش کنید این نمایش های مسخره رو . همتون از هم بدترین
محمد
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۱
دمت گرم.... گیر اورد ملت بدبختو
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵
سیاست دولت مهار تورم از طریق دامن زدن به رکود در همه بازارها و این نابخردانه ترین سیاست اقتصادی یک دولت
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۵
به نظر میرسه تیم اقتصادی دولت متشکل از وزیر اقتصاد و رییس کل بانک مرکزی دست در دست هم داده اند تا اقتصاد کشور را به ورطه نابودی بکشانند !!! پروژه کوره پول سوزی مردم در بورس با موفقیت تمام توسط طیب نیا اجرا شد ولی امیدوارم که هر چه سریعتر فکر اساسی بشه وگرنه با دلار 6000 تومانی و تورم 30 درصدی مواجه خواهیم شد؟؟ اقای روحانی همش در مصاحبه هاش از کاهش تورم و توهم تک رقمی تورم صحبت میکنه ؟؟؟ ولی بایستی از همین حالا به فکر فردا باشیم چون حرفها همش سرکاریه.
هدا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۴
توجه؟؟؟ ماه 4 فصل مجامع بانکهاست که یقینا با سود های محق شده انتظار رشد قطعیست. فعلا پلکانی خرید کنید$$$$$$
ناشناس
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲
کدوم سود؟ رئیس کمیسیون اقتصادی که میگفت بانکها زیانده هستند و این صورتها صوریست...
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۴
ورود بورس نیوز را به جرگه دلواپسون گرامی میداریم
كشكرك
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰
روحاني موقع روي كارامدن چه اميدهايي كه نداد اما گذشت زمان ثابت كرد چه بودو چه شد كمرنگي سفره غذاي مردم پريدن تنوع غذايي از سبد خانوار در عوض به به چه چه گفتن سخنگوي دولت كه بپرسي همه چيز رو انكا ر ميكنه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴
منهم بلدم تورم را کاهش دهم منهم بلدم یک خانواده 8نفره را با 100000هزار تومان اداره کنم چه طور ...زن وبچه هر چه بخواهند نمی خرم این دولت محترم هم این کار را میکند که تورم بالا نمی رورد چون مردم پول در بساط ندارند که چیز بخرند که تورم ایجاد شود چرا اقتصاد منفی مردم هیچ درامدی ندارد بلکه هر چه هم داشت دود شد رفت هوا شخص بند ه قبل از دولت اقای روحانی 300000000میلیون در بازار سرمایه پول داشتم الان شده 108000000میلیون من چطور می توانم چیزی بخرم که تورم ایجاد شود
حسین
پنجشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲
حداقل بین صفرهای عدد سرمایه ات سه تا سه تا یک کاما بذار یه ساعت تعداد شو نشماریم . برادر من با این وضعیت پولتو میذاشتی بانک خیالت راحت تر بود . متاسفانه الان امن ترین جا و سود ده ترین جا بانکه دیگه بورسو تولید و ..... فایده نداره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶
حضرتعالی همونی هستی که همین چند هفته پیش اظهار کردی بورس هنوز حبابی است.حالا وزر اقتصاد رو احضار کردین.یکی از یکی دیگه بدترید.بیچاره ملت.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۹
همه این بدبختی ها بخاطر تحریم و سیاست خارجی غلط دولت گذشته هست
ناشناس
GERMANY
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱
ضرر بالای 60درصد چگونه و تا کی با چه روشی جبران خواهد شد.؟؟؟؟؟
اسد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱
تمام این بد بختیها بخاطر عملکرد این مجاس است
omid
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۵
مجاس؟؟!!
حسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۳
تیم اقتصادی دولت کارامد نیست و هر چه سریعتر باید عوض بشن
مریم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۳
هر چه میکشیم از عملکرد دولت کذشته است همان دولتی که پاکترین دولت تاریخ بود
شکرستان
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۲
فرافکنی نکن.
ناشناس
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۰
آره والا.چقدر تا سال 90 خوب بود همه با هم دوست بودن منظورم مجلس و دولت و .....با هم بغل تو بغل بودن .خوب حالا پیدا کن پرتغال فروش رو؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴
این دولت چه بلایی داره سر مردم میاره؟ یه مقدارم به حفظ نظام و راحتی مردم فکر کنید.مگه حرق رهبر خط قرمزتون نیست؟پس چرا فقط حرفه و هیچ عملی نیست.آقای رییس جمهور محترم روحانی من فوق لیسانس بعد پنج شش سال کار حالا نمیتونم یه کار درست حسابی داشته باشم؟!به ولله دیگه به اینجامون رسیده.دین ندارین انسانیت داشته باشین
ناشناس
GERMANY
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶
ما شنیدم و خوانده ایم بورس افت و خیز دارد اما بیش از دو سال بورس فقط افت دارد پس کی خیز آن انجام خواهد شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
محمد
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۳
به قول کارشناسان به زودی!!
فرهاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴
آقای طیب نیا تنها با وعده های پوچ و فرافکنی از زیر بار مسئولیتی که برای انجامش بر این پست مهم نشسته و حقوق و مزایای خاص آن را دریافت میکند در میرود. (بورس نیوز اگه سانسور کنی دیگه رو سایتت کامنت نمیگذارم).
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۰
هر وقت احضارش میکنند به مجلس الکی چند واحد شاخص رو مثبت می کنند و بعد دوباره روز از نو روزی از نو
ناشناس
UNITED STATES
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۵
عامل اصلی تورم و رکود اقتصادی کشور بانکها و موسسات مالی هستند. وظیفه بانکها واسطه گری مالیه. یعنی باید منابعی که از مردم جذب میکنند رو با کارمزد مناسب به بخش تولید تزریق کنن و باعث رونق اقتصادی و کاهش تورم بشن. اما بانکها و موسسات مالی متاسفانه با خارج شدن از وظیفه اصلیشون، با بلوکه کردن نقدینگی مردم دارن با پول مردم با کارهایی مثل ساخت و ساز و دلالی سود میکنن. از طرفی چون وعده سود 20 درصد و بالاتر رو به سپرده گذار میدن، مجبورن قیمت خدمات و املاکی رو که ساختن رو بالا ببرن تا علاوه بر سود سپرده گذار، سود خودشون(مثلاً 5 تا 10) هم حفظ بشه. بنابراین ملاحظه میشه که خود بانکها عامل گرانی مسکن و بطور کلی افزایش تورم و رکود در بخش تولید هستند. در واقع بانکها به اقتصاد دارن دیکته میکنن که تورم، حداقل 25- 30 درصد باشه.
ناشناس
UNITED STATES
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۶
به هوش و نبوغ آقایون باید تبریک گفت. از همه طرف دارن میزنن تو سر تولید. از یه طرف سوخت و آب و برق و .... رو گرون میکنن و هزینه تولید رو بالا میبرن، بانکهاشونم که از تولید حمایت نمیکنه و فقط تورم ایجاد میکنه، از این طرف هم تو سر تولید کننده میزنن و جلوی افزایش نرخ رو میگیرن که مثلاً تورم رو کاهش بدن. خیلی خنده داره، خودشون با دست خودشون از طریق بانکها و افزایش قیمت حاملهای انرژی و .... تورم رو افزایش میدن!! بعد تعجب میکنن چرا تورم زیاد شده و بعدش برای کاهش تورم، یه جای دیگه دنبال راه حل میگردن.

آدم یاد یه داستانی می افته. یه داستان معروف انگلیسی به اسم Streetlight Effect هست که میگه: یه پلیس آقای مستی رو می بینه که زیر نور چراغ خیابون دنبال چیزی میگرده. پلیس ازش میپرسه دنبال چی میگردی؟ اون آقا میگه دسته کلیدشو گم کرده و بعدش هر دو مشغول جستجو زیر نور چراغ میشن. بعد از چند دقیقه پلیس میپرسه مطمئنی دسته کلیدتو اینجا گم کردی؟ اون آقا میگه نه، دسته کلیدمو تو پارک گم کردم!! پلیس با تعجب میپرسه، خوب پس چرا اینجا دنبالش میگردی؟ اون آقا پاسخ میده، آخه پارک تاریکه و من چیزی نمی بینم، عوضش اینجا نور هست و روشنه!!!! :))
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱
کاش در کنارش یه تقدیرم از احمدی نژاد بکنن
نوید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷
قیمت همه چیز بالا رفته است ولی قیمت 99 در صد سهام شرکتها یا رشد نکرده ویا با افت شدید بوده است بورس کشور نیاز به برنامه وتوجه بیشتری دارد
اسد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹
اقای یادگاری درست میگن انتظار معجزه از وزیر نداشته باشید ایشون اقتصاد ورشکسته تحویل گرفته اگر این مجلس باش همکاری میکرد به امید خدا موفق میشد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۲
نوش دارو بعد از مرگ سهراب بدرد نمیخورد.کلا همه مدیحران ایندولت ضعیفند
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷
سلام-افتادن دنبال روس وچین وباج دادن به فرانسه وآمریکا وآلمان وخوابیدن دربغل انگلیس تدبیرودانش نمیخواد.تمام دولت های دلارمفتی سرنوشتی همچون ایران داشته وخواهدداشت.ا
مجید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۰
ان چه سری است که وقتی طیب نیا به مجلس فراخوانده می شود قیمت سهام شرکت های بورس رو به افزایش می گذارد، ولی زمانی که ایشان اعلام می کند سهام بخرید قیمت سهام شرکت ها رو به کاهش می گذارد، آقایان مجلسی ها چه زود تصمیماتشان در مورد افزایش نرخ خوراک پلایشگاه ها، پتروشیمی ها، بهره مالکانه دولت از معادن، افزایش مالیات بر نرخ ارزش افزوده و ... یادشان رفت، درست است که وزیر اقتصاد قدرت بهره وری در این دوره تدبیر و امید را ندارد ولی صادقانه باید گفت که دولت و مجلس هر دو در حال زدن تیشه به ریشه اقتصاد کشور هستند، توافق هسته ای اگر بشود که کشور از دست ابر قدرت ها رهایی می یابد ولی اقتصاد ربطی به توافق ندارد، زیر ساخت های اقتصادی باید به گونه ای ریخته شود که در هر صورت آسیبی نبیند و در راستای پیشرفت کشورهای جهان به سیر ترقی نائل شود، ولی در حال حاضر همه صنایع در حال سیر قهقرا هستند و امیدی به پیشرفت آنان نیست و در حال حاضرهمه صنایع نیاز به کمک مالی دارند،
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۲
ورود بورس نیوز را به جرگه دلواپسون گرامی میداریم
محسن
SPAIN
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۷
خوب یا بدشو نمیدونم ولی بارها ثابت شده است این دولت به تولید و بورس اعتقادی ندارد و در عین حال میبینیم چطور برای حفظ حباب مسکن به بهانه مشاغل مرتبط تلاش و از منابع بانکی کنونی و بیست سال آینده میخواهد هزینه کند. صرف نظر از نتیجه مذاکرات، راکدترین دوران تولید و بورس هنوز فرا نرسیده و در پیش است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳
وزير اقتصاد را استيضاح كنيد بگذاريد دل ما سهامداران خنك شود سرمايه مان كه از بين رفت.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱
اگر دولت قبل ایراد داشت دولت جدید نباید اصلاح کند؟؟ چرا بجای اصلاح خرابترش می کنید و میندازید به عهده دولت قبل ؟؟ مگر قبل از انتخابات نمی گفتیید همه چیز را درست می کنید؟؟؟؟؟؟.
محسن
SPAIN
جمعه ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۰
خوب یا بدشو نمیدونم ولی بارها ثابت شده است این دولت به تولید و بورس اعتقادی ندارد و در عین حال میبینیم چطور برای حفظ حباب مسکن به بهانه مشاغل مرتبط تلاش و از منابع بانکی کنونی و بیست سال آینده میخواهد هزینه کند. صرف نظر از نتیجه مذاکرات، راکدترین دوران تولید و بورس هنوز فرا نرسیده و در پیش است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۳
این دولت بی تدبیر و امید چه بلایی داره سر مردم میاره؟!معلوم نیست هدفشونن چیه.تو رو به دینتون قسم این بچاپ بچاپا رو بزارید کنار و یه مقدارم به حفظ نظام و راحتی مردم فکر کنید.مگه حرق رهبر خط قرمزتون نیست؟پس چرا فقط حرفه و هیچ عملی نیست.آقای رییس جمهور محترم روحانی من فوق لیسانس بعد پنج شش سال کار حالا نمیتونم یه کار درست حسابی داشته باشم؟!به ولله دیگه به اینجامون رسیده.
نادر سهرابی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۲
سلام آقای دکتر طبیب نیا یکی از خبرگان زبردست علم اقتصاد هستند و میباشند. مشکل تعطیلی و ورشکستگی بنگاه های اقتصادی کشور از زمان دولت دهم و تحریمهای یک جانبه، چند جانبه و تحریم سازمان ملل شدت خیلی زیادی گرفت و از طرفی عده ای از تولیدکنندگان داخلی مع الاسف به این مشکل کشور بیشتر دامن زدند در صورتیکه میتوانستند تولید نمایند و هیچ مشکلی با کمبود مواد اولیه و... نداشتند. مانند شرکت صنایع بهداشتی یس خرمشهر (صابون و گلیسیرین سازی) زیر مجموعه داروگر که مدت3 سال ورشکسته شده و اینها همه بر میگردد به تولیدکنندگان داخلی که اگر فرمایش رهبر فرزانه مبنی بر اقتصاد مقاومتی را سرلوحه کار و فعالیت خود میکردند کشور با این مشکل و معضل بزرگ مواجه نبود و نخواهد بود.
محسن
SPAIN
شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵
خوب یا بدشو نمیدونم ولی بارها ثابت شده است این دولت به تولید و بورس اعتقادی ندارد و در عین حال میبینیم چطور برای حفظ حباب مسکن به بهانه مشاغل مرتبط تلاش و از منابع بانکی کنونی و بیست سال آینده میخواهد هزینه کند. صرف نظر از نتیجه مذاکرات، راکدترین دوران تولید و بورس هنوز فرا نرسیده و در پیش است.
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۵:۲۹
نظر بعضی از دوستان نشان دهنده چند ایراد اصلی در جامعه است.
حداقل دو تا از همه مهمتر است
اول تعصب بیش از حد
دوم عدم پذیرش واقعیت و اشتباه
حالا چون ما به یکی رای دادیم و شعارهاش عملی نشده زمان و زمین مقصرند به جز فردی که ما انتخاب کرده ایم.
یک لحظه فکر کنیم شاید ما اشتباه کرده ایم و در دام فریب و تزویر افتاده ایم.