بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۲
کد خبر : ۱۵۱۸۰۲
رئیس موسسه امام خمینی (ره) با بیان اینکه علت بسیاری از جنایت‌ها در دنیا این است که عده‌ای غیر از دنیا چیزی را نمی‌بینند، گفت: برخی که چنین طرز فکری را دارند، می‌گویند به جهنم که دلواپسی.
آیت الله مصباح: عده‌ای که غیر از دنیا چیزی را نمی‌بینند، می‌گویند به جهنم که دلواپسی!

رئیس موسسه امام خمینی (ره) با بیان اینکه علت بسیاری از جنایت‌ها در دنیا این است که عده‌ای غیر از دنیا چیزی را نمی‌بینند، گفت: برخی که چنین طرز فکری را دارند، می‌گویند به جهنم که دلواپسی.

به گزارش «انتخاب»، آیت‌الله مصباح یزدی رئیس موسسه امام خمینی (ره) در افتتاحیه بیستمین دوره طرح ولایت با بیان اینکه من از دوران کودکی سئوالات دینی‌ام روز به روز بیشتر و وسیع‌تر می‌شد، اظهار کرد: گاهی جواب‌های قانع‌کننده‌ای را یاد می‌گرفتیم و منتظر بودیم تا کسی آنها را برای ما شرح دهد. من در سن ۱۳سالگی طلبه شدم و در دوران طلبگی در نجف و قم و در زمانی که خدمت علامه طباطبایی رسیدم، امیدوار شدم که می‌توانم برای سئوالات خود جوابی پیدا کنم.

رئیس موسسه امام خمینی (ره) افزود: بعد از ۵۰ سال تحصیل علوم دینی، تا حدود زیادی این سئوالات برای من جواب‌های قانع‌کننده‌ای پیدا کرد و شاید امروز تحقیق بیشتری هم بخواهد تا به آن سئوالات پاسخ کامل بگیرم.

آیت‌الله مصباح یزدی با تاکید بر اینکه من از سال‌های جوانی در یک دوره یک تا دو ساله برخی سئوالات خود را جواب گرفتم، گفت: من در این ۵۰ سال تحصیلم، نه کتابی پیدا کردم که به این سئوالات جواب روشنی بدهد و نه یک استادی دیدم که همّ و غم آن این باشد که بخواهد این سئوالات را برای کسی پاسخ بدهد.

وی افزود: برای حل یک مساله باید استادی پیدا کنیم تا بتوانیم آن را مرتفع کنیم. من پس از مدتی قصد کردم که این مجموعه سئوالات را یک نظمی بدهم تا بتوان به آنان به روشنی پاسخ داده شود.

رئیس موسسه امام خمینی (ره) ادامه داد: پس از انقلاب و اوایل آن یک مقداری نوسانات فکری در انقلابیون پیدا شده بود و برخی افراد به این فکر افتادند که یک دوره آموزشی در نظر گرفته شود تا جوانان علاقه‌مند بیایند تا به سئوالاتشان پاسخ داده شود. در نهایت طرحی تهیه شد و اولین سال «طرح ولایت» در یکی از مناطق کشور آغاز شد.

آیت‌الله مصباح یزدی تصریح کرد: سعی ما در این طرح این بود که حاصل زحمات ۵۰ ساله به بالا به جوانان ارائه شود.

وی با بیان اینکه از دوران کودکی تعاریف زیادی از دین برای ما می‌شد، از جمله اینکه دین برای این است تا مردم به هم ظلم نکنند، گفت: مطابق کلام قرآن، مهمترین جنایت‌هایی که در عالم واقع شده است، به دلیل عدم انتقاد به آخرت است، چرا که بنابر اعتقاد قرآن، اصل زندگی، زندگی اُخروی است و زندگی در این دنیا بازیچه‌ای بیش نیست.

رئیس موسسه امام خمینی (ره) ادامه داد: امروز در تمام حرکت‌های فردی و اجتماعی، در همه سطوح و در همه کشورها هر جا انحرافی، لغزشی، جنایتی و کشتاری رخ می‌دهد؛ دلیلش این است که عده‌ای غیر از دنیا چیز دیگری را نمی‌بینند و کار عاقلانه به آنها می‌گوید باید بیشترین لذت را از آنها برد.

آیت‌الله مصباح یزدی افزود: اگر من هم این طرز فکر را داشته باشم و روزی به قدرت و مقام برسم، اوباما خواهم شد.

وی تصریح کرد: عده‌ای که غیر از دنیا چیز دیگری را نمی‌بینند، در پاسخ به کسانی که می‌گویند ما دلواپس هستیم، اظهار می‌دارند «به جهنم که دلواپس هستی و اصلاً اهمیتی ندارد». در صورتی که نسبت این عالَم به عالَم آخرت، به چشم بر هم زدنی است.

رئیس موسسه امام خمینی (ره) ادامه داد: اگر اصول دین را باور کنیم و به فکر این باشیم که آخرت چه خبر است و باید چه کاری انجام دهیم، رفتار خود را در دنیا با دیگران و با جامعه تنظیم می‌کنیم.

آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به لزوم توجه به فلسفه حقوق و فلسفه اخلاق برای تعیین خوب و بد و شناخت انسان‌ها، تاکید کرد: جامعه بعد از تشکیل، باید یک مدیر داشته باشد که صفات آن مشخص شود که درواقع تعیین حد و حدود این مدیر در اداره جامعه را فلسفه سیاست تعیین می‌کند.

وی با بیان اینکه امروز حاصل پس از ۵۰ سال تحصیل و زحمت به صورت رایگان در خدمت شما در طرح ولایت گذاشته شده‌ام، گفت: این زحمت ۵۰ ساله طی ۵۰ روز به شما داده می‌شود و ببینید چقدر این مدت کوتاه به عمر شما می‌افزاید و چقدر می‌توانید عمر خود را صرف راهنمایی و هدایت دیگران کنید.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۷
حضرت آقا به شما یکسال بودجه نرسه اونوقت معلوم میشه که دنیا رو میبنی یا آخرت رو.دستت رو بیل گرفته یا آفتاب پوست صورتتو سوزونده که بدونی کارگر جماعت چی میکشه.
گیله مرد
سه‌شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۲
ایت الله مصباح عزیز این بورسی ها غیر از پول چیز دیگری را نمیفهمند البته به غیر از بعضی ها شما نگران نباشید این جماعت حرف زیاد میزنند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵
حق الناس حکم میکند که حکام حق انتخاب مردم را رعایت کنند .
ناشناس
سه‌شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۱
آقای مصباح معتقدند مردم حقی ندارند که مجاز به انتخاب هم باشند
كريم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷
طرز گفتار و ادبيات و اخلاق، بعد از 50 سال تحصيل علوم ديني اينگونه باشد پس بايد گفت وامصيبتا
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰
جناب ايت الله حرف اكثريت ملت ايران همين است . اگر قبول نداريد رفراندوم برگزار كنيد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۲
حاج آقا از خوابهای امام زمانی برای جمع آوری رای برای احمدی نژاد چه خبر دیگه مومنین از این خوابها نمیبینند.
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳
جناب مصباح اکثر مردم جهنم روحانی را به بهشت حضرتعالی ترجیح میدهند .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۴
زنده باد عالی بود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۵
دلواپسان باعث شدند بشکه ای160دلاری نفت هاپولو بشه.درصد طلاق زیاد بشه.معتادین زیاد بشه.بیکاری افزون بشه .اختلاس هاغوغا کنه ومد بشه و .......الدنیا مزرعه اخره شیخ ماکسی دنیایه حداقلی نداشته باشد اخرتی هم نخواهد داشت
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۶
اقای مصباح دنیای تو مثل دنیای منه کارشناس علوم سیاسی ام بیکار امسال برو تمام اگهی های استخدامی را بگرد اگه حتی فقط یک نفر اعلام نیاز کرده بودند حق با شما کارشناسی ارشد مدیریت هم گرفتم اونم کشک بچگیم جنگ بود نوجوانیم پشت کنکور جوانیم بیکاری میدونی سوالم از خودم چیه سهم من از این کشور چیه من که همه جوره دین خودم رو ادا کردم سربازی هم که رفتم درسم خوندم دنبال کارم گشتم توی این وانفسا ماشینهای لوکس چند صد میلیلردی وچند صد میلیونی رو می بینم که از کنارم رد میشن مگه اونا چیکار کردن که سهم من واونا اینقدر فرق میکنه مدیرانی رو دیدم که عضو چند هیت مدیره هستند که ئسوادشونم از من کمتره چند ده شغله های دولتی رو دیدم اختلاسهای چند هزار میلیاردی رو دیدم اقای مصباح چقدر دلواپس این دلواپسیهای منی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
کارشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲
راستی این دلواپسان معنویات را ابزار قرار داده و به دنبال مادیات هستند . همین دلواپسان در 10 سال گذشته مملکت را به یغما بردند چون جز مادیات به چیز دیگری نمی اندیشند . شما هم اگر واقعا عالم دینی هستید چه هرگز به رفتار این تشنگان به قدرت اعتراض نکرده اید . این ملت طرفداران مادیات را از طرفداران دین و معنویات تمییز میدهند .این ملت دیگر اگاه هستند و ملت دهه 50 نیستند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰
.عده‌ای غیر از دنیا چیزی را نمی‌بینند، گفت: برخی که چنین طرز فکری را دارند، می‌گویند به جهنم که دلواپسی....
و آنها که ه....ور می بینند و نگرش به آن دنیا دارند اختلاس میکنند و یک مملکت را به باد می دهند.
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳
اقای روحانی فرمودند که بیسوادها اظهار نظر نکنند
ناشناس
GERMANY
سه‌شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵
همه بایستی برای ساختن ایران دست بدست دهیم ،حتی جناحهای مختلف فقط به فکر ایران آباد و توسعه اقتصادی کشور باشند وحدت را علما در جامعه گسترش بدهند و همه از فساد که منشا تمام بدبختی است دوری گزینند.
سورن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱
حاج آقا فکر نمی کنم شما هم از دنیا و مواهب آن بدتان بیاید،یه فکری هم به حال هفت تپه که شاه غاصب برای سرگرم کردن مردم ساخته بود بکنید،چون ما میدونیم که کلا نیت شاه پلید بوده اصلا به فکر اشتغال مردم نبوده بخاطر همین بجای اینکه شکر وارد کنه تولید می کرد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴
آقای آیت الله اون کسانی که پاک ترین دولت ایران دولت امام زمان بودندو اینهمه دزدیدن ومملکت وغارت کردن وایران و تاسرآغازجنگ پیش بردن از خدا میترسیدن یا فقط سرای باقی رو میدیدن؟
ناشناس
پنجشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۱
ناشناس عزیز نیت اون دولت پاکدامن هم جنگ بود تا شهید شویم و اون دنیا مال ما شود اونوقت با جمعیت کمتر بیشتر به اختلاس های دنیوی و سرمایه گزاری در کشورهای دیگر میپرداختند یعنی اون دنیا رو به ما میدادن و این دنیارو برا خودشون برمیداشتن میبینید که چقد فداکارن....
علي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳
دوستت دارم مصباح جون
س ک
UNITED STATES
سه‌شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵
خدا خیرتان دهد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶
بی انصافی نکنید استاد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷
ایکاش ایشان صریح و بی پرده اعلام میفرمودند 40 سال پیش نظرشان در مورد حکومت وقت و مبارزه با آن چه بود؟؟؟
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶
آقا مصباح بعد از 50 سال دینداری و و مجاهدت بالاخره بفرمایید تکلیف آخرت رحیمی و بقایی پاکدست با اطاعت از احمدی نژاد چه میشود
omid
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰
دیگه اونقدر سطح آگاهی مردم بالا رفته که به حرفهای شما تره هم خرد نمکنند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱
باعرض سلام ایا خوارج به اخرت ایمان نداشتند ایا نماز شب نمیخواندند ایا اکنون داعش ووهابیون ادعای دیانت ندارند بنظر من مشکل دین نیست بدفهمی وافراط وتفریط است ایا اقای اوباما دین ندارد ایشان مسیحی شاید هم مسلمان است نسبت ناروا زدن کار صحیحی نیست مهم اعمال انسان است که مطابق با فطرت الهی وعقل وتدبیر باشد
ناشناس
ROMANIA
سه‌شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۵
اگه ممکنه نظرتون رو راجع به دولت پاکدست موردحمایتتون هم بگین
ناشناس
سه‌شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۷
همون دولتی که از وجود مقدس پیامبر و ائمه علیهم السلام برایش مایه گذاشتید و خواب دیدید امام زمان علیه السلام نظر دارند فلانی رئیس جمهور شود . شما دلواپس اسلام و دیانت و هدایت مردم هستید ؟؟؟در مقابل کسی که احمدی نژاد را پیامبر احتمالی بعد از خاتم النبیین میدانست چه کردید ؟؟؟ منظور این است غیر از حمایت از اون افراد دیگه چه کردید ؟
حسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۱
اگر میخواهی بهشت بری چرا زمان جنگ به جبهه نرفتی زمان طاغوت در کدام زندان بودی اگر بهشت میخواهی بروی لبنان و یمن و غیره است شعار نده
ساچمه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۰
عاشقتم ایت الله مصباح بزرگ و عزیز
حسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱
اینهمه سال اختلاس و دزدی از بیت المال 80 میلیون ایرانی میشد دلواپسا کجا بودید تو نوبت ؟
الکس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۵
نه که دلواپسان کاسب تحریم که تو این سال های تحریم میلیاردها دلار به جیب زدند دنیا رو نمی شناسن
ناشناس
ROMANIA
سه‌شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۶
جناب استاد مردم شریف وعزیز وغیرتمند وفهیم ایران درجبهه حقند،ودینشان راادا کرده وهمواره آماده اند،اما مسئولین از چپی وراستی آیا حق این مردم را بجا آوردند،آیا واقعا خودرا خادم این مردم میدانند،بنظر من احمدی نژاد وروحانی از یک جنس درلباس متفاوتند وهردو صادقند اما مدیران دولتها خیلی ناخالصی دارند.
استاد نیستم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۱
نطری ندارم چون به ظاهر یک بحث عادی را شما مطرح کرده اید در حالی که موضوعی که مصباح مطرح کرد یک موضوع فلسفی و روانی است که آمیخته با عقاید دینی به ارائه نظریه و راه حلی برای مسیر تعالی جامعه است.