بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۴
شاخص کل بورس طی معاملات هفته گذشته با تحقق بازدهی مثبت 14 درصدی و با عبور از کانال 62 هزار واحدی در نهایت در نیمه مدار 63 هزار واحدی ایستاد و در این مدت بورس بازدهی مثبت حدود دو درصدی را به دست آورد.
کد خبر : ۱۵۹۵۹۳
نویسنده :
جمشیدی

معاملات هفته گذشته بازار سرمایه با امید و انتظار برای رسیدن زمان رفع تحریم های بین المللی سپری شد و به موجب جو مثبت حاکم بر بازار سرمایه اغلب گروه ها و صنایع با افزایش تقاضا برای خرید سهام مواجه شدند و ماحصل سرمایه گذاری سهامداران طی پنج روز معاملاتی هفته گذشته کسب بازدهی مثبت شد.

بر اساس گزارش بورس نیوز، شاخص کل بورس طی معاملات هفته گذشته با تحقق بازدهی مثبت 14 درصدی و با عبور از کانال 62 هزار واحدی در نهایت در نیمه مدار 63 هزار واحدی ایستاد و در این مدت بورس بازدهی مثبت حدود دو درصدی را به دست آورد.

بر اساس اطلاعات موجود، از میان صنایع مختلف نیز گروه رایانه بازدهی مثبت بیش از 9 درصدی را محقق ساخت و در جایگاه نخست پر بازده ترین صنعت ایستاد.

در پی آن صنایع محصولات کاغذی بازدهی مثبت بیش از هشت درصدی را به دست آورد و رتبه دوم را به خود اختصاص داد و جایگاه سوم نیز به گروه حمل و نقل انبارداری و ارتباطات با بازدهی مثبت حدود هفت درصدی اختصاص یافت.

این در حالی است که گروه خرده فروشی بازدهی منفی بیش از شش درصدی را کسب کرد و در ردیف اول جدول کم بازده ترین صنایع قرار گرفت. پس از آن گروه قند و شکر و نیز محصولات چرمی هر کدام با تحقق بازدهی منفی بیش از چهارصدی ردیف های بعدی را ازآن خود کردند.

در خصوص سهام شرکت های فعال در بازار سرمایه نیز شرکت عمران و سازندگی استان قزوین در نماد "ثقزوی" رشد قیمتی بیش از 32 درصدی را تجربه کرد که این میزان بازدهی مثبت نسبت به سایر سهام شرکت های بورسی بیشترین مبلغ محاسبه می شود. این در حالی است که نماد معاملاتی "ثقزوی" در بازار توافقی فرابورس معامله می شود.

بعد از آن شرکت توکارنگ فولاد سپاهان با ثبت افزایش قیمتی حدود 27 درصدی در جایگاه دوم قرار گرفت و در پی آن شرکت های صنعتی روان فن آوا و ایران ارقام هر یک با تحقق بازدهی مثبت بیش از 25 درصدی ردیف های بعدی را به خود اختصاص دادند.

در مقابل اما، طی معاملات هفته گذشته افت قیمتی 29 درصدی سهام شرکت قند شیرین خراسان موجب شد تا "قشرین" به عنوان کم بازده ترین سهم در این هفته شناخته شود و صدرنشین جدول رتبه بندی شرکت ها از نظر کسب بازدهی منفی گردد. بعد از آن شرکت شیر پاستوریزه پگاه اصفهان با تحقق بازدهی منفی بیش از 14 درصدی و نیز شرکت شیر پگاه خراسان با کاهش بیش از 12 درصدی ارزش سهام رتبه های دوم و سوم را از این نظر به خود اختصاص دادند.

همچنین طی مدت مذکور عنوان نقد شوند ترین سهام به بانک ملت و شرکت های ذوب آهن اصفهان و پارس خودرو اعطا شد و داد و ستد بیش از شش میلیارد و 758 میلیون سهم ارزشی به مبلغ بیش از 14 هزار و 37 میلیارد ریال را در بازار سرمایه رقم زد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.
https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
ارسال نظر