بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹
کد خبر : ۱۶۱۸۹۲
به گزارش روابط عمومی بانک رفاه ؛ دکترصدقی مدیرعامل بانک رفاه در مراسم راه اندازی رسمی گواهی سپرده کالایی در بورس کالای ایران که 19 اسفندماه سالجاری در سالن همایش هتل اسپیناس و با حضور رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار،‌ قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی، مدیرعامل بورس کالای ایران و مدیرعامل بانک سامان برگزار شد،‌ با بیان این مطلب افزود: بسیار خرسندیم که بازار سرمایه کشور با طراحی ابزارهای نوینی مانند گواهی سپرده کالایی، فشار ناشی از تامین منابع مالی را از دوش نظام بانکی کاسته است.
دکتر صدقی با اشاره به محدودیت ها و مطالبات نظام بانکی اظهار داشت: بیش از ۷۰ درصد مشکلات تامین مالی می تواند از طریق ابرازهای نوین مالی حل شود به طوری که این ابزارها کمک رسان بازار سرمایه و بانک ها برای تامین مالی صنایع خواهد شد.
مدیرعامل بانک رفاه با اشاره به نقش اساسی بازار سرمایه در تامین منابع مالی طرح های بلندمدت خاطرنشان ساخت: در گذشته برای سرمایه گذاری در طرح های بلندمدت 25 درصد سرمایه توسط متقاضی و 85 درصد آن توسط بانک ها تامین می شد.
وی در ادامه یادآور شد: این اقدام مغایر با اصول بانکداری تجاری است. بنابراین حضور بازار سرمایه در این بین لازم است. هر قدر بازار سرمایه در تامین منابع مالی طرح های بلندمدت حضور بیشتری داشته باشد بانک ها قادر خواهند بود سایر نقش های خود را به صورت مطلوب انجام دهند. در این مسیر هم نظام بانکی آمادگی کامل برای همکاری با بازار سرمایه را دارد.
وی همچنین افزود: ابزارهای نوین مالی می توانند اهداف تعیین شده در اقتصاد را تامین کنند، از سوی دیگر بازار ثانویه در بازار سرمایه بسیار مهم است؛ چرا که می تواند دارایی ها را به طور مناسب و با قیمت منطقی، نقد کند و از همه مهم تر اقتصاد مقاومتی را پویا تر از گذشته به سمت جلو براند.
دکتر صدقی با اشاره به ضرورت اجرای اقتصاد مقاومتی خاطرنشان ساخت: ابزارهای نوینی که در بازار سرمایه خلق می شوند نقش موثری در تحقق اقتصاد مقاومتی ایفا می کند. همچنین این ابزارها می توانند یاری رسان اقتصاد کلان بانک در دوران رکود و خروج از آن باشد.
مدیرعامل بانک رفاه با اشاره به ظرفیت های بانک از جمله شبکه گسترده شعب و در اختیار داشتن نیروهای انسانی جوان و تحصیلکرده تصریح کرد: بانک رفاه با تمام توان و ظرفیت خود آماده فعالیت در بازار سرمایه است. در این خصوص هم در سال گذشته اقدامات بسیار مهمی نظیر انعقاد قرارداد با شرکت سپرده گذاری مرکزی و همکاری نزدیک با بورس کالای ایران انجام داده است.
در این مراسم دکترسلطانی نژاد مدیرعامل بورس کالای ایران با قدردانی از اقدامات و همکاری های بانک رفاه در شروع معاملات گواهی سپرده کالایی اظهار داشت: بانک رفاه در این مسیر تلاش بسیار ویژه ای داشته است.
وی با بیان اینکه در ایران سکه از محبوبیت بالایی نزد مردم برخوردار است اظهار داشت: در کشور ما از این ابزار برای 
پس انداز استفاده بسیار می شود بنابراین پایه مطلوبی برای گواهی سپرده کالایی است. این ابزار در صندوق های کالایی می تواند بسیار کارگشا باشد.
مدیرعامل بورس کالای ایران با بیان اینکه نگهداری و امنیت درخصوص سکه های طلا، مبحث بسیار مهمی است افزود: این مهم با حضور بانک رفاه حل شده است.
وی در خاتمه افزود: پیوند بخش واقعی اقتصاد و بخش مالی کشور از مهم ترین کارگروه های گواهی سپرده کالایی است.
ابزار معاملاتی،‌ استانداردسازی معاملات،‌ ابزار تامین مالی، وثیقه برای نظام بانکی و ابزار تبدیل در قرارداد آتی از ویژگی های گواهی سپرده کالایی است.
در خاتمه این مراسم از دکترصدقی و تعدادی از مدیران این بانک به دلیل حمایت و همکاری در اجرای موفق طرح، با لوح سپاس قدردانی شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر