بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰
شرکت کارگزاری نهایت نگر گزارش می دهد:

موج بازی "وتوشه" و افزایش سود 5 درصدی در سال 95

این شرکت در صنعت ماشین آلات و تجهیزات و در زیر گروه صنعت سایر ماشین آلات و تجهیزات در تابلو معاملات بازار اول بورس فعالیت دارد که در حال حاضر 20 شرکت تولیدی و بازرگانی را تحت پوشش خود دارد.
کد خبر : ۱۶۱۹۰۱
نویسنده :
ارشن
شرکت سرمایه گذاری پارس توشه با نماد بورسی "وتوشه" درسال 1357 تأسیس شده است. سال مالی شرکت منتهی به 29 اسفند می باشد. مالک اصلی شرکت سرمایه گذاری کوشا پیشه (مالک 49.77 درصد شرکت) است و سرمایه اسمی شرکت 100 میلیارد تومان (1 میلیارد سهم) می باشد.

بر اساس گزارش شرکت کارگزاری نهایت نگر، این شرکت در صنعت ماشین آلات و تجهیزات و در زیر گروه صنعت سایر ماشین آلات و تجهیزات در تابلو معاملات بازار اول بورس فعالیت دارد که در حال حاضر 20 شرکت تولیدی و بازرگانی را تحت پوشش خود دارد. گرایش کلی شرکت، هدایت سرمایه ها به سمت فعالیت های صنعتی است و عمدتاً در صنایع زیر سرمایه گذاری شده است:

  • لوازم خانگی
  • لامپ و روشنایی
  • شیمی و پترو شیمی
  • بازرگانی و خدماتی
  • برق

سرمایه گذاری در سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس بیشتر از 20 درصد به شرح ذیل می باشد:

  •  شرکت صنعتی پارس خزر 91.26
  • صنایع شیمیایی سینا 44.28
  • لامپ پارس شهاب 91.00

پیش بینی سود هر سهم پس از کسر مالیات برای سال 95 را 708 ریال اعلام کرده که نسبت به سال گذشته 5 درصد افزایش داشته است. همچنین ارزش خالص دارایی های هر سهم "وتوشه"، 5082 ریال است و قیمت سهم در تاریخ 19 اسفند 94 در قیمت 3666 معامله می شود که سهم هم اکنون در محدوده 66 درصدیNAV در حال معامله است.

در نگاه تکنیکال به نمودار قیمت سهام این شرکت، شاهد نزدیک شدن به خاتمه موج 4 از روند صعودی هستیم. قیمت در موج سوم خود از تراز قیمتی 230 به سمت 406 تومان حرکت کرد و پس از رسیدن به هدف موج سوم شاهد خروج خریداران و شناسایی سود توسط ایشان بودیم که موجب افت قیمت در قالب موج چهارم شد. در مقطع فعلی اما انتظار می رود چنانچه حرکت قیمت براساس این سناریو را شاهد باشیم، افت فعلی در باند حمایتی تراز 320 تا 330 تومان منطبق بر سطح 50 درصد فیبوناچی اصلاحی خاتمه یافته و همراه با افزایش حجم معاملات شاهد رشد قیمت در قالب موج 5 باشیم. اما چنانچه به هر دلیلی افت بیشتر قیمت را شاهد باشیم، سطح حمایتی بعدی در تراز 300 تومان واقع شده است که انتظار داریم خاتمه ای بر افت قیمت و حرکت به سمت سقف قبلی باشد.

قابل ذکر است که این سطح در گذشته به عنوان مقاومت پیش روی حرکت قیمت بوده و قیمت در این تراز سقف سازی نموده است و این بار می تواند در نقش تبدیل سطح، حمایت قیمت باشد.

ورود در هر محدوده ای با حد ضرر 270 تومان و حد سود حداقلی 400 تومان منطبق بر سقف قبلی استراتژی مناسبی برای خرید می تواند باشد. البته توصیه می شود افراد ریسک گریز تا افزایش حجم معاملات و کف سازی در ترازهای حمایتی، برای ورود به معامله خرید صبوری نمایند.

موج بازی

مجموعه رفتارهای شرح داده شده در نمودار PNF به زیبایی قابل مشاهده است.

موج بازی

با کلیک بر روی لینک زیر می توانید از دیگر تحلیل های شرکت کارگزاری نهایت نگر بهره مند شوید:

http://www.ershan.ir/analysis/latest



جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir


اشتراک گذاری :
ارسال نظر