بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰
جلوگيري از خام فروشي، حضور در بازارهاي جهاني و صادرات كالا از جمله اهداف مهم سياست هاي اقتصاد مقاومتي است.
کد خبر : ۱۶۳۷۵۴

مديرعامل شركت سرمايه گذاري صندوق بازنشستگي كشوري:

جلوگيري از خام فروشي و صادرات كالا هدف مهم سياست هاي اقتصاد مقاومتي

جلوگيري از خام فروشي، حضور در بازارهاي جهاني و صادرات كالا از جمله اهداف مهم سياست هاي اقتصاد مقاومتي است.

بر اساس گزارش بورس نیوز به نقل از روابط عمومی "وصندوق"،عليرضا برادران، مديرعامل شركت سرمايه­ گذاري صندوق بازنشستگي كشوري در حاشيه بازديد از بيست ­و يكمين نمايشگاه بين­المللي صنعت نفت با اعلام اين مطلب گفت: حضور بيش از 1900 شركت داخلي و خارجي در نمايشگاه امسال، نشانگر توانمندي بالاي شركت­هاي ايراني و علاقه­ مندي شركت­ هاي خارجي براي فعاليت در حوزه پر مزيت نفت و گاز كشورمان مي باشد.

وي اظهار داشت: در سال اقدام و عمل و در راستاي اجراي سياست هاي اقتصاد مقاومتی، برنامه افزايش تولید، تکمیل زنجیره ارزش، توسعه بازار و جلوگیری از خام‌فروشی به طور جدي در دستور کار شركت هاي زيرمجموعه اين هلدينگ قرار گرفته است.

برادران با بيان اين كه اقتصاد مقاومتي، الگوي علمي متناسب با نيازهاي كشور و با ويژگي هاي برون گرا و مردم بنياد بر پايه دانش و عدالت است، به برخي از برنامه هاي ملي مصوب شده در ستاد راهبري و مديريت اقتصاد مقاومتي اشاره كرد و افزود: در این ارتباط «وصندوق» با خرید 769/51 درصد سهام شرکت پتروشمیران و 25 درصد سهام شرکت پلی‌پروپیلن جم در قالب کنسرسیوم نسبت به تکمیل زنجیره ارزش و افزایش بهره‌وری اقدام نموده است.

وی تکمیل و اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام را از دیگر اهداف این شرکت در سال گذشته و امسال دانست و اظهار داشت: در این راستا شاهد بهره‌برداری از پروژه صبافولاد خلیج‌فارس با ظرفیت 6/1 میلیون تن در نیمه اول سال جاری خواهیم بود.

وی بااشاره به ارتقای توان تولید ملی (درون‌زایی اقتصاد)، شفاف‌سازی و سالم‌سازی اقتصاد را از دیگر محورهای اين برنامه يادآور شد و افزود: ثبت بالاترین رکورد تولید در شرکت پتروشیمی جم و همچنین بهبود 131 مرتبه‌ای رتبه شفافیت «وصندوق» در بورس اوراق بهادار نشان­دهنده بلوغ سازمانی است.

مدیرعامل «وصندوق» اصلاح ساختار تولید، مالی و سرمایه‌های انسانی در شرکت‌های سرمایه پذیر، بهره گيري از تسهیلات ارزان قیمت، حل و فصل پرونده‌ها و دعاوی حقوقی له و علیه، افزایش سرمایه از 400/14 میلیارد ریال به 27.000 میلیارد ریال و بازپرداخت مطالبات معوق صندوق بازنشستگی کشوري را از جمله اقدامات سال 94 اين شرکت ذکر کرد.

وی همچنین افزایش پرداخت‌های انجام شده به صندوق بازنشستگی کشوری جهت رفاه و تامین مستمری بازنشستگان، تحقق EPS پیش‌بینی شده و افزایش 14 درصدی آن، ایجاد زیرساخت‌های IT و اطلاع‌رسانی نظیر سایت و بولتن به زبان‌های اصلی و بین‌المللي و مذاکره با هیات‌های گوناگون اروپایی و آسیایی را از دیگر اقدامات انجام شده، عنوان كرد.

برادران با اشاره به برنامه‌هاي در دستور كار و استراتژی‌های شرکت گفت: ایجاد و توسعه طرح‌های نفت، گاز، پتروشیمی و نیروگاهی، بهره‌گیری از منابع، تکنولوژی و مشاوره‌های بین‌المللي، بهبود ساختار فعالیت‌های بازرگانی بین‌الملل و استقرار نظام یکپارچه BI از جمله اين موارد مي باشد.

وی همچنین پذیرش، عرضه و واگذاری سهام شرکت‌های گروه در بازار بورس و فرابورس، مطالعه و ورود به بازارهای بالادستی، میان‌دستی و پایین‌دستی نفت، گاز و پتروشیمی، تکمیل زنجیره ارزش و جلوگیری از خام‌فروشی به منظور بالا بردن ارزش افزوده را از دیگر برنامه‌های در دست شرکت دانست.

وی همچنین در پاسخ به خبرنگار ما درباره راهکارهای برون‌رفت صندوق‌های بازنشستگی از بحران مالي گفت: ادامه اصلاح ساختار اقتصادی، اصلاح ساختار بیمه‌ای و جذب اوراق خزانه اسلامی و صکوک در مقابل مطالبات صندوق‌ها از جمله راهکارهای برون‌رفت صندوق‌ها از شرايط بحران است.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر