بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴
در بررسی بازدهی یک ماه اخیر صنایع و شرکت ها مشخص شد:

تجهیزاتی ها چندین قدم جلوتر از بورس

صنعت ماشین آلات و تجهیزات با کسب بازدهی مثبت 30.73 درصدی در صدر جدول پر بازده ترین صنایع فعال در بازار سرمایه قرار گرفت و پس از آن دو گروه محصولات چوبی و استخراج نفت و گاز به جز اکتشاف به ترتیب با بازدهی 29.34 و 15.32 درصدی در رتبه های بعدی قرار گرفتند.
کد خبر : ۱۶۴۱۷۵
نویسنده :
یارمحمدی
معاملات بازار سرمایه طی اردیبهشت ماه سال جاری با بازدهی منفی 2.13 درصدی شاخص کل پایان یافت و این نماگر از سطح 78 هزار و 430 واحدی در اولین روز کاری ماه اردیبهشت به سطح 76 هزار و 413 واحد در آخرین روز معاملاتی ماه مذکور رسید.

به گزارش بورس نیوز، صنعت ماشین آلات و تجهیزات با کسب بازدهی مثبت 30.73 درصدی در صدر جدول پر بازده ترین صنایع فعال در بازار سرمایه قرار گرفت و پس از آن دو گروه محصولات چوبی و استخراج نفت و گاز به جز اکتشاف به ترتیب با بازدهی 29.34 و 15.32 درصدی در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

تجهیزاتی ها چندین قدم جلوتر از بورس

این درحالی است که گروه عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم با ثبت بازدهی منفی 26.05 درصدی در ردیف نخست و به عنوان کم بازده ترین گروه شناخته شد، دو گروه محصولات فلزی و سایر حمل و نقل طبق جدول زیر در جایگاه های بعدی قرار گرفتند.

تجهیزاتی ها چندین قدم جلوتر از بورس

البته گفتنی است که میانگین بازدهی کل صنایع فعال در بازار بورس طی یک ماه گذشته، مثبت و به میزان 2.13 درصد بود، در حالی که شاخص کل طی این مدت با افت بیش از 2 هزار واحد 2.57- درصد افت را تجربه کرد و به کانال 76 هزار واحدی نزول کرد.

بر اساس این گزارش، از میان 528 شرکت فعال در بازارهای بورس و فرابورس در دومین ماه سال جاری، همراه با افت 2017 واحدی نماگر بازار سرمایه، 269 شرکت بازدهی منفی را برای سهامداران خود رقم زدند، 15 نماد معاملاتی بدون کسب بازدهی مثبت و منفی باقی ماندند و در نهایت 244 مجموعه با بازدهی مثبت به کار خود پایان دادند.

با توجه به جدول زیر شرکت فنر سازی زر با نماد معاملاتی "خزر" با کسب بازدهی 95.47 درصدی با رتبه نقد شوندگی 68 بهترین عملکرد و رشد قیمتی را به ثبت رساند و پس از این شرکت، شیشه قزوین و کاغذ سازی کاوه به ترتیب با بازدهی 94.44 و 83.93 درصد در رتبه های بعدی جای گرفتند.

"خزر" از گروه خودرو قطعات در حالی بیشترین رشد قیمتی را در اردیبهشت ماه سال جاری پشت سر گذاشت که قیمت هر سهم این شرکت از 151 تومان به 297 تومان رسید و تقریباً تمامی روزهای این ماه را سبز پوش ماند، از طرفی کل این صنعت نیز طی مدت مذکور بازدهی 6.36 درصدی نصیب سرمایه گذاران خود کرد.

تجهیزاتی ها چندین قدم جلوتر از بورس

این بازدهی های مثبت قابل توجه، در حالی است که سهام شرکت سایپا آذین از قیمت 220 تومان در ابتدای ماه به قیمت 121 تومان کاهش یافت و با بازدهی منفی 46.62 درصدی به عنوان کم بازده ترین سهام مطرح شد. "خاذین" طی یک ماه اخیر تنها 3 روز کاری سبز پوش بود و مابقی را با صف فروش و در محدوده کف قیمت مجاز روز مورد معامله قرار گرفت.

پتروشیمی جهرم با کسب بازدهی منفی 41.63 درصدی از بازار پایه توافقی، در جایگاه دوم این جدول قرار گرفت و پس از آن نمادهای معاملاتی "فوکا"، "ثعمرا"، "آکنتور"، "ثنام" و "خگستر" در جایگاه های بعدی قرار گرفتند.

تجهیزاتی ها چندین قدم جلوتر از بورس

بر اساس این اطلاعات، نمادهای "وساپا"، "خزامیا" و "خپارس" عنوان نقد شونده ترین سهام طی معاملات اردیبهشت ماه امسال را به خود اختصاص دادند از طرفی 3 نماد "چکاپا"، "وجامی" و "غشهراب" در انتهای جدول نقد شونده ترین سهام قرار گرفتند.

در پایان و بر اساس اطلاعات موجود، گفتنی است که معاملات اردیبهشت ماه در حالی پایان یافت که تعداد 30 میلیارد و 211 میلیون سهم به ارزش 70 هزار و 954 میلیارد ریال طی 2 میلیون و 202 هزار و 160 دفعه مورد معامله قرار گرفت و از این بین بیشترین ارزش معاملات را شرکت ایران خودرو و کمترین ارزش معاملات را شرکت پشم بافی توس محقق کردند.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر