بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۸
مقامات پاکستان از دستگیری دو تن از مسئولان محلی به اتهام دست داشتن در صدور گذرنامه و کارت ملی با هویت جعلی برای ملا اختر منصور خبر دادند.
کد خبر : ۱۶۴۵۱۹

به گزارش انتخاب به نقل از روزنامه نیشن، براساس گزارش‌ها از محل کشته شدن ملا اختر منصور، رهبر طالبان که در حمله پهپادی آمریکا در بلوچستان این کشور جان باخت، یک کارت ملی کامپیوتری و گذرنامه سبز پاکستانی متعلق به رهبر طالبان کشف شد که در آن هویت جعلی "والی محمد" برای او ثبت شده بود و منصور با این هویت جعلی اقدام به سفر به کشور‌های دیگر می‌کرده است.  
 
سخنگوی وزارت کشور پاکستان اعلام کرد که آژانس تحقیقات فدرال پاکستان اقدام به دستگیر کردن "عزیز احمد خان"، کسی که در سال ۲۰۰۱ فرم درخواست کارت ملی رایانه‌ای با هویت والی محمد را برای ملا اختر منصور تایید کرده بود دستگیر کرده است.  
 
همچنین "رافت اقبال"، یک مقام نهاد پایگاه ثبت اسناد ملی پاکستان نیز در ارتباط با این پرنده در شهر کراچی دستگیر شده است. رافت بعد از اعلام کشته شدن ملا اختر منصور ناپدید شده و دیگر در سر کار حضور نیافت.  
 
آژانس تحقیقات فدرال پاکستان که تحت نظارت چودری نیسار علی خان، وزیر کشور پاکستان قرار دارد چندی پیش تحقیقات برای بررسی نحوه درخواست ملا اختر منصور برای دریافت گذرنامه و کارت ملی با هویت جعلی در پاکستان را آغاز کرد.  
 
بر اساس اعلام این وزارتخانه، رافت همچنین تلاش کرده بود اسامی همسر دوم و فرزندان ملا اختر منصور را در سلسله خانوادگی والی محمد وارد کند تا آن‌ها هم ملیت پاکستانی دریافت کنند. این متهم در دفتر اداره ثبت اسناد و پایگاه داده ملی پاکستان در کراچی فعالیت می‌کرده است.  
 
پیش از این آژانس تحقیقات فدرال پاکستان یک مقام دیگر با نام "حافظ محمد طاهر" را به عنوان معاون کمیسیونر منطقه پاشین احضار کرد تا اظهاراتش را به عنوان افسر پلیسی که در سال ۲۰۰۵ در جریان خدمتش در منطقه پاشین ملیت پاکستانی رهبر طالبان را برای صدور گذرنامه اش تایید کرده بود ثبت کند.  
 
این آژانس همچنین "محمد رفیق ترین" اهل کویته را نیز به عنوان مقامی که درخواست گذرنامه رهبر طالبان را به عنوان تحصیلدار منطقه قیلا عبدالله در بلوچستان بررسی کرده بود، دستگیر کرد.

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری :
ارسال نظر