بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴
کد خبر : ۱۶۴۹۹۶
رئیس پلیس «فتا»ی استان گیلان از دستگیری عامل اینترنتی دستبرد 33 میلیونی حساب‌های بانكی شهروندان در شهرستان رشت خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ «ایرج محمدخانی» از دستگیری کلاهبردار اینترنتی خبر داد و گفت: در پی ارجاع چند فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت به دادخواهی شماری از شهروندان گیلانی مبنی بر برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب بانکی آنان به مبلغ 33 میلیون ریال، موضوع در دستوركار پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود:با تحقیقات از مالباختگان و پی جویی‌های فنی و پلیسی، عامل برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب بانكی شکات كه مردی 34 ساله اهل و ساکن رشت بود، شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی به پلیس فتا احضار شد.

محمدخانی با بیان این‌كه متهم از معرفی خود به پلیس فتا و طی مراحل قضایی امتناع كرده كه دستور جلب وی از سوی مرجع ذیصلاح صادر شد، گفت: با توجه به فرار متهم، تلاش برای شناسایی محل اختفاء مجرم در دستور کار  کارآگاهان سایبری این پلیس قرار گرفته و با انجام کارهای وسیع پلیسی، مخفیگاه متهم در یکی از محلات شهر رشت شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.

رئیس پلیس «فتا»ی گیلان با اشاره به این‌كه متهم با توجه به ادله دیجیتالی كشف شده به صراحت به بزه انتسابی اعتراف کرد و افزود: متهم برای سیر مراحل قانونی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت معرفی و با صدور قرار 350 میلیون ریالی روانه زندان شد.

محمدخانی از شهروندان خواست، برای افزایش ضریب امنیت حساب بانکی، اطلاعات مهم كارت خود را از قبیل شماره حساب، شماره كارت، رمز دوم و رمز اینترنتی، 2CVV در اختیار دیگران قرار نداده و در حفظ و نگهداری از آن، نهایت دقت را به عمل آورند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر