بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷
به علت انتظاری که از بهبود وضعیت دولت و در نتیجه آن پرداخت مطالبات بانکی ها می رود، صنعت بانکی می تواند از جمله صنایع مورد توجه سرمایه گذاران در سال 95 باشد. همچنین باتوجه به انتظاری که از آزاد شدن نرخ برق داریم، صنعت برق(نیروگاه ها) نیز پتانسیل مناسبی برای رشد خواهد داشت.
کد خبر : ۱۶۵۰۵۳
نویسنده :
فرشادفر

بنابر گفته رئیس فدرال رزرو اگر آمارها و وضعیت اقتصادی آمریکا بهبود یابد، نرخ بهره افزایش خواهد یافت. تصمیمات فدرال رزرو در ارتباط با نرخ بهره بر قمیت کامودیتی ها اثر خواهد گذاشت.

تحلیلگر کارگزاری سرمایه و دانش ضمن ابراز این مطالب به خبرنگار بورس نیوز تصریح کرد: وضعیت اقتصاد جهانی تاثیر بسیاری بر بورس تهران خواهد گذاشت، قیمت های جهانی تقریبا تثبیت شده اند، نفت 50 دلاری باتوجه به عرضه و تقاضایی که وجود دارد حداکثر تا 60 دلار صعود خواهد کرد و دیگر به 100 دلار سابق باز نمی گردد، همانطور که می دانیم قیمت نفت تاثیر زیادی بر اقتصاد کشور دارد. از طرفی، باتوجه به اینکه حدود نیمی از بازار سهام کشور به طور مستقیم و غیر مستقیم تحت تاثیر قیمت کامودیتی ها می باشد، افزایش نرخ بهره آمریکا باعث کاهش قیمت کامودیتی ها و در نتیجه آن افت قیمتهای شرکتهای پتروشیمی، فولادی، فلزی و سنگ آهن خواهد شد.

محمد حسین عابدی نژاد صنعت بانکی را صنعت مورد اقبال سرمایه گذاران در آینده نزدیک اعلام کرد و دراین باره اظهار کرد: به علت انتظاری که از بهبود وضعیت دولت و در نتیجه آن پرداخت مطالبات بانکی ها می رود، صنعت بانکی می تواند از جمله صنایع مورد توجه سرمایه گذاران در سال 95 باشد. همچنین باتوجه به انتظاری که از آزاد شدن نرخ برق داریم، صنعت برق(نیروگاه ها) نیز پتانسیل مناسبی برای رشد خواهد داشت.

وی ادامه داد: از طرفی گروه خودرویی ها نیز پتانسیل خاص خودشان را دارند اما در حال حاضر در گروه خودرویی شفاف سازی نیست،زمانی که قراردادهای خودرویی ها با سرمایه گذاران خارجی رونمایی شود و میزان تولیدات خودرویی ها و برنامه های دولت در این زمینه مشخص شود، وضعیت این گروه مشخص تر می شود. صنعت خودرو پس از برجام رشد عجیبی داشت، قطعا اگر مدیران شفاف تر عمل می کردند و شایعه سازی جولان نداشت، اوضاع متفاوت تر بود.

عابدی نژاد به تأثیرات تک نرخی شدن ارز اشاره کرد و گفت: گرچه دارویی ها و پتروشیمی ها هنوز ارز دولتی دریافت می کنند، اما در راستای یکسان سازی نرخ ارز، شرکتهایی که ارز دولتی دریافت می کردند کاهش یافته است. در مجموع شرکتهایی که وارداتشان ارز دولتی است متضرر می شوند.

زمانی که نرخ خوراک پتروشیمی ها آزاد شود رانت این صنعت از بین می رود و موجب شوک و تعدیل قیمتی این گروه خواهد شد، برخلاف پتروشیمی ،گروه بانکی با تک نرخی شدن ارز از محل ذخایر ارزی منتفع خواهد شد.

این کارشناس بازار سرمایه در خاتمه به چالش های بازار سرمایه و فرصت و تهدیدهای آن اشاره مختصری کرد و ابراز داشت: گرچه بازار سرمایه ایران شفاف نیست و با بازار بالغ فاصله بسیاری دارد اما با کاهش نرخ بهره (باتوجه به اینکه اوراق مشارکت 21 درصد منتشره امسال بیشتر مورد استقبال سرمایه گذاران نسبت به سال گذشته قرار گرفت که نشان دهنده کاهش نرخ بهره بانکی است) و انتظارات مثبتی که از آینده اقتصاد داریم، با وجود اینکه در مقطع هایی از سال بازار را با روندهای مثبت و منفی خواهیم دید، چشم انداز کلی بازار براساس اطلاعات موجود مثبت است.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۴
سلام روزی که دلار1000تومن بود سود سبرده بانکی 25 در سد بود قیمت نفت زیر 100دلار و صادرات نفت یک میلیون بشکه روزی که ذلار 3500 تمومن شد سود بانکی باید 7--8 در صد می شود ولی در عمل بالای 30 در صد الان که نفت حدود 40 دلار است وصادرات نفت 2 میلیون بشکه قیمت نفت نسبت به 92 حدود 140 دلار می شود وبهره بانکی الان باید صفر درصذ باشد ویک مسئله اصلی تر جرا بانکها باید حتما سود بدهند واین یک تخلف واضج و اشکار است که بانکها سود به سبردها به دهند وو واما در سیستم بانکداری افات ومرضهای سیستمی زیاذی وجود دارد که باعث ضرر زدن به منافع مردم می شود وای ن ذات بانکداری با این سیستم است که ضرر به همه مردم می زند و به یک عده خاص همه جیز می دهد