بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹
کد خبر : ۱۶۵۰۹۷
مشاور عالی دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: این ما هستیم که به علت کم کاری باید شرمنده باشیم و اگر ما وظیفه ی خودمان را به خوبی انجام داده بودیم امروز از زبان مقام معظم رهبری نمی شنیدیم که بیان کنند شرمنده جوانان بی کار هستم.

به گزارش روابط عمومی همایش سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی، دکتر حسین مجتبی زاده؛ مشاور عالی دانشگاه جامع علمی کاربردی و رئیس دانشگاه جامع استان قم در نشست تخصصی سواد رسانه ای و اقتصاد مقاومتی در جمع روءسا و کارمندان مراکز علمی کاربردی استان قم گفت: وقتی شنیدم رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که شرمندگی من از بی کاری جوانان، کمتر از خود آنان نیست، بسیار متاسف و متاثر شدم چرا که این ما هستیم که به علت کم کاری باید شرمنده باشیم و اگر ما وظیفه ی خودمان را به خوبی انجام داده بودیم امروز از زبان مقام معظم رهبری نمی شنیدیم که بیان کنند شرمنده جوانان هستم.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: به اقتصاد مقاومتی از چند جنبه می توان نگاه کرد. نخست آنکه اقتصاد مقاومتی نقد وضع موجود کشور و راهکاری برای عبور از بحران فعلی است و رویکرد دوم این است که اقتصاد مقاومتی را به عنوان مکتب سومی در اقتصاد جهانی به اثبات برسانیم.

مشاور عالی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور خاطر نشان ساخت: در هر دو رویکرد لازم است بایدها و نبایدهای اقتصاد مقاومتی را جست و جو کنیم و بایسته ها را استخراج کنیم و پس از آن بر اساس بایسته های اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل کنیم و این طور نباشد که صرفا فرمایشات مقام معظم رهبری را تکرار، ترجمه و تفسیر کنیم.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی قم تاکید کرد: رسانه ها در این میان می توانند نقش مطالبه گری داشته باشند و تلاش کنند گفتمان اقتصاد مقاومتی را به یک گفتمان مسلط تبدیل کرده و عملکرد افراد و مسئولین را در حوزه ی اقدام و عمل در چارچوب اقتصاد مقاومتی نقد و بررسی کنند.

مجتبی زاده با اشاره به اینکه برای تحقق اقتصاد مقاومتی لازم است ابتدا دارایی های خودمان را شناسایی کنیم گفت: اگر ما در دانشگاه جامع علمی کاربردی علیرغم برخورداری از اساتید متخصص برای آموزش راهکارهای تولید ثروت به عنوان یکی از مصادیق اقتصاد مقاومتی به همکاران خودمان و بعد دانشجویان ناکام باشیم، قطعا در آموزش ثروت آفرینی به عموم مردم جامعه هم ناکام خواهیم ماند.

وی افزود: مراکز علمی کاربردی باید برای تحقق اقتصاد مقاومتی راهکار عینی داشته باشند و از تمام ظرفیت های موجود از جمله تعامل با رسانه های جمعی استفاده کنند که البته تجربه نشان داده است تعامل با رسانه بدون برخورداری از سواد رسانه ای منجر به شکست قطعی خواهد شد.

عضو شورای سیاستگذاری همایش سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی، با اشاره به این موضوع که یکی از وظایف ما مهارت آموزی است تاکید کرد: برای تحکیم اقتصاد داخلی و ارتقاء توانمندیهای جامعه نقش رسانه های جمعی به عنوان مکمل مراکز دانشگاهی، غیر قابل انکار است و یکی از کارکردهای هر رسانه آموزش است.

مشاور عالی دانشگاه جامع علمی کاربردی خاطر نشان ساخت: با توجه به ظرفیت های متعدد مذهبی، فرهنگی و رسانه ای استان قم و مسئولیت پذیری شهروندان قمی در طول تاریخ اسلام و شیعه، دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور پس از بررسی های متعدد به این نتیجه رسید که دانشگاه قم را به عنوان مرکزی برای تحقق گفتمان اقتصاد مقاومتی تعیین کند و قرار است انشاء الله از طریق تعامل با حوزه های عملیه، کانونهای فرهنگی هنری مساجد و رسانه های جمعی بتوانیم گامی عملیاتی در تحقق اقتصاد مقاومتی در کل کشور برداریم که قطعا این امر مستلزم توجه همزمان به موضوع سواد رسانه ای در عصر ارتباطات و بازار پیام است.

لازم به ذکر است همزمان با برگزاری همایش سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی در استان های مختلف کشور، علاقه مندان جهت ارسال آثار و شرکت در همایش میتوانند به نشانی اینترنتی saramad.ir مراجعه نمایند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر