بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۵
کد خبر : ۱۶۵۱۰۸
وکیل مدافع قاتل ستایش قریشی، دختربچه شش ساله افغانستانی از ارائه ایرادات مدنظر خود درباره تحقیقات مقدماتی پرونده به دادگاه خبر داد. 

به گزارش انتخاب، مجتبی فرحبخش درباره آخرین وضعیت پرونده موکلش اظهار کرد: با توجه به احضار موکل در راستای ماده 387 قانون آئین دادرسی کیفری، به دفتر شعبه مراجعه و لایحه خود را مبنی بر وجود برخی ایرادات در تحقیقات مقدماتی، تقدیم کردم. 
 
وکیل مدافع قاتل ستایش در پاسخ به این سؤال که آیا زمان جلسات مقدماتی دادرسی مشخص شده است یا خیر تصریح کرد: هنوز مشخص نشده اما دادگاه می‌تواند در جلسات مقدماتی هیچ یک از طرفین پرونده را دعوت نکند. 
 
فرحبخش در پاسخ به این سئوال که اوضاع روحی و روانی موکلش چگونه است، گفت: موکلم به نماز، روزه و توبه مشغول است و اکنون نیز در کانون اصلاح و تربیت به سر می‌برد. 
 
این وکیل دادگستری در پاسخ به این سئوال که آیا جای دفاعی در برابر اقدام موکلش می‌بیند یا خیر اظهار کرد: خوشبختانه در قانون مجازات اسلامی جدید مصوب سال 92، یک سری ظرفیتهای برای نوجوانان زیر 18 سال لحاظ شده است و نسبت به ماده 91 قانون بسیار امیدواریم. 
 
در ماده 91 قانون جدید مجازات اسلامی آمده است: «در جرایم موجب حد یا قصاص هرگاه افراد بالغ کمتر از 18 سال، ماهیت جرم انجام‌ شده یا حرمت آن را درک نکنند یا در رشد و کمال عقل آنان شبهه وجود داشته‌ باشد، حسب مورد با توجه به سن آنها به مجازاتهای پیش‌بینی‌ شده محکوم می‌شود.» 
 
21 فروردین ماه امسال بود که رسانه‌ها از قتل یک دختربچه شش‌ ساله افغانستانی توسط نوجوان هفده ساله ایرانی در شهر خیرآباد شهرستان ورامین خبر دادند. 
 
ابوالقاسم مرادطلب؛ دادستان عمومی و انقلاب ورامین نیز پیشتر در خصوص کیفرخواست صادره در این پرونده گفته بود که در این کیفرخواست در خصوص قتل عمد و جنایت بر میت اظهارنظر شده و در خصوص سایر موارد قرار بر عدم صلاحیت صادر کردیم زیرا طبق قانون جدید آئین دادرسی کیفری، در خصوص مواردی مثل تجاوز به عنف، صفر تا 100 موضوع را دادگاه کیفری یک استان بررسی می‌کند. 
 
پرونده قتل ستایش قریشی برای رسیدگی به شعبه هفتم دادگاه کیفری یک استان تهران ارجاع شده است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۶
وای بحال شما که از قاتل بی رحم این کودک بی گناه افغانی بگذرید!
مشهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۸
این قاتل نوجوان بود! کار پلیدی کرد! به پلیدی گرفتن جان خود این نوجوان! یعنی ارتکاب مجدد به پلیدی تنها راه تحقق عدالت است؟! البته منوط بر اینکه این نگاه را به یک مجرم افغانستانی هم داشته باشیم! زمانی به جامعه نیک دست پیدا می کنیم که نگاهمان به همه چیز برپایه خیرخواهی باشد! انتقامجویی خیرخواهی نیست! تا زمانیکه به خصلت انتقامجوییمان میبالیم چگونه به خصلت دزدی دیگران منتقدیم؟ اگر برای کینه توزیمان دلیل داریم دیگران هم برای دزدیشان دلیل ها دارند!