بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰
مدیر عامل کارگزاری اقتصاد بیدار عنوان کرد:

به سمت تعادل پایدار در بورس حرکت خواهیم کرد

به نظر می رسد بازار فاز اصلاحی خود را پشت سر گذاشته باشد و به سمت پایداری حرکت کند. حباب منفی که این روزها در شاخص بورس تهران شاهد آن هستیم به تدریج تحت تأثیر اخبار مثبت و کاهش هیجانات سرمایه گذاران از بین خواهد رفت.
کد خبر : ۱۶۵۱۴۹
نویسنده :
فرشادفر

ریزش های ممتد و سنگین بورس طی چند روز گذشته به دلیل رفتارهای هیجانی سرمایه گذاران تحت تأثیر اخبار منفی بود که در بازار دست به دست می گشت، تعطیلی کارخانه ارج و اخذ یارانه از سرمایه گذاران بورس از جمله این اخبار منفی است.

مدیرعامل کارگزاری اقتصاد بیدار ضمن ابراز مطالب فوق به خبرنگار بورس نیوز اظهار کرد: به نظر می رسد بازار فاز اصلاحی خود را پشت سر گذاشته باشد و به سمت پایداری حرکت کند. حباب منفی که این روزها در شاخص بورس تهران شاهد آن هستیم به تدریج تحت تأثیر اخبار مثبت و کاهش هیجانات سرمایه گذاران از بین خواهد رفت.

حسن رضایی پور بازار سهام را تنها بازار مناسب در شرایط رکودی فعلی برای جذب نقدینگی آزاد شده بانک ها معرفی کرد و در ادامه افزود: در حال حاضر ظاهراً با توافق مدیران بانک ها کاهش نرخ بهره بانکی شروع شده است، اما هنوز نرخ سود سپرده های بانکی از میانگین بازده بازار سهام بالاتر است اگر روند کاهشی سود سپرده های بانکی ادامه دار باشد قطعاً بر بازار سرمایه اثرات مثبتی از طریق کاهش هزینه مالی شرکت ها و هجوم نقدینگی به سمت بازار سهام خواهد گذاشت.

وی در ارتباط با احتمال افزایش نرخ بهره آمریکا و تأثیر آن در بازار بورس تهران گفت: با توجه به اینکه ایران یک کشور وارداتی است و برای پیش بردن تولیداتش نیاز به واردات مواد اولیه دارد، با بالا رفتن نرخ بهره آمریکا هزینه تولید شرکت از طریق افزایش قیمت تمام شده محصولاتش بالا خواهد رفت. اما این تأثیر منفی تدریجاً خواهد بود. اما این تأثیر منفی تدریجاً خواهد بود چرا که در کشور ما با بالا رفتن قیمت کالا، در اثر هیجان خرید تقاضای آن افزایش می یابد و همینطور زمان پایین بودن قیمت ها هیجان فروش ایجاد می شود، لذا قضاوت درباره تأثیر نرخ بهره آمریکا بر بورس فعلاً زود است.

رضایی پور در خاتمه افزود: افت پر شتاب و شدید بورس در روزهای اخیر با شرایط بنیادی شرکت ها همخوانی دارد و تنها یک بیش واکنش به سیگنال های منفی و بی توجهی به اخبار مثبت بوده است، در واقع بازار سهام بیشتر به صورت هیجانی عمل کرده است که در نتیجه هراس سهامداران صف فروش ها تشکیل شدو حتی قیمت ها به پایین تر از ارزش ذاتی هم رسیدند، اعتقاد دارم که شاهد رونق مجدد بورس خواهیم بود اما این رشد به اندازه ای نخواهد بود که مانند چند ماه اخیر سودهای کلانی نصیب سرمایه گذاران کند، بلکه تنها شاهد افت بیشتر شاخص نخواهیم بود و یک رونق نسبی را تا جایی که بورس به یک تعادل و پایداری برسد شاهد خواهیم بود.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
sfdsdf
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱
نكته قابل تاملي بورو گفت:‌ "نرخ سود سپرده های بانکی از میانگین بازده بازار سهام بالاتر است" يعني من وقت بذارم تحليل كنم بخرم بفروشم حرص بخورم تازه اگر ضرر ندم ميانگين سودم از سود بانكي كمتره بلانسبتچقدر خر باشه ادم پولشو بياره تو بورس! تازه اگر به سمت تعادل پايدار پيش بريم كه ديگه هيچي
اراک بورس
-
شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۳
اون بورسی که بخواهد دائما سهامداران حقیقی بیچاره را در انتظار دو سه ساله قرار دهد که تازه شخص حقیقی به پول دو سال پیشش برسد ارزونی خودت و بقیه تیم اقتصادی دولت