بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰
کد خبر : ۱۶۵۱۷۴

حجم معاملات بازار فرابورس در نخستین روز هفته به حدود 415 میلیون ورقه بهادار رسید.

به گزارش روابط عمومی فرابورس ایران، در پایان معاملات 29 خردادماه 1395 بازار فرابورس، 414 میلیون و 860 هزار ورقه بهادار به ارزش 851 میلیارد و 770 میلیون ریال در 21 هزار و 153 نوبت معامله شد.

بیشترین حجم معاملات امروز فرابورس مربوط به خرید و فروش 22 میلیون و 570 هزار سهم بانک دی و بیشترین ارزش معاملات در اختیار پالایش نفت تهران با رقم 68 میلیارد و 900 میلیون ریال بود، ضمن آنکه بانک دی، پالایش نفت تهران و لاوان پربیننده‌ترین نمادهای امروز بودند.

در عین حال، امروز آیفکس با افت و خیز همراه بود و در پایان با افت بیش از 3 واحدی، عدد 773.94 را نمایش داد و نماد هلدینگ خاورمیانه، ذوب آهن اصفهان و پتروشیمی مارون بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند.

بیشترین افزایش قیمت در نخستین روز هفته به سهام شرکت‌های فرآوری زغال سنگ پروده طبس، بیمه سامان و فولاد آلیاژی یزد اختصاص یافت و در مقابل، بیشترین افت قیمت نصیب شرکت‌های نیرو سرمایه، سرمایه‌گذاری مسکن پردیس و بیمه کوثر شد.

طبق این گزارش، بازار اول شاهد خرید و فروش 25 میلیون و 560 هزار اوراق بهادار به ارزش 51 میلیارد ریال بود و در بازار دوم 79 میلیون اوراق بهادار به ارزش 215 میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت.

بالاترین حجم و ارزش معاملات ETF مربوط به صندوق سرمایه‌گذاری آرمان آتی کوثر با معامله یک میلیون و 710 هزار سهم به ارزش 18 میلیارد و 440 میلیون ریال بود و پس از آن صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان و آسام بیشترین حجم معامله را داشتند.

علاوه بر این، بیشترین حجم معاملات در اوراق با درآمد ثابت مربوط به داد و ستد بیش از 121 هزار ورقه اسناد خزانه اسلامی در نماد "اخزا3" بود؛ ضمن آنکه در مجموع، 127 میلیارد ریال معامله در 4 نماد اسناد خزانه اسلامی انجام شد.

همچنین، هر برگه حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن در محدوده 853 تا 887 هزار ریال معامله شد و بیشترین افزایش قیمت اوراق مربوط به نماد آذرماه 94 بود.

این گزارش می‌افزاید، امروز شاهد بازگشایی نمادهای معاملاتی شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان و بیمه میهن پس از ارائه اطلاعات واقعی بودیم و در پایان معاملات هم، نماد معاملاتی شرکت آهن و فولاد ارفع جهت برگزاری مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام و نماد معاملاتی شرکت تولید برق عسلویه مپنا جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام در روز دوشنبه متوقف شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر