بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳
در گفتگو با مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی مطرح شد:

عرضه بلوکی "ذوب" منتفی نشده است/ علت عدم حضور متقاضی برای معامله بلوکی

سازمان خصوصی سازی به وکالت از سازمان تأمین اجتماعی و صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد، قصد عرضه بلوک 73 درصدی سهام شرکت ذوب آهن اصفهان را در روز جاری به قیمت پایه هر سهم 4116 ریال و قیمت پایه کل بیش از 23 هزار میلیارد ریال از طریق بازار دوم فرابورس را داشت، که امروز با توجه به عدم حضور متقاضی این معامله بلوکی انجام نشد.
کد خبر : ۱۶۵۲۱۶
نویسنده :
یارمحمدی

طی روز جاری عرضه عمده 73 درصدی سهام شرکت ذوب آهن اصفهان توسط سازمان خصوصی، بدون متقاضی ماند این خبر موجب شد تا جو منفی بر روند معاملاتی "ذوب" حاکم شود و سهام این شرکت را صف فروش بیش از 20 میلیونی همراه کند.

مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی در همین ارتباط در گفتگو با خبرنگار بوس نیوز اظهار داشت: سازمان خصوصی سازی به وکالت از سازمان تأمین اجتماعی و صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد، قصد عرضه بلوک 73 درصدی سهام شرکت ذوب آهن اصفهان را در روز جاری به قیمت پایه هر سهم 4116 ریال و قیمت پایه کل بیش از 23 هزار میلیارد ریال از طریق بازار دوم فرابورس را داشت، که امروز با توجه به عدم حضور متقاضی این معامله بلوکی انجام نشد.

سید جعفر سبحانی در ادامه افزود: انجام نگرفتن این معامله به معنای منتفی شدن آن نیست. عرضه بلوک 73 درصدی ذوب همچنان در لیست فروش سازمان خصوصی سازی قرار دارد.

وی تصریح کرد: برای خرید سهام شرکت ذوب آهن اصفهان همچون دیگر شرکت هایی که سازمان خصوصی سازی قصد واگذاری آنها را دارد، مشتریان متفاوتی مذاکره انجام داده اند، اما لازم است بدانیم این مذاکرات دلیلی برای اعلام آمادگی و قطعیت حضور متقاضی در روز عرضه برای خرید سهم نمی باشد. به نظر می رسد قیمت پایه 4116 ریالی در معامله بلوکی "ذوب" اندکی بالا تعیین شده و به همین علت متقاضی برای این معامله وجود نداشته است.

سبحانی در خاتمه در رابطه با عرضه مجدد بلوک 73 درصدی سهام "ذوب" گفت: بعید به نظر می رسد بلوک سهام شرکت ذوب آهن اصفهان طی هفته جاری یا در روزهای آتی مجدداً روی میز فروش قرار بگیرد، اما همچنان در لیست فروش سازمان خصوصی سازی قرار دارد و به محض مهیا شدن شرایط مناسب این معامله صورت خواهد گرفت.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
سامان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹
بهتر که منتفی شد... البته کار خودشونه...اینکه میگن خریدار نداشته یک دروغ بزرگه.... مطمئنا قیمت این بلوک بالای 700 تومنه ... نمیخوان با این قیمتها فروش بره و اصلا راضی به فروش نیستن.... به زودی ترفندهاشون رو میشه