بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۲
کد خبر : ۱۶۶۴۸۵

اتحادیه اروپا به خاطر تداوم سیاست‌های رژیم اشغالگر قدس در زمینه تخریب خانه‌های فلسطینیان که با حمایت مالی این اتحادیه احداث شده بودند، به شدت عصبانی است.

به گزارش انتخاب، روزنامه عبری زبان هاآرتص ضمن اشاره به این مطلب، افزود که اتحادیه اروپا به خاطر تداوم اقدام اسرائیل به تخریب خانه های فلسطینیان در کرانه باختری و قدس اشغالی، قصد ارائه شکوائیه علیه سران تل‌آویو را دارد.

این منبع خاطرنشان ساخت که لارس فاربوگ اندرسن، سفیر اتحادیه اروپا در سرزمین های اشغالی در جریان نشست اخیر کنست اسرائیل "سیاست‌های ویرانگر" رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و قدس را به باد انتقاد گرفت.

اندرسن، در این نشست تاکید کرد که مراجع صهیونیستی به فلسطینیان اجازه ساخت و ساز در کرانه باختری و قدس را نمی دهند.

وی تصریح کرد که اتحادیه اروپا از ساخت واحدهای مسکونی برای فلسطینیان در کرانه باختری حمایت مالی به عمل می آورد، ولی اسرائیل این خانه ها را تخریب می کند.

این مقام اروپایی یادآور شد که اسرائیل از آغاز سال جاری تاکنون 91 ساختمان را که با حمایت مالی اتحادیه اروپا ساخته شده بود، ویران کرده است، باید مراجع اسرائیلی به قوانین بین المللی احترام بگذارند.
از سوی دیگر، سازمان حقوق بشر در سرزمین های اشغالی 1948 اعلام کرد که اسرائیل در نیمه نخست سال جاری بیش از 168 ساختمان را در کرانه باختری ویران کرده است، حال آنکه ارتش رژیم اشغالگر قدس در طول سال گذشته فقط 125 ساختمان را در کرانه باختری و قدس اشغالی تخریب کرده بود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر