بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲
کد خبر : ۱۶۷۰۵۹

معاملات نخستین روز هفته در شرایطی پایان یافت که بیش از 2 هزار و 51 میلیارد ریال در بازارهای فرابورس مورد معامله قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی فرابورس ایران، بازار فرابورس طی روز 23 مرداد با داد و ستد 319 میلیون اوراق بهادار به ارزش 2 هزار و 51 میلیارد و 530 میلیون ریال به کار خود پایان داد.

در همین حال شاخص کل فرابورس ایران روند کاهشی در پیش گرفت و با افت یک واحدی نسبت به روز پایانی هفته گذشته، رقم 816.04 واحد را نمایش داد؛ معاملات نمادهای شرکت پالایش نفت تهران و ذوب آهن اصفهان بیشترین تاثیر منفی را بر این وضعیت داشتند.

بیشترین ارزش معاملات امروز در بازار سهام به ارزش 49 میلیارد و 290 میلیون ریال به نام پالایش نفت تهران ثبت شد و بیشترین حجم معاملات به میزان 21 میلیون ورقه بهادار در نماد ریل پرداز سیر اتفاق افتاد.

در بازار اول، 44 میلیون و 780 هزار اوراق بهادار به ارزش 67 میلیارد و 230 میلیون ریال داد و ستد شد که طی آن بالاترین حجم معاملات به نام گوهران امید ثبت شد. همین طور، 175 میلیون اوراق بهادار در بازار دوم به ارزش یک هزار و 331 میلیارد ریال دست به دست شد و بیشترین حجم و ارزش این بازار مربوط به ریل پرداز سیر بود.

امروز اسناد خزانه اسلامی در نماد "اخزا6" با دادوستد 131 میلیارد ریالی در صدر بالاترین حجم و ارزش معاملات اوراق با درآمد ثابت قرار گرفت. همچنین در تمامی نمادهای اسناد خزانه اسلامی 285 میلیارد ریال مبادله صورت گرفت.

همچنین‏ اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن در اغلب نمادها با افت قیمت مواجه و در بازه 937 تا 992 هزار ریال معامله شد و بیشترین کاهش قیمت مربوط به نماد مهر 94 بود.

در میان ETFها، صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان، بیشترین حجم و ارزش معاملات را ثبت کرد به طوری که حجم معاملات این صندوق امروز به یک میلیون و 960 هزار ورقه بهادار رسید.

طبق این گزارش، سهام شرکت‌های آتیه‌ داده پرداز به همراه شمال شرق شاهرود و گسترش تجارت و سرمایه ایرانیان شاهد بیشترین افزایش قیمت بوده و نماد شرکت‌های صنعت روی زنگان و کیمیای زنجان گستران بالاترین کاهش قیمت را تجربه کردند.

امروز شاهد بازگشایی نماد معاملاتی اوراق صکوک اجاره شرکت واسط مالی اردیبهشت یکم در نماد صایتل1 پس از پرداخت اجاره بهای ماهانه اوراق بودیم و در پایان معاملات امروز، ‌نماد معاملاتی اوراق مشارکت شرکت هلدینگ توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه به منظور پرداخت سود علی‌الحساب ماهانه اوراق در روز سه‌شنبه متوقف شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر