بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹
کد خبر : ۱۶۹۲۱۲


هتل‌های لوکس و چندستاره هر کشوری می‌تواند جذب کننده توریست‌ها باشد؛ گاهی زیبایی هتل‌ها خود نیز به عنوان یک جاذبه گردشگری به حساب می‌آیند.
آشنایی با ۷ هتل مجلل ایران /عکس

 

 
۱. هتل مجلل درویشی
 
هتل مجلل درویشی با بیست طبقه در حاشیه خیابان امام‌رضا (ع) قرار دارد و مرتفع‌ترین مرکز اقامتی و تنها هتل آتریوم (هتل با فضای باز میانی) در شرق کشور محسوب می‌شود. واژه مجلل از آن جهت به این هتل اطلاق می‌شود که بجز اتاق‌های متعددی که دارد، دارای ۵ رستوران مختلف است که هر یک منوی جداگانه‌ای به مشتریان ارائه می‌دهند.
 
 در یکی از این رستوران‌ها غذای مراکشی سرو می‌شود و در دیگری که رستوران برکه نام دارد، مشتریان می‌توانند ماهی بگیرند و آن را به هفت مدل مختلف سرو کنند. یکی از دلایل گران بودن اتاق‌های لوکس این هتل این است که مهمانان می‌توانند از تمام خدمات هتل حتی ترانسفر به صورت رایگان استفاده کنند، ضمن اینکه سونای خشک، وسایل الکترونیکی، کامپیوتر و فکس نیز در سوئیت‌های ۷۰ متری پنت هاوس این هتل وجود دارد.
 
 
آشنایی با ۷ هتل مجلل ایران (+عکس)
 
۲. هتل اسپیناس تهران
 
پس از رسیدن هتل اسپیناس آستارا به سود، هتل اسپیناس تهران در مساحتی به وسعت ۳ هزار متر مربع و زیربنای ۲۷ هزار متر در بلوار کشاورز تهران احداث شد. ساخت این هتل ۲۷ ماه به طول انجامید و برای ساخت آن ۵۶ میلیارد تومان هزینه شد تا سرانجام در اسفند ۱۳۸۸ با ۲۲۴ اتاق افتتاح شد.
 
آشنایی با ۷ هتل مجلل ایران (+عکس)

۳. هتل استقلال تهران
 
هتل استقلال تهران بزرگ‌ترین هتل پنج ستاره ایران در شمال تهران است که نام قدیمش هتل رویال هیلتون بود. این هتل در ۸ آذر ۱۳۴۱ در زمینی به مساحت ۷۰ هزار متر مربع بنا شد. این هتل از دو ساختمان شرقی و غربی تشکیل شده. 
 
طوری که ابتدا ساختمان غربی با زیربنای ۱۷ هزار و ۱۰۰ متر مربع و سپس ساختمان شرقی با زیربنای ۱۳ هزار و ۵۰۰ متر مربع ساخته شد. این هتل ۱۵ طبقه و ۹۵۹ تخت دارد. در سال‌های اولی که از ساخت این هتل می‌گذشت مهمانان هتل به راحتی می‌توانستند دورنمای سلسله جبال البرز را از اتاق‌های این هتل ببینند. ولی امروزه با توجه به ساخت و سازهای بسیاری که حتی در دامنه کوه هم انجام شده این کار کمی سخت است.  این هتل دارای ۵۵۰ اتاق است.
 
آشنایی با ۷ هتل مجلل ایران (+عکس)

۴. هتل داریوش کیش
 
این هتل یک هتل ۵ ستاره در جزیره کیش است که با الهام از تخت جمشید ساخته شده و به نوعی بیانگر افتخار و عزت ایران باستان در دوران هخامنشیان است. این هتل با سرمایه‌ای معادل  ۱۲۵ میلیون دلار در زمینی به مساحت ۱۲۱ هزار و ۳۳۰ متر ساخته شد. این هتل ۵۰۰ تخت و ۲۰۰ اتاق دارد و از امکاناتی مانند سالن بیلیارد، پینگ پونگ، ماساژورهای تایلندی، قایق سواری و کلاسیک شو برخوردار است. ساکنان این هتل می‌توانند از تخفیف ۵۰ درصدی باغ پرندگان و پارک دلفین‌ها نیز استفاده کنند.
 
آشنایی با ۷ هتل مجلل ایران (+عکس)

۵. هتل عباسی اصفهان

هتل عباسی اصفهان در حقیقت قدیمی‌ترین هتل ایران است. البته ساختمان آن از زمان صفویان کاربردهای دیگری نیز داشته است. این مجموعه به دستور شاه سلطان حسین صفوی ساخته شد که آن را به مادرش پیشکش کرد.
 
 از این رو مدرسه و کاروانسرای مادر شاه نامیده شد. در سال ۱۳۳۶ شرکت سهامی بیمه ایران به پیشنهاد آندره گدار، معمار و باستان‌شناس فرانسوی و طراح و سازنده موزه ملی ایران، تصمیم گرفت با توجه به موازین اداره عتیقه‌جات وقت، مهمانسرایی در این عمارت برپا کند که این مهمانسرا سال ۱۳۴۴ به بهره‌برداری رسید. این هتل ۱۸۶ اتاق دارد.
 
آشنایی با ۷ هتل مجلل ایران (+عکس)

۶. هتل صخره‌ای کندوان
 
هتل صخره‌ای لاله کندوان از آن جایی که سومین هتل صخره‌ای می باشد، جزو استثنایی‌ترین هتل‌های جهان به شمار می‌رود؛ روستای تاریخی کندوان در ۲۲ کیلومتری شهر اسکو و در ۶۲ کیلومتری شهر تبریز قرار دارد. 
 
این هتل دارای ۴۰ کرانه (اتاق) است که فاز اول آن در سال ۱۳۸۷ و فاز دوم آن در تیرماه امسال به بهره‌برداری رسید و از ۴۰ کرانه آن ۱۶ کرانه قابل استفاده شد. قدمت روستای کندوان به اعتقاد برخی به قرن هفتم هجری و به اعتقاد برخی دیگر به قبل از اسلام می‌رسد. 
 
سبک معماری هتل کندوان نیز با الهام از خانه‌های این روستا و به همان شیوه سنتی ساخته شده است. بلندی تپه‌های مخروطی و هرمی این خانه‌ها گاه تا ۶۰ متر می‌رسد که همانند کندوهای عسل در دل کوه حفر شده‌اند. این هتل دارای ۱۶ کرانه است.
 
آشنایی با ۷ هتل مجلل ایران (+عکس)

۷. هتل ملک التجار یزد
 
به گفته ابراهیم پورفرج، رئیس جامعه تورگردانان ایران، از آن جایی که بسیاری از خانه‌های قدیمی یزد در بافت سنتی به هتل تبدیل شده‌اند، یزد تنها شهری است در ایران که در آن مشکل کمبود هتل وجود ندارد. چندی پیش خبری منتشر شد که از بین تمام هتل‌های سنتی یزد، هتل ملک التجار یزد گران‌ترین هتل است.
 
 عمارت ملک التجار متعلق به خانواده مادری علی اصغر خان شیرازی، تاجر یزدی است که از راه جاده ابریشم به چین  سفر می‌کرده و از آنجا ظروف چینی، ابریشم، ادویه و نوعی فرش چینی به ایران، خشکبار به مسقط (عمان) و از آنجا پارچه به ایران می‌آورده است. لقب ملک التجار را ناصرالدین شاه از این جهت به وی داد. این عمارت ۱۳ سال پیش به عنوان هتل به بهره‌برداری رسید. این هتل اکنون ۲۳ اتاق دارد.
 
آشنایی با ۷ هتل مجلل ایران (+عکس)
 
اشتراک گذاری :
ارسال نظر