بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱
کد خبر : ۱۷۰۶۲۷

بازار فرابورس ایران نخستین روز از هفته معاملاتی جدید را با سبزپوشی اغلب نماگرهای خود و افزایش 16 واحدی آیفکس پشت سر گذاشت.

به گزارش روابط عمومی فرابورس ایران؛ در جریان بازار امروز شنبه 22 آبان ماه در پی دادوستد 168 میلیون ورقه بهادار در 17 هزار و 934 دفعه، ارزش معاملات به رقم 3 هزار و 229 میلیارد ریال رسید که نسبت به چهارشنبه هفته قبل با رشد این متغیرها همراه بود.

در این میان پس از قرمزپوشی و افت بیش از 20 واحدی آیفکس در معاملات روز چهارشنبه هفته قبل، نماگر فرابورس روز جاری رشد 16 واحدی (نزدیک به 2 درصد) را تجربه کرد و تا ارتفاع 835 واحدی افزایش یافت. نمادهای "میدکو"، "زاگرس"، "مارون" و "ذوب" بالاترین تاثیر مثبت بر آیفکس را تا سقف حداکثر 3.5 واحد گذاشتند.

در جریان بازار امروز فرابورس، نمادهای "ذوب"، "شاوان"، "اپرداز" و "حریل" نیز به‌عنوان پربیننده‌ترین نمادهای معاملاتی شناخته شده و همگی با رشد قیمت‌ها همراه شدند.

در مجموع بازارهای اول، دوم و پایه همچنین روز جاری شاهد نقل و انتقال بیش از 101 میلیون سهم به ارزش 334 میلیارد ریال بودیم که نماد ذوب‌آهن با نقل و انتقال 19 میلیون سهم به ارزش 53.5 میلیارد ریال بالاترین حجم و ارزش معاملاتی را تجربه کرد.

بازار اوراق با درآمد ثابت فرابورس نیز روز جاری نقل و انتقال 2.8 میلیون ورقه به ارزش 2 هزار و 686 میلیارد ریال را تجربه کرد. در این بازار نماد اوراق مشارکت شهرداری مشهد با معامله نزدیک به 231 هزار ورقه به ارزش 241 میلیارد ریال در صدر اوراق مورد معامله در این بازار ایستاد.

همزمان در بازار ابزارهای نوین مالی نیز هر ورقه تسه در بازه قیمتی 773 تا 800 هزار ربال مورد مبادله قرار گرفت که در این میان امتیاز تسهیلات مسکن مرداد 93 بالاترین رشد قیمت و تسه خرداد 93 با بیشترین ریزش قیمت روبه‌رو شد.

بررسی معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله نیز نشان می‌دهد روز جاری صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان با خرید و فروش 3.5 میلیون ورقه بهادار به ارزش 52 میلیارد ریال بالاترین حجم و ارزش معاملات را در میان ETFها تجربه کرده است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
GERMANY
شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷
سهام موسسه مالی و اعتباری کوثر هم از رشد خوبی برخودار بود و صف خرید سه میلیونی داشت.
ناشناس
GERMANY
شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹
متاسفانه سهام وحکمت تنزل داشت