بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹
شرکت کارگزاری نهایت نگر گزارش می دهد:

"شپنا" بر روی سطح معتبر حمایتی

در نماد "شپنا" شاهد رسیدن قیمت به کف کانال حمایتی و همزمان پولبک به خط روند نزولی شکسته شده هستیم. انتظار داریم قیمت به این محدوده واکنش مثبت نشان داده و در مسیر رشد قرار گیرد.
کد خبر : ۱۷۰۶۸۸
در نمودار قیمت سهام شرکت پالایشگاه اصفهان با نماد معاملاتی "شپنا" در تایم فریم روزانه از منظر تکنیکی شاهد آرایش مناسب و وضعیت تکنیکی ایده‌آل برای ورود به معاملات خرید هستیم. گروه پالایشی که در روزهای جاری با ریسک روانی کاهش قیمت نفت روبه‌رو است، اصلاح خوبی را در هفته‌های اخیر داشته و در روزهای جاری، به سطوح حمایتی معتبری رسیده‌اند.

براساس گزارش شرکت کارگزاری نهایت نگر، در این گروه شپنا نیز وضعیت مناسبی از منظر تکنیکی دارد که دلایل این موضوع را در ادامه در قالب چند بند مورد بررسی قرار می‌دهیم.

در نمودار روزانه:

۱. در ابتدا اجازه بدهید به خط روند صعودی بلند مدت قیمت اشاره‌ای داشته باشیم. این خط که در تصویر با رنگ سبز نمایش داده شده است (Dotted Line)، در برخوردهای قبلی سطح حمایتی خوبی را پیش روی قیمت فراهم ساخته و واکنش مثبت خوبی را به دنبال داشته است. در مقطع فعلی نیز انتظار می‌رود بار دیگر شاهد واکنش قیمت به این خط روند باشیم.

۲. در محدوده قیمتی فعلی کانال صعودی میان مدتی را نیز برای قیمت شاهد هستیم. این کانال که با رنگ آبی نمایش داده شده است، واکنش‌های خوبی را به همراه داشته و هم‌اکنون قیمت به کف کانال در حال نزدیک شدن است و انتظار داریم با واکنش مثبت قیمت به کف کانال، مسیر صعود قیمت هموار شود.

۳. خط روند نزولی قیمت اما که با رنگ قرمز نمایش داده شده است، هم‌اکنون شکسته شده و شاهد پولبک قیمت به این خط روند شکسته شده هستیم. این پولبک در محدوده حمایتی نمایش داده شده تکمیل شده و می‌تواند موجبات رشد قیمت را از این محدوده فراهم آورد.

۴. کانال‌های بابسون قیمت که ارتفاع ۱۰۰ تومانی دارند نیز در این نمودار با رنگ بنفش نمایش داده شده‌اند. چنانچه قیمت از سقف قبلی در ۳۲۰ تومان عبور نماید، از کانال فعلی خارج شده و در کانال ۳۲۰ الی ۴۲۰ در نوسان خواهد بود. لذا انتظار داریم با خروج از این کانال و شکسته شدن سقف قبلی، شاهد رشد ۱۰۰ تومانی قیمت باشیم.

۵. از منظر ایچیموکو نیز قیمت به هدف برمودای نزولی خود رسیده و هم‌اکنون می‌تواند در این تراز حمایت شود.


در نمودار هفتگی:

۶. در نمودار هفتگی نیز همان خط روند بلند مدت روزانه را نمایش داده‌ایم. اما مهم‌تر از آن خط روند نزولی قیمت است که با شکسته شدن آخرین سقف مینوری قبلی، این خط روند نیز شکسته شده است و انتظار داریم پس از خاتمه پولبک به این خط روند، شاهد رشد قیمت باشیم.

۷. اما در بررسی گام‌های زمانی در آخرین حرکات صعودی قیمت شاهد واکنش بازار به دوره‌های زمانی ۱۹ هفته‌ای هستیم. هم‌اکنون از آخرین پیوت تشکیل شده ۱۹ هفته گذشته است (مستطیل‌های سیاه‌رنگ در شکل زیر) و انتظار داریم بازار به این محدوده زمانی واکنش نشان دهد.


جمع بندی:

محدوده حمایتی ۲۵۰ الی ۲۶۰ تومان با رعایت حد ضرر ۲۲۵ تومان برای هدف میان مدت سقف کانال در ۳۲۰ تومان و هدف بلند مدت در محدوده ۴۰۰ تومان از گزینه‌های مناسب برای خرید است.

با کلیک بر روی لینک زیر می توانید از دیگر تحلیل های کارگزاری نهایت نگر بهره مند شوید:

http://www.ershan.ir/analysis/latest

تحلیلگر: فاطمه توتونچی

اشتراک گذاری :
ارسال نظر