بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۵
مستطيل شيشه اي تالار

خواب زمستانی لیدر یک گروه

معاملات امروز بازار سرمایه بسیار بهتر از روزهای گذشته بود و روند بورس، متعادل تر و قابل قبول تر از معاملات پس از مشخص شدن نتیجه انتخابات آمریکا دنبال شد بطوریکه شاخص کل پس از بازگشت به مدار 79 هزار واحدی توانست طی روز جاری با رشد بیش از 293 واحدی خود را در این مدار تثبیت نماید.
کد خبر : ۱۷۰۶۹۹
نویسنده :
بابک آموخته

با اتمام ساعات معاملات روز دوشنبه 95.08.24 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 192 واحد افزایش به رقم 56427 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 714 واحد افزایش عدد 168248 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 103 واحد افزاش به رقم 28000 واحد رسيد.

همچنین در این روز "شپنا" با 59 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "فولاد" با 23 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 5 واحد افزایش به رقم 842 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 2320 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 1723 میلیارد ریال رسید.

معاملات امروز بازار سرمایه بسیار بهتر از روزهای گذشته بود و روند بورس، متعادل تر و قابل قبول تر از معاملات پس از مشخص شدن نتیجه انتخابات آمریکا دنبال شد بطوریکه شاخص کل پس از بازگشت به مدار 79 هزار واحدی توانست طی روز جاری با رشد بیش از 293 واحدی خود را در این مدار تثبیت نماید.

بر اساس گزارش بورس نیوز، امروز در نماد شرکت های خودرویی شاهد یک روند صعودی قابل قبول بودیم، این روند بعد از انتشار اخباری مبنی بر احتمال توقف نماد ایران خودرو به جهت تعدیل سود شکل گرفت، هنوز هیچ مقام رسمی در این شرکت خبرتعدیل مثبت "خودرو" را تأیید نکرده اما در صورتیکه اتفاق مثبتی در نماد خودرویی ها رخ دهد این گروه می تواند مجدداً در کانون توجه اهالی تالار قرار گیرد.

در گروه فلزات اساسی شاهد روند اصلاحی و افت قیمت سهام شرکت های فعال این گروه پس از یک روند صعودی نسبتاً خوب هستیم، امروز با بازگشایی بازارهای کالایی باز هم قیمت فولاد و سنگ آهن رشد را تجربه کرد. اهالی تالار بر این باورند که سهام شرکت های فولادی و گروه روی تا حدی رشد قیمت های جهانی را در نرخ سهام پیش خور کرده اند اما در صورتیکه روند صعودی بازارهای کالایی ادامه یابد احتمالاً جو مثبت مجدداً شامل حال این گروه خواهد شد. تا به اینجا بعید است که شرکت های فعال در گروه فولادی با سنگ آهنی و تولید کننده های روی با تعدیل سود خاصی مواجه شوند، شاید گزارشات 9 ماهه آنها بسیار شیرین تر از 6 ماهه ها باشد لذا انتظار برای آغاز یک روند صعودی در این گروه ها در دی ماه بیشتر از زمان حال می باشد.

گروه پالایشی امروز با لیدری "شپنا" توانست روز سبزی را پشت سر گذارد برخی گمانه زنی ها از احتمال تعدیل سود در نماد شرکت های این گروه حکایت دارد. اهالی تالار معتقدند رشد دسته جمعی و قابل توجه پالایشی ها زمانی آغاز می شود که "شبندر" از خواب زمستانی بلند می شود.

از سوی دیگر در گروه ساخت محصولات فلزی امروز ماشین سازی اراک با تقاضای خرید میلیونی مواجه شد. گفته می شود این شرکت که با قراردادهای کاری و متعدد روبرو است و باید اقدامات اخیر را از طریق سایت کدال شفاف سازی کند، مدتی است درگیر برخی مسایل داخلی شده و هنوز مدیران و سهامداران عمده به اجماع کلی برای انجام این کار نرسیده اند. شاید بزودی "فاراک" گزارش انتظاری اهالی بازار را به کدال ارسال کند.

"حریل" نماد دیگری از گروه حمل و نقل است که در معاملات روز گذشته به جهت برگزاری مجمع فوق العاده متوقف شد، امروز برخی از شنیده ها حکایت از به تعویق افتادن این مجمع داشت. ظاهراً مجمع این شرکت بعد از انجام معامله بلوکی برگزار خواهد شد.

در پایان به نظر می رسد هنوز نگرانی اهالی تالار از رییس جمهور جدید آمریکا در عمق معاملات دیده می شود و بازار سرمایه و سرمایه گذاران آن در یک سر درگمی به سر می برند، هر روز شاهد رفتارها و اظهار نظرهای دوگانه از ترامپ در رسانه های خارجی هستیم، اما آنچه که مشخص است ترامپ نمی تواند یک تنه با اتحادیه اروپا و کشورهای عضو شورای امنیت مقابله کند، امروز اتحادیه اروپا برای همکاری با دولت ترامپ سه شرط گذاشته است که اولین و مهمترین آن تعهد به لغو تحریم های ایران و قبول توافق هسته ای می باشد. شاید هنوز ترامپ با هیجانات و جو زدگی های عنوان رییس جمهوری آمریکا درگیر است و نمی داند قرار است چه پستی و با چه حد اختیاراتی را تحویل بگیرد.

شاید امروز ترامپ هم توهم مدیریت دنیا را در سر دارد، غافل از آنکه زبان ادبیات دنیا تغییر کرده و فرقی نمی کند که آمریکا باشی یا جیبوتی، بهترین موید این گفته ها روند آرام و تعادلی بازارهای مالی دنیا است. لطفاً هیجان زده نشوید و از فرصت های پیشروی بازار سرمایه استفاده کنید.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۴
.....شب دراز است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۵
ترامپ هنوز سکان ریاست جمهوری امریکا را بدست نپرفته ... کمی صبور باشید
ایشنتین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۳
ترامپ به هیچ وحه دچار توهم نشده است بلکه ریشه تمامی مشکلات را که ایران است بدرستی شناخته است و این هم نشان از بیداری ملت امریکا دارد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۰
در گروه روي تعديل هاي فرآوري همه را انگشت به دهان خواهد كرد ، فرآوري در كنار افزايش نرخ جهاني با افزايش ظرفيت هم مواجه هست، اين شركت در حال حاضر با ٤٠ درصد ظرفيت كار مي كند، شركترجهت افزايش توليد درصدد تامين خاك مي باشد و در اين زمينه خبرهاي خوبي به گوش ميرسه، بريد بررسي كنيد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۷
سلام با بیکیری انتخابات امریکا از روزی که ترامب کاندید شد جو خوبی برای او ایجاد نه شد وکفتارهای ترامب از اول درست ومنطقی وبدون جوسازی و قضاوت عجولانه به درستی تحلیل نه شده است جوسازی که به وسیله دلارهای تروریستی عربستان مرکز تروریستهای دنیا وخالق داعش وووو وفراماسونها برعلیه ترامب ایجاد شد وباعث قضاوت نادرست در مردم شد اول باید ترامب به صورت منطقی تحلیل شود واوضاع امریکای کرفتار در انواع بحرانها وبه خصوص صهیونستها را به دانیم وتا اینجا سیکنالهای خوبی از ترامب فرستاده شده است انجا که قبول دارد ایران قدرتمنتر شده است وهر روز برقدرت ایران افزوده می شود دوم ضعف وکرفتاریهای امریکا وبه خصوص اروبا مثل انکلیس و فرانسه ووو بیامهای خوبی برای ایران است البته صحبت بیشتر است وتحلیلها سناریوهای مختلفی دارد که برای ایران ودنیا مثبت است از جمله بیامهای مهم ترامب این است که خواستار مبارزه با فساد است واصلاخ انتخابات امریکا واصلاح ساختار امریکا البته قضاوت معتبر به نوع عمل اصلاحی در عمل مهم است و ساختارهای امریکا ترکهای جدی دارد یا فروباشیده است در هر صورت دوباره تحلیل کنیم وفکر کنیم نتایج دقیقتری به دست خواهیم اورد
ناشناس
چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۵:۴۸
منظورتون جمله انان برای بقایشان به دست و پا افتاده بودند ولی ما انها را به یک کشور قدرتمند تبدیل کردیم بود
بانوی ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۴
خبر خوش گرانی فلزات جهانی را فولاد پیش خور نکرده است بلکه حقوقی پیش خور کرده روزی که حقوقی ابشاری سهام عرضه می کرد نه تنها سبز بود با صف خرید 36 میلیون کارش را به پایان رساند فردا اخر وقت قرمز شد تا با قیمت منفی از حقیقی وحشت زده بیچاره بخرد این بازی هر روز اینها شده شرکت نفت قراردادهای بزرگ امضا می کند پالایشی ها که سبز در حال صعود بودند به یک باره قرمز می شوند بعد کارشتاس محترم می گوید سهامداری کنید نوسان نگیرید .تا هر روز اندوخته تان اب شود
ناشناس
سه‌شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳
احسنت
امینی
ROMANIA
سه‌شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶
برجام اثرش را در گروه خودرو مخصوصا در خکاوه وبانکیها گذاشت خکاوه اینگاری زیان سنگینی اعلان کرد