بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵
شرکت کارگزاری نهایت نگر گزارش می دهد:

"شتران" به کدام سو می‌رود؟

: در روزهای جاری شاهد افت یک پارچه قیمت در بسیاری از نمادهای بازار بودیم. در گیر و دار افت و خیزهای نه چندان دلچسب روزهای جاری، برخی نمادها در حال نزدیک شدن به سطوح حمایتی معتبری هستند که باید مورد بررسی قرار گرفته و در صورت فراهم شدن شرایط خرید، برای ورود به آن‌ها برنامه‌ریزی نمود. گروه پالایشی نیز به عنوان یکی از گروه‌های همیشه برتر بازار سرمایه، از چنین وضعیتی مستثنی نبوده است
کد خبر : ۱۷۱۸۹۱
در نمودار شرکت پالايش نفت تهران با نماد معاملاتی "شتران" همان گونه که در تصویر نمایش داده شده است، قیمت در یک چنگال صعودی قرار گرفته بوده که در هفته‌های اخیر با توجه به عدم قدرت خریداران نه تنها موفق به کامل کردن کانال صعودی خود نشد، همچنین نتوانست به باند میانی چنگال برسد و در نهایت پس از ۷۱ روز کاری، از باند میانی چنگال خارج شد.

براساس گزارش شرکت کارگزاری نهایت نگر، در مقطع کنونی اما انتظار می‌رود قیمت بر روی همپوشانی تراز ۶۱٪ فیبوناچی اکسپنشن، کف کانال صعودی و تراز گسترش یافته ۱۰۰ درصدی چنگال، مورد حمایت قرار گیرد. این محدوده‌ها را می‌توانید در تصویر زیر مشاهده نمایید.


از منظر ایچیموکو نیر تمامی اجزای سیستم رأی به اصلاح قیمت دارند. قیمت در پایین تن‌کن‌سن و کی‌جن‌سن قرار دارد و کراس نزولی هم رخ داده است و چیکو اسپن نیز حمایت کموی خود را از دست داده است. جمیع این موارد نشان از آن دارند که قیمت می‌تواند افت بیشتری را متحمل شود.


از نگاه دیگر نیز قیمت در گذشته با از دست دادن تراز ۳۱۷ تومان احتمال گذر قیمت از سقف قبلی در تراز ۳۶۰ تومان را از دست داد و چراغ سبزی برای حمایت ۲۷۲ تومان روشن شد!


جمع بندی:

با توجه به ساختار اصلاحی قیمت و همپوشانی تراز های حمایتی در محدوده ۲۶۵-۲۷۲ تومان انتظار داریم قدرت خریداران بار دیگر در این ناحیه افزایش یافته و فضا برای رشد قیمت از این محدوده، مهیا شود. لذا توصیه می‌شود رفتار قیمت را در این محدوده زیر نظر بگیرید و در صورت شرایط مساعت، به دنبال فرصت‌های خرید باشید.

با کلیک بر روی لینک زیر می توانید از دیگر تحلیل های کارگزاری نهایت نگر بهره مند شوید:

http://www.ershan.ir/analysis/latest

تحلیلگر: فاطمه توتونچی

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲
بورس نيوز عمدا شبندر رو منفي كردن به دادمان برس
امید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳
پالایشی یعنی طلا از چی میترسی عزیزم
ناشناس
سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱
پالایشی یعنی بلا از چی نترسم قشنگم.
پا سخ
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۳
چيز ى به عنوان طلا در بازار سهام پيدا نميشه فقط ران ت حاكميت ميكند
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۵
بورس بازان حسب اخبار سهام پترو شیمی خصوصا تاپیکو و نفتی خصوصا شتران خریدنی شده