بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱
در گفتگو با سهامدار عمده مطرح شد:

با چه دیدگاهی با "برکت" سود کنیم؟

پس از انجام این عرضه اولیه، گروه اقتصادی تدبیر به عنوان سهامدار عمده در جهت حمایت از روند قیمتی سهام و سهامداران خرد مجموعه هر روز اقدام به خرید سهام عرضه کنندگان کرده است و همچنان نیز قصد ادامه حمایت خود از این سهام را دارد و همانطور که از روند قیمتی "برکت" آشکار است، حمایت های سهامدار عمده شرکت مانع از افت قیمت به شکل قابل توجه و همچنین متعادل شدن روند قیمتی آن شده است.
کد خبر : ۱۷۳۲۱۴
نویسنده :
یارمحمدی

17 بهمن ماه سال جاری 340 میلیون سهم از سهام شرکت گروه دارویی برکت برای نخستین بار در بازار دوم بورس، در گروه مواد و محصولات دارویی به روش ثبت سفارش در محدوده قیمتی 220 تا 242 تومان عرضه اولیه شد، اما بعد از عرضه در این قیمت با روندی نزولی همراه شد و طی این مدت تنها یک روز معاملاتی مثبتی را به ثبت رسانده است.

در همین ارتباط معاونت نظارت و راهبری شرکت های گروه توسعه اقتصادی تدبیر به نمایندگی از طرف سهامدار عمده این شرکت در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: نزدیک به دو ماه بود که تمامی مدارک و اطلاعات لازم از گروه دارویی برکت به سازمان بورس ارائه شده بود، ولی در تاریخ 17 بهمن ماه این عرضه اولیه در بازار دوم بورس صورت گرفت. قیمت پایه ای که گروه اقتصادی تدبیر برای عرضه سهام "برکت" مشخص کرده بود در محدوده 220 تومان قرار داشت که با توجه به تغییر روش عرضه های اولیه در بازار، محدوده 220 تا 242 تومان را نهاد ناظر برای آن تعیین کرد و با توجه به تقاضای خریداران بخشی از سهام گروه دارویی برکت در قیمت 242 تومان فروخته شد.

صفر علی در ادامه افزود: پس از انجام این عرضه اولیه، گروه اقتصادی تدبیر به عنوان سهامدار عمده در جهت حمایت از روند قیمتی سهام و سهامداران خرد مجموعه هر روز اقدام به خرید سهام عرضه کنندگان کرده است و همچنان نیز قصد ادامه حمایت خود از این سهام را دارد و همانطور که از روند قیمتی "برکت" آشکار است، حمایت های سهامدار عمده شرکت مانع از افت قیمت به شکل قابل توجه و همچنین متعادل شدن روند قیمتی آن شده است.

وی تأکید کرد: روش ثبت سفارش برای عرضه اولیه سهام روشی جدید و برای بسیاری از سهامداران ناشناخته است و هر چندکه برای شرکت های کوچک در بازار فرابورس امتحان شده بوده اما گروه دارویی برکت یک شرکت با سرمایه بیشتر و شرایطی متفاوت تر بود. متأسفانه همواره اولین ها در رویه های این چنینی با مشکل همراه می شوند.

این مقام مسئول تصریح کرد: البته لازم به ذکر است که بعد از عرضه اولیه سهام گروه دارویی برکت، کل گروه مواد و محصولات دارویی با افت 5 درصدی قیمت همراه شده اند در حالی که "برکت" در محدوده 220 تومان از حمایت سهامدار عمده معاملاتی متعادل را طی می نماید.

صفرعلی در خصوص برنامه های آتی شرکت توضیح داد: گروه دارویی برکت پروژه های متعددی را در دستور کار خود دارد که اکثر آنها در سال های 98 و 97 به مرحله بهره برداری و سودآوری می رسند. پس بنابراین سهامدارانی از خرید این سهم سود می برند که دیدگاهی بلند مدت داشته باشند.

وی افزود: یکی از پروژه های این مجموعه شهرک دارویی کردان است که عملیات عمرانی و زیر ساختی آن انجام شده و در سال 96 به بهره برداری خواهد رسید و اثرات سودآوری آنها در بودجه سال مالی آتی شرکت لحاظ خواهد شد.

این مقام آگاه در خصوص بودجه سال مالی 96 گروه دارویی برکت عنوان کرد: با وجود آنکه در سال مالی 95 فروش سهام و شناسایی سود غیر عملیاتی در صورت های مالی وجود دارد و در سال 96 این سود دیگر تکرار نخواهد شد، اما در بودجه سال آتی این شرکت افزایش سودآوری در حدی معقول نسبت به مدت مشابه سال مالی گذشته انتظار می رود.

وی در خاتمه در خصوص برنامه افزایش سرمایه این شرکت دارویی گفت: برنامه افزایش سرمایه تا نیمه سال 96 در دستور کار مسئولین شرکت قرار نخواهد داشت، اما پس از آن با توجه به نیاز نقدینگی پروژه های مذکور افزایش سرمایه و تأمین نقدینگی مورد نیاز مجموعه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱
با هیچ دیدی نمیخاییم بخریم ارزونیه خودتون
ناشناس
GERMANY
دوشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵
سهامدار عمده بد اسمی برای خودش در بازار ساخت این همه شرکت بزرگ که چند برابر برکت است عرضه شد ولی سهمدار عمده کف را بست حداقل همان محدوده220 که می گیکف را ببند نگذار پایین بیاید اگر گران فروشی نکردید به خلق الله
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱
خدا لعنت کنه دزدان مال مردم رو.
ناشناس
دوشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۳
اختیاری بوده نباید میخریدن مجبور میشد دوباره ارزونتر عرضه کنه.
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳
این کاری که با سهام داران کردند هیچ توجیه منطقی ندارد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۲
خدا ازتون نگذره ... 700 تومن تو ضرریم ... اونم بخاطر خرید یه عرضه اولیه ! آبروی بازار و آبروی عرضه اولیه را بردید .
مهرداد
سه‌شنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۹
آبروی عرضه اولیه قبلا رفته بود. دیگه شرکت نکنید.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰
242 باز شد الان 212 خخخخخخخخخخخخخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۸
تولید داروی کبد چرب از گیاه مریم گلی - لیور گول - می تواند فروش این شرکت دارویی را چند برابر کند و سودآوری شرکت را چند برابر کند
خسرو
پنجشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۱
به همین خیال باشیم؟؟؟؟؟؟
خسرو
NETHERLANDS
پنجشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۱
با سلام.این برکت نام خوبی برای این سهم نبود.نامش را فلاکت می گذاشتند بهتر بود.درضمن سهامدار عمده کجا حمایت کرده؟؟؟روز12/3 به کمترین قیمت 2031 ریال رسیده.دستشان درد نکنه با این عروس آوردنشان .