بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰
مستطيل شيشه اي تالار

پیش بینی سود 15 درصدی در 5 روز!!

داستان بورس تهران در سال 95 چندان بی شباهت هم به داستان لیلی و مجنون نبود چرا که مجنون های زیادی به امید یک نگاه لیلی در آشفته بازار بورس ماندند اما دریغ از یک نیم نگاه، نمی دانیم شاید لیلی میلش به بورس نبود خیلی.
کد خبر : ۱۷۳۸۱۹
نویسنده :
بابک آموخته

با اتمام ساعات معاملات روز دوشنبه 95.12.23 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 12 واحد افزایش به رقم 53792 واحد رسيد. عکس این وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 52 واحد کاهش عدد 164625 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 1 واحد افزایش به رقم 26616 واحد رسيد.

همچنین در این روز "کگل" با 17 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "وغدیر" با 56 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 6 واحد افزایش به رقم 853 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 10028 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 2614 میلیارد ریال رسید.

دیگه چیزی به پایان سال 95 باقی نمانده و تنها بازار سرمایه و اهالی آن فقط سه روز دیگر تا آخرین روز کاری بورس تهران در صنعت دارند، شاید روز شنبه هفته آینده بهترین فرصت برای شمردن جوجه های آخر پاییز فعالان بازار سرمایه باشد البته اگر جوجه ای در بساط مانده باشد.

بنابر گزارش بورس نیوز، داستان بورس تهران در سال 95 چندان بی شباهت هم به داستان لیلی و مجنون نبود چرا که مجنون های زیادی به امید یک نگاه لیلی در آشفته بازار بورس ماندند اما دریغ از یک نیم نگاه، نمی دانیم شاید لیلی میلش به بورس نبود خیلی.

شاید به جرأت بتوان گفت که یکی از اصلی ترین عوامل ضرر و زیان اهالی تالار در سال 95 واژه ای بود به نام "امید". اگر از سرمایه گذاران بازار سرمایه سوال شود که چه عاملی باعث شد تا در تناسب تجربه و زیان شاهد مغلوب شدن تجربه باشید قطعاً خواهند گفت که "فکرش را نمی کردیم اما امید داشتیم". خیلی ها می دانستند اما نخواستند باور کنند چون امیدوار بودند.

بورس تهران در سال 95 بر خلاف انتظارات کوتاه مدتی و میان مدتی و بلند مدتی اهالی تالار پیش رفت. اتفاقات خوب کم نداشتیم اما فقر روند صعودی بیداد کرد، روند صعودی و رنگ سبز بر تن سهام شرکت ها همان لیلی بی وفای بورس شد.

جالب است که امسال آنچه که می گفتند، شد اما آنچه تصور می کردند، نشد.

اقتصاد و آمارهای اقتصادی مثبت شد اما روند قیمت سهام شرکت ها منفی، رونق آمد اما رکود بورس را از پا انداخت، پول برای اوراق بدهی و مشارکت بود اما برای بورس نبود و از همه مهمتر تدبیر بود اما برای بورس نه.

در سال 95 هر چه اهالی تالار پیش بینی کردند نشد اما امروز اهالی تالار با اطمینان کامل خبر از یک رشد 15 درصدی در پرتفوی سهامداران طی تنها 5 روز می دهند.

آنها معتقدند بطور میانگین در شرایط فعلی بورس روزانه سه درصد زیان نصیب پرتفوی خود می کنند و حال که قرار است از یکشنبه هفته آینده بازار سرمایه به مناسبت عید نوروز 5 روز تعطیل باشد همانند آن است که 15 درصد زیان کمتر به پرتفوی اهالی وارد می شود و از آنجاییکه جلوی زیان را هر جا بگیری منفعت است پس گویی یک سود 15 درصدی در انتظار اهالی تالار است.

امیدواری ها به ثمر نشست، گویا قرار است قرمزی از رخ پرتفوی رود.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
ROMANIA
دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲
بازار بصورت دستوری و عمدی منفی شده است تا مردم ناامید شوند