بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۸
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) گفت: 76درصد شرکت‌های تحت مدیریت این شرکت در سال گذشته سودده بودند و شاخص‌ های عملکردی شستا در سال 96 در مقایسه با سال 95 مثبت ارزیابی شده است.
کد خبر : ۱۷۴۸۰۸
به گزارش بورس نیوز، از اعلام روز یکشنبه شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) مرتضی لطفی ابراز امیدواری کرد که با استفاده از برنامه‌های راهبردی که برای سال جدید توسط هیات مدیره مطرح شده است با بهره‌ وری بالاتر پیش برویم.
لطفی افزود: سال گذشته در حوزه فروش در مقایسه با سال 95 که 21 هزار و 95 میلیارد تومان فروش داشتیم 23 هزار و 800 میلیارد تومان فروش داشته‌ ایم که این نشان ‌دهنده 16 درصد رشد نسبت به سال گذشته است.
وی تاکید کرد: امسال مبنای ارزش‌ گذاری برای مدیران سودافزایی است و طی 6 ماه گذشته سال 1396 توانستیم تمامی هیات‌ مدیره‌ ها را تثبیت کنیم.
مدیرعامل شستا ادامه داد: اصلاح ساختار مالکیتی پس از سه دهه از تاسیس شستا براساس برنامه های راهبردی شروع شده است و شرکت هایی که در قالب برنامه های راهبردی نیستند نیز خارج می شود.
لطفی گفت: امیدواریم همت و انسجام جدی در حوزه مدیریت شرکت ها و هلدینگ ها داشته باشیم تا در سال آینده اصلاح ساختار به نحو مطلوب انجام شود و با خروج شرکت هایی که بیرون از برنامه های راهبردی ما هستند و بخش خصوصی توانایی مدیریت آنها را دارد زمینه ورود را به پروژه های بزرگ برای ارزش آفرینی و اشتغال زایی راه بیابیم.
مدیرعامل شستا خاطر نشان کرد: ایران سازه، پارس سازه و ایوان بهشت سه شرکتی به شمار می رود که ادغام شده است و از این طریق توانسته ایم بخشی از سرمایه ها و نیروها را آزاد کنیم، همچنین هلدینگ انرژی در نفت و گاز ادغام شد و بناست با سیاست خروج از 9 فعالیت در پنج هلدینگ متمرکز شویم و در قالب آن پنج هلدینگ ارزش آفرینی و ادغام را انجام دهیم و با ادغام شرکت های بزرگ در حوزه نفت، دارو و فولاد حضور در رقابت های بین المللی را برای ما ترسیم می کند.
لطفی افزود: با توجه به توصیه مقام معظم رهبری به حمایت از کالای ایرانی برای سال پیش رو ما هم به عنوان یک بنگاه اقتصادی تولید کننده و مصرف کننده این مساله را که منافع فراوانی هم دارد مد نظر قرار می دهیم، کیفیت و مرغوبیت در زمینه تولیدات از جمله برنامه هایی است که باید برای آن تلاش کنیم.
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی اظهار کرد: بناست در حوزه سرمایه گذاری در سه تا چهار صنعت در کشور متمرکز شویم و برای مثال در حوزه دارویی 2 هزار میلیارد برای ارتقای سقف دارویی در نظر گرفته می شود و در ارتباط با داروی مورد مصرف سرطانی ها در بخش شیمیایی آن ورود خواهیم کرد.
وی خاطرنشان کرد: همچنین از طریق فروش دارایی ها به خصوص املاک و مستغلات که براساس برآورده های اولیه 800 میلیارد تومان سرمایه در این حوزه داریم در زمینه ایجاد و احداث بزرگراه ها و آزادراه ها ورود کنیم و این یکی از سیاست های راهبردی ماست. اصلاح ساختار مالکیتی هم جزو اولویت‌های ما به شمار می آید.
وی به ضررهایی که شستا در سال گذشته داشت نیز اشاره کرد و از مدیران و مسوولان زیر مجموعه های شستا خواست که با تصمیم گیری ها و برنامه‌های مدیران هلدینگ‌ها و شرکت‌ها هماهنگ باشند.
شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) به عنوان یک مجموعه تخصصی در امر سرمایه گذاری در تاریخ ششم فروردین سال 1365 به صورت یک شرکت سهامی خاص با سرمایه اولیه 20 میلیارد ریال تاسیس شد.
هدف اصلی شستا مدیریت کارآمد منابع مالی تخصیص یافته با رویکرد سودآوری و ارزش افزوده حداکثری در بازارهای سرمایه داخلی و خارجی از طریق فعالیت های تولیدی، خدماتی و بازرگانی است و امروز شستا به یکی از شرکت‌ های بزرگ اقتصادی در سطح خاورمیانه تبدیل شده است و با تدوین چشم انداز و افق های آرمانی خود و برنامه ریزی استراتژیک می رود تا در آینده ای نه چندان دور به یک بنگاه اقتصادی تراز اول در سطح جهانی تبدیل شود.
در زمان حاضر 9 هلدینگ گردشگری، دارو، نفت، گاز و پتروشیمی، سیمان، معادن، حمل و نقل جاده ای، انرژی، بانک، بیمه فعالیت دارد.
به گزارش ایرنا، اکنون شستا ١٥٧ شرکت زیرمجموعه با احتساب شرکت های وابسته به سازمان تامین اجتماعی دارد که ارزش ریالی آنها ١٦ هزار میلیارد تومان است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر