بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۵
کنفرانس خبری دونالد ترامپ، رییس جمهوری ایالت متحده آمریکا و شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن با حضور رسانه های خبری و خبرنگاران از سراسر جهان برگزار شد.
کد خبر : ۱۷۷۲۹۶
به گزارش بورس نیوز، در ابتدای این نشست خبری دونالد ترامپ اعتماد بین ژاپن و آمریکا را پایدار خواند و گفت: آمریکا و ژاپن خواهان انصاف در مبادلات تجاری خود هستند.

ترامپ در بخش دیگری از سخنانش به موضوع هسته ای کره شمالی اشاره کرد و غیراتمی شدن شبه جزیره کره را به نفع همه جهانیان خواند.

پس از آن آ.به نخست وزیر ژاپن به صحبت درباره رابطه بین ژاپن و آمریکا پرداخت و آمریکا را متحد همیشگی ژاپن خواند. وی با بیان اینکه اشتباهات گذشته هرگز تکرار نخواهد شد گفت: ما شاهد مذاکرات تاریخی بین دو کشور هستیم.

آ.به دولت و ملت آمریکا را دوست دولت و ملت کشورش خواند و از مردم آمریکا بابت داشتن درک مشترک نسبت به مردم ژاپن قدردانی کرد.

وی همچنین نسبت به مذاکره مستقیم آمریکا و کره شمالی اظهار خوش بینی کرد و آن را یک اتفاق تاریخی قلمداد کرد.

ترامپ در رابطه با مذاکره مستقیم با کره شمالی این توافق را کاملا محتمل خواند ولی این موضوع را پایان راه ندانست بلکه سرانجامی برای ایجاد یک فصل مشترک در روابط بین الملل خواند.

ترامپ در بخش دیگری از سخنانش به تحریم های ایران نیز اشاره کرد و با بی سابقه خواندن این تحریم ها در سطح جهانی گفت: در صورت نیاز، این تحریم ها درباره کره شمالی نیز اعمال می شود.

ترامپ با تکرار ادعاهای ضد ایرانی گذشته اش گفت: ایران اکنون کشور چند ماه گذشته نیست و بهتر است رهبران و مقامات ایرانی برای همکاری و مذاکره با آمریکا اقدام کنند.

بر اساس گزارش سی.ان.ان، رییس جمهور جمهوری خواه آمریکا در پایان با اذعان به این مسئله که دولتش با مذاکره و توافق مشکلی ندارد از انجام هرگونه توافق بد مانند برجام انتقاد کرد و آن را به ضرر منافع دولت و کشورش دانست.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر