بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹
کارشناس بازارسرمایه در گفت و گو با بورس نیوز مطرح کرد؛

ورود نقدینگی جدید به بورس/ رشد شاخص تا کانال ۱۴۰ هزار واحدی بعید نیست

کارشناس بازار سرمایه با تایید ورود نقدینگی جدید به بازار سرمایه وآغاز دور جدید رشد شاخص ها گفت: چنانچه دولت نتواند نقدینگی سرگردان در بازارهای فرعی سرمایه گذاری را کنترل کند، ورود شاخص به کانال 140 هزار واحدی بعید نیست.
کد خبر : ۱۷۷۴۵۱
محمد رضا سرافراز مدیر عامل کارگزاری آگاه در گفت و گو با بورس نیوز اظهار کرد: وعلی رغم اصرار و تاکید دولت بر کنترل تورم و اجرای سیاست های مبادلات ارزی، نقدینگی فراوانی به سمت بازارهای ارز، طلا و مسکن حرکت کرده و این مسئله موجب تورم در جامعه شده است.

وی ادامه داد: در چند روز اخیر این تاثیر تورمی در بازار سرمایه آشکار شده وشاهد افزایش قیمت گروه های خاصی در بورس بوده ایم و این افزایش قیمت ها به منزله آن است که به لحاظ ارزش های جایگزینی باید در انتظار رشد در قیمت شرکت های بورسی و شاخص کل باشیم.

مدیر عامل کارگزاری آگاه افزود: پیش بینی دستیابی رشد شاخص کل تا ارتفاع 140 هزار واحد کمی زود است اما بعید نیست چرا که چنین رویدادی بستگی به مسایل بین المللی تاثیر گذار بر اقتصاد ما دارد

وی گفت: در شرایط فعلی، آینده مبادلات پولی و تجاری به شدت مبهم بوده و با توجه به سیاست کنترل نرخ ارزاز سوی دولت، قضاوت در این خصوص هنوز زود است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در صورتی که دولت نتواند نرخ ارز را کنترل کند،دستیابی به شاخص 140 هزار واحدی دور از ذهن نیست.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر