بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۵
امروز، شاخص کل بورس تهران بازهم رکورد زد و با یک صعود پر قدرت در آستانه 99 هزار واحدی شدن قرار گرفت. بازاری که پس از بازارهای ارز و سکه و مسکن اکنون برای سهامداران جذاب شده است.
کد خبر : ۱۷۷۴۵۹
به گزارش بورس نیوز، بر اساس این گزارش، شاخص کل قیمت و بازده بورس تهران 2172 واحد افزایش یافت و به رقم 98 هزار و 551 واحد رسیده است. شاخص بازار اول نیز در حالی با افزایش 1885 به رقم 71 هزار و 375 واحد رسیده که شاخص بازار دوم با افزایش 2798 واحدی روی عدد 202 هزار و 521 واحد رسیده است.

معاملات بورس اوراق بهادار تهران امروز شاهد رشد یکباره قیمت سهم‌ها بود به طوری که از ابتدای باز شدن معاملات در بسیاری از سهم‌ها و گروه‌ها مخصوصا سهم‌های شاخص‌ساز صف پایدار خرید ایجاد شد.

همچنین، سهام گروه خودرویی، فلزات اساسی معدنی، پالایشی، سرب و روی و پتروشیمی‌ها از اقبال سهامداران برخوردار بوده اند.

در نماد فولاد مبارکه اصفهان که بیش از ۳۰۹ واحد تاثیر مثبت در افزایش شاخص‌های بازار سرمایه داشت حجم خریدی با رقم بیش از ۷۱ میلیون سهم در تعداد بیش از ۹۰۰ سفارش دیده می‌شد. این در حالی است که در این نماد بیش از ۹۴ درصد فروش‌ها مربوط به سهامداران حقوقی و مابقی مربوط به حقیقی‌ها بود.

همچنین صف‌های خرید آنقدر پایدار بود که در گروه محصولات شیمیایی هم نماد صنایع پتروشیمی خلیج فارس که تاثیر بسزایی در افزایش نماگر بازار سرمایه داشت، تا آخرین دقایق معاملات شاهد تداوم صف طولانی خرید بود. در این نماد سهامداران عمدتا حقوقی با حجم خرید بیش از پنج میلیون سهم در ۶۷ سفارش به صف شدند.

علاوه بر اینها در گروه استخراج کانه‌های فلزی نیز در بسیاری از نمادها شاهد صف میلیونی خرید بودیم به عنوان نمونه دیگر در نماد معدنی و صنعتی گلگهر که بیش از ۱۷۸ تاثیر مثبت روی دماسنج بازار داشت صفی به حجم نزدیک به ۱۵ میلیون سهم با تعداد سفارش ۲۲۸ شکل گرفت.
این در حالی است که بازارهای جهانی در حال حاضر در روندی متعادل با معاملاتی کم حجم در دامنه نزولی قیمت‌ها قرار گرفته‌اند.

وضعیت در بازار فرابورس

امروز همچنین، بازار فرا‌بورس ۳۷ واحد رشد کرد به پله ۱۱۵۳ واحدی رسید.

در این بازار تعداد ۴۱۲ هزار و ۴۷۰ سهم اوراق بهادار به ارزش یک میلیون و ۸۵۶ هزار و ۷۰۳ ریال در بیش از ۴۹ هزار نوبت معاملاتی داد و ستد شد.

در معاملات بازار فرابورس نماد‌های "پتروشیمی زاگرس"، "سرمایه‌گذاری مسکن تهران"، گروه "کارخانجات صنعتی صنایع فولاد آلیاژی یزد"، "پالایش نفت لاوان"، "سهامی ذوب آهن اصفهان"، گروه "سرمایه گذاری میراث فرهنگی" و گروه "صنایع کاغذ پارس" با روند مثبت به کار خود پایان دادند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر