بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷
در حالی که اکثر شرکت های تولید کننده لوازم خانگی و برقی، صورت های مالی غیر جذابی را در انتهای سال مالی گذشته روانه بازار کردند، شرکت سرما آفرین ایران نیز با تکرار سودی غیر جذاب برای سرمایه گذاران و سهامداران، صورت های مالی تلفیقی حسابرسی نشده سال مالی 1396 خود را منتشر کرد.
کد خبر : ۱۷۷۹۶۵
به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز،علی رغم رشد و تعدیل 30 درصدی سود این شرکت در سال مالی 1396 نسبت به مدت مشابه سال قبل، میزان سود آوری این شرکت در سال قبل چنگی به دل نزد و با تحقق سود خالصی معادل 23 میلیارد ریال، نتوانست شرایط جذابی را برای سهامداران خود به وجود آورد . (لازم به ذکر است که نسبت P/E کنونی سهم در حدود 18 می باشد)


از جمله نکات با اهمیت صورت های مالی منتشر شده ، رشد قابل توجه 25 درصدی کل مبالغ فروش و کاهش 3 درصدی حاشیه سود ناخالص این شرکت در مقایسه با سال مالی 1395 می باشد که بخش عمده ای از رشد فروش به دلیل رشد چشمگیر قیمت چیلر به عنوان اصلی ترین محصول شرکت است.

هر چند که بسیاری از شرکت های این حوزه در سال مالی گذشته و بی شک در سال مالی جاری، درگیر تحولات ارزی و محدودیت های موجود می باشند اما به نظر می رسد شرکت سرما آفرین ایران، با توجه به سهم اندک در حدود 20 درصدی هزینه های ارزی مواد اولیه مصرفی در سال 1396، تا حدودی از ریسک های ارزی پایین تری نسبت شرکت های همگروه خود برخوردار است. این موضوع در صورت عدم خدشه دار شدن واردات مواد اولیه مصرفی وارداتی با شروع موج جدید تحریم های بین المللی علیه ایران است و در صورت وقوع این موضوع، ممکن است شاهد کاهش میزان تولید برخی محصولات شرکت در سال جاری نیز باشیم.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر