بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
فواید واگذاری شرکت‌ها طبق اصل۴۴ بررسی شد؛

سه‌قفله شدن بازارهای کاذب با خصوصی‌سازی واقعی

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در خصوص وضعیت بازار سرمایه گفت: یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی در کشورهای پیشرفته و ثبات در هر اقتصادی بر مبنای میزان عملکرد و واکنش شاخص‌های توسعه‌یافتگی بورس آن کشور سنجیده می‌شود.
کد خبر : ۱۷۷۹۹۳
شهباز حسن‌پور بیگلری، در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز، گفت: طی هفته گذشته، بازار سکه و ارز شاهد بی‌ثباتی و نوسانات شدیدی بود زیرا حرکت مجدد نقدینگی سرگردان جامعه به‌سوی این بازار باعث تاثیرگذاری شدیدی بر شاخص‌ها شد.

وی ادامه داد: متاسفانه این روال ناصحیح هیچگاه با ابزارهای تشویقی جذب سرمایه در بورس مواجه نشده و حجم انبوه نقدینگی در بازارهای فرعی جریان دارد.

نماینده مردم درخانه ملت افزود: بورس جزو بازارهای پویا و آینده‌نگر در محیط کسب‌وکار بودهو اگر به‌درستی سرمایه‌های مردمی در این بازار مدیریت شوند، طبیعتا بورس تقویت شده و دیگر شاخص‌های بازار تاثیری از بخشنامه‌های یک‌شبه نمی‌گیرند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس به لزوم فرهنگ‌سازی و حمایت دولت از بازار سرمایه اشاره کرد و افزود: از تیم اقتصادی دولت و دست‌اندرکاران بورس این انتظار وجود دارد که با هماهنگی و وحدت روش و استفاده از آخرین دستاوردهای بورس دنیا بتوانند اعتماد مردم را نسبت به بازار سرمایه به دست آورن، اما به گونه‌ای که مردم مجددا به بورس روی‌گردان شوند.

حسن‌پور در پایان به واگذاری شرکت های بورسی اشاره و خاطرنشان کرد: ضرورت دارد که مسئولان برنامه هایی را تدارک ببینند که شرکت هایی که در لیست واگذاری‌ها قرار گرفته از طریق بورس به مردم عرضه شود  تا علاوه بر حفظ ارزش پول در مقابل تورم و امنیت و شفافیت در سرمایه‌گذاری، مردم در نحوه اداره شرکت‌ها نیز مشارکت داشته باشند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر