بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۶
بانک فرانسوی "سوسیت ژنقل" اعلام کرد انتظار دارد آمریکا این بانک را به دلیل نقض تحریم‌های خود به ویژه در خصوص ایران ۱.۱ میلیارد یورو جریمه کند.
کد خبر : ۱۷۹۵۶۳
به گزارش بورس نیوز، دومین بانک بزرگ فرانسوی انتظار دارد این جریمه را برای حل منازعاتش با وزارت خزانه‌داری آمریکا پرداخت کند. در بیانیه این بانک آمده است: بانک وارد فاز فعال‌تری از مذاکره با مقامات آمریکایی برای دستیابی به توافقی در خصوص مسائل مورد منازعه طی هفته‌های پیش رو شده است.
این بانک فرانسوی که در ماه‌های اخیر با چندین پرونده و اقدام حقوقی مواجه شده گفته است حجم کل تراکنش‌های مورد اختلاف معادل ۱.۴۳ میلیارد یورو بوده و ۱.۱ میلیارد یورو از این تراکنش‌ها مربوط به موضوع تحریم‌های آمریکا است.  

وزارت دادگستری آمریکا در ماه ژوئن اعلام کرده بود این بانک به دلیل نقض تحریم‌های ایران، لیبی و مسائل نرخ بهره باید ۱.۳۴ میلیارد یورو جریمه در آمریکا و فرانسه بپردازد. این بانک در خصوص پرونده لیبی در سال ۲۰۱۷ نیز حدود یک میلیارد یورو جریمه پرداخت کرده بود.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، دیدیه وله- مدیرعامل سابق این بانک فرانسوی در ماه مارس مجبور به استعفا شد و مدیر بخش خرده فروشی بانک در آن زمان نیز از سمتش کنار رفت.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر