بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹
معاونت نظارت بر نهادهای مالی در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز مطرح کرد

کارگزاران متخلف تذکر دریافت کردند

معاونت نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس در خصوص تخلف برخی کارگزاران در خرید و فروش اوراق مسکن در بنگاه‌های معاملاتی گفت: به کارگزاران متخلف در این قضیه تذکر داده شده و از این اقدام جلوگیری به عمل آمد.
کد خبر : ۱۷۹۹۰۹
سعید فلاح پور در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز گفت: کارگزاری‌ها می‌توانند قرارداد نمایندگی داشته باشند و از طریق اعطای نمایندگی به افراد حقوقی برخی معاملات را در خارج از کارگزاری انجام دهند. 

وی با اشاره به این مطلب که اعطای نمایندگی به افراد حقوقی شرایط خاصی از جمله مکان، سرمایه و سایر موارد دارد، گفت: برخی کارگزاران اقدام به اعطای نمایندگی به افراد حقیقی کرده بودند و این افراد با مستقر شدن در معاملات مسکن اقداماتی را انجام داده بودند که به این کارگزاران تذکر داده شد و از ادامه فعالیت آنان جلوگیری به عمل آمد.

معاونت نظارت بر فرابورس هفته گذشته در نشستی با بیان این مطلب که طی ماه‌های اخیر شاهد فعالیت افرادی بوده‌ایم که عمدتا در بنگاه‌های معاملاتی مستقر شده و اقدام به خرید‌و‌فروش اوراق مسکن در پوشش کارگزاران مجوزدار می‌کنند، از غیر قانونی بودن این اقدامات خبر داده بود. 

بهنام محسنی گفت: چنین فعالیت‌هایی عمدتا در پوشش اسامی مشابه با شرکت‌های کارگزاری دارای مجوز و شناخته شده متمرکز شده و این شائبه را برای مردم و مراجعه‌کنندگان عادی به وجود می‌آورد که این افراد نماینده کارگزار معتبر بوده درحالی که این گونه نیست. 
 
محسنی همچنین از تمرکز اینگونه فعالیت‌ها در حاشیه شهر تهران و در بعضی کلان‌شهرها خبر داده بود. 

معاونت نظارت فرابورس چگونگی فعالیت مجرمانه غیرقانونی این افراد را نیز تشریح کرد و گفت: این فعالیت‌ها علاوه بر سامانه‌های غیرحضوری و حضوری، اقدام به احراز هویت مراجعان می‌کنند و اینگونه فعالیت‌ها و اقدامات حتی ظن موارد مشکوک به پولشویی را نیز مطرح و تقویت کرده است. 

محسنی ادامه داد: کارگزاران نباید اجازه فعالیت به دیگران با اسامی مشابه با نام کارگزاری را داده و در صورت مشاهده باید با آن برخورد کنند؛ همچنین در مسیر کنترل داخلی کارگزاران نیز نباید ضعف وجود داشته باشد، چراکه این افراد اقدام به ارائه کد بورسی به مراجعه‌کنندگان از طریق کانال های غیررسمی مرتبط با کارگزاران می‌کنند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر