بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز عنوان کرد:

برگ برنده پتروشیمی‌ها در فروش محصولات/ زمانی برای اجرای تحریم فلزی‌ها نیست

کارشناس بازارسرمایه وضعیت حال حاضر بازار سرمایه را در روز جاری و تا انتهای هفته مثبت ارزیابی کرد.
کد خبر : ۱۸۰۶۸۳
ارزندگی اکثر سهم‌ها در بازار سرمایه/ برگ برنده پتروشیمی‌ها در فروش محصولات
بهراد ابراهیمی مدیر معاملات کارگزاری آگاه در گفت‌وگو با خبرنگار بورس‌‌نیوز، اظهار کرد: اکثریت سهم‌ها ازجمله فلزی‌ها، پتروشیمی‌ها و معدنی‌ها و حتی مواد اولیه آزاد در وضعیت ارزندگی قرار دارند و روند کلی بازار در ماه‌های آینده صعودی پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: بر اساس تحلیل‌ها هیچکس انتظار نداشت که نرخ خوراک پتروشیمی‌ها 3800 باقی بماند ولی نرخ فروش آنها بر اساس دلار 8000 تومان در بازار عرضه شود.

ابراهیمی با بیان اینکه در حال حاضر نرخ دلار سامانه نیما در حال افزایش است گفت: هم‌اکنون نرخ دلار سنا در حال نزدیک شدن به نرخ دلار آزاد است و آنهایی که در بورس‌کالا نمی‌فروشند یا صادر می‌کنند، در حال افزایش نرخ هستند.

وی درباره عملیاتی شدن دور دوم تحریم‌ها و تاثیر بر بازار سرمایه گفت: درحال حاضر اصل تحریم‌ها ازجمله تحریم‌های نفتی، تحریم‌های فلزات و تحریم‌های بانکی اجرا شده و پیش‌بینی برای اتفاق جدید و تحریم‌های جدیدتر دور از تصور به نظر می‌رسد.

مدیر معاملات کارگزاری آگاه افزود: بر اساس آمار گمرک در صادرات اوره، پروپیلن، متانول و غیره هیچ مشکلی نخواهیم داشت و در صادرات محصول به کشورهایی نظیر چین یا ترکیه نیز تغییر خاصی صورت نمی‌گیرد.

ابراهیمی در پایان خاطرنشان کرد: در بحث بلوم و بیلت یا شمش تا حدودی گزارشات عجیب بوده که بخشی از آن مربوط به تامین نیاز داخل است و در بحث فروش شمش ممکن است مشکلاتی ایجاد شود ولی در حوزه پتروشیمی‌ها فعلا اتفاق خاصی رخ نداده است.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر