بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۲
یک کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز:‏

عبور ایران از تحریم‌های نفتی/ ورود نفت به بازار سرمایه اتفاق مثبتی بود

ورود نفت به بورس یکی از راه‌های مثبتی است که می‌تواند اثرگذاری تحریم‌ها را نیز کم کند.‏
کد خبر : ۱۸۲۶۴۵

عبور ایران از تحریم‌های نفتی/ ورود نفت به بازار سرمایه اتفاق مثبتی بود

محمود رضا الهی فرد مدیرعامل کارگزاری سی ولکس کالا در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز ضمن بیان این مطلب که مثبت ماندن شاخص‌های بازار ادامه‌دار نخواهد بود گفت: دلیل مثبت شدن بازار، تعطیلاتی است که با آن مواجه بودیم و این رویداد تا پایان صفر ادامه خواهد داشت اما فکر نمی‌کنم بعد از تعطیلات همچنان شاهد مثبت ماندن بازار باشیم.

وی در مورد رخداد مهم ورود نفت به بورس و عرضه در بورس انرژی گفت: جلسه اول بد نبود. خریدار در تناژ 35 هزار بشکه وجود داشت. اگر این مسیر هموار باشد قطعاً دولت می‌تواند همه تولید نفتی خود را به بورس بفرستد تا شرایط خرید برای همه یکسان باشد.

الهی فرد تأکید کرد: با توجه به تحریم‌های جدید آمریکا باید منتظر بمانیم و ببینیم که کشورهای چین، پاکستان وهند از تحریم‌ها پیروی خواهند کرد یا خیر و اگر تحریم‌ها مشکل‌ساز شود آیا بخش خصوصی می‌تواند راهگشا باشد؟

وی افزود: باید دید بخش خصوصی چه سازوکاری پیش می‌گیرند و مسیر انتخابی آنها کدام است؟ اما به‌هرحال باید توجه داشت که ایران یک‌بار تجربه این تحریم‌ها را دارد. ممکن است بتواند از روش‌های دیگر استفاده کند.

 این کارشناس بازار سرمایه با مثبت ارزیابی کردن فروش محصولات کشاورزی در بورس کالا گفت: برای عرضه‌های متفاوت کالاهای کشاورزی در بورس کالا هیچ مشکلی وجود ندارد و زعفران و محصولاتی همانند خرما پذیرش‌شده‌اند و عرضه با کمک بازار سرمایه می‌تواند درفروش این کالاها نیز اثر مثبتی بگذارد.

الهی فرد تصریح کرد: هر کالایی در بورس بیاید شرایطش استاندارد می‌شود. از حالت سنتی در چارچوب قرارداد می‌آید. بورس هم این انعطاف و ابزارهای مختلفی برای عرضه در اختیار دارد. بورس کالا برای هر کالا و قیمت‌گذاری آنها شرایط خاصی دارد و محدودیتی نیز برای عرضه محصولات کشاورزی در بورس تعیین نشده است. اما باید کالایی که به بورس ورود می‌کند، در یک حدی باشد که قابل‌ارائه باشد و عرضه با توجه به میزان ورودی کالا رخ خواهد داد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در بازدید وزیر کشاورزی از کارخانه زعفران؛

حضور وزیر جهاد کشاورزی در کارخانه تروند زعفران قائنات

مدیر توسعه بازار مشتقه بورس کالای ایران عنوان کرد؛

مزایای راه‌اندازی بازار آتی زعفران

براساس تبصره شش قانون تضمین خرید محصولات اساسی کشاورزی؛

تاخیر ۴۰ روزه در ابلاغ نرخ‌های تضمینی تصویب‌نشده

ارسال نظر