بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۹
در صنعت پرداخت کشور 12 شرکت PSP مجوز فعالیت دارند که حدود 80 درصد از سهم بازار متعلق به 5 شرکت اول است. در این میان، «سپ» با عملکرد عالی در مجموع کل تراکنش ها در رتبه دوم قرار دارد و بررسی ها حاکی از اخبار خوش است.
کد خبر : ۱۸۳۱۷۴

بر مبنای دادهسنجی واحد سنجش و راه حل های رفتاری در بازار (آبسیم) بورس نیوز، شرکت «پرداخت الکترونيک سامان کيش» نسبت به میانگین گروه خود جلوتر حرکت می کند.

تحلیل فاصله ساختار فروش نشان می دهد که حجم بهای تمام شده از فروش در مقایسه با میانگین گروه، حدود 3 درصد کمتر است که همین موضوع حاشیه سود بالاتر را به ارمغان آورده است.

در سایر بخش های هزینه‎ای از جمله هزینه های اداری و عمومی و هزینه مالی عملکرد بهتری نسبت به همگروهیهای خود دارد که در کنار درآمد سرمایه گذاریها، توانسته فاصله حاشیه سود خالص خود از گروه را به 6 درصد برساند.

شاپرک خوشبختی بر شانه های این شرکت / اوج گیری با «سپ»

ارزیابی ساختار بهای تمام شده «سپ» نشان از حضور قوی هزینه خرید پین شارژ و اعتبار دارد. در دوره 9 ماهه سال جاری نسبت به 12 ماهه سال گذشته، هزینه سربار سربرافراشته که عمده دلیل آن، افزايش در هزينه توسعه بازار اپليكيشن ٧٢٤ بر روي موبايل نسبت به دوره مشابه سال قبل است.

شاپرک خوشبختی بر شانه های این شرکت / اوج گیری با «سپ»

حاشیه سود خالص «سپ» که از سال 92 در کانال نزولی افتاده بود، در دو دوره اخیر خود را از این کانال جدا کرده و مجددا در مسیر صعود قرار گرفته و با توجه به رشد درآمدها و سودآوری در 9 ماهه منتهی به شهریور 97، قطعا پایانی خوشی بر سال مالی 97 رقم خواهد خورد.

شاپرک خوشبختی بر شانه های این شرکت / اوج گیری با «سپ»

در حالی که در کل 12 ماهه دوره 96 حدود 9812 میلیارد ريال درآمد علمیاتی شناسایی شده بود، در 9 ماه سپری شده از سال مالی 97، رقم 9381 میلیارد ريال به بار نشسته است. در مجموع در 9 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته سود خالص 44 درصد رشد کرده است.

شایان ذکر است که تاکنون فعالیت های «سپ» با سرمایه 1800 میلیارد ريالی، حدود 1606 میلیارد ريال سود انباشته به دنبال داشته است.

به گزارش آبسیم، در میان شرکت های فعال در عرصه PSP، شرکت «پرداخت الکترونيک سامان کيش» یکی از بهترین ها محسوب می شود. چرا که در 6 ماهه نخست سال 97 سهم بازار «سپ» از نظر تعداد تراکنش نزدیک به 18 درصد بوده و پس از شرکت «به پرداخت ملت» در جایگاه دوم قرار دارد.

شاپرک خوشبختی بر شانه های این شرکت / اوج گیری با «سپ»

همچنین از منظر مبلغ تراکنش باز هم رتبه دوم را به نام خود ثبت کرده است. از مجموع کل مبلغ تراکنش های ثبت شده در سامانه شاپرک، حدود 14 درصد آن به «سپ» تعلق دارد.

شاپرک خوشبختی بر شانه های این شرکت / اوج گیری با «سپ»

در چند ماه اخیر شرکت «سپ» در هر دو شاخص سهم تعدادی و مبلغی به عنوان دومین دارنده سهم بازار در شبکه پرداخت کارت محسوب می گردد.

بیشترین حجم از تعداد تراکنش ها در این شرکت به ابزارهای موبایلی اختصاص دارد؛ ولی از نظر مبلغ تراکنش، ابزارهای اینترنتی بالاترین سهم را دارند. یکی از اهداف سال 97 در حوزه موبایل جذب حدود 350 میلیون تراکنش است و در همین راستا، توسعه اپلیکیشن 724 در دستور کار قرار دارد.

در مجموع «سپ» یکی از بهترین شرکت های فعال در حوزه PSP به شمار می رود و در سال جاری در اغلب موارد روند رو به رشد به خود گرفته است و می توان به عنوان یکی از گزینه های کم ریسک و با بنیاد قوی برای سرمایه گذاری شناخت.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در فروردین ماه سال جاری صورت گرفت؛

سهم 18.46درصدی بازار «سپ» از نظر تراکنش

نسبت به دوره مشابه سال مالی گذشته حسابرسی شد؛

کسب سود خالص ایران ترانسفو

نسبت به دوره مشابه سال مالی گذشته رخ داد:

کسب سود خالص شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال شرق

ارسال نظر