بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

نرخ نفت و نزول پتروشیمی‌ها/ سبزپوشی سایپا در پی انتشار یک شایعه

کارشناس بازار سرمایه گفت: کاهش قیمت جهانی نفت در هفته های اخیر موجب قرمز پوشی سهام گروه پالایشی و اکثر شرکت های پتروشیمی شده اما در مقابل خودرویی ها به دلیل انتشار شایعه افزایش نرخ و همچنین گزارشی که از سوی شرکت زامیاد روی کدال منتشر شد سبزپوشی را تجربه می کنند.
کد خبر : ۱۸۳۸۱۳

به گزارش بورس نیوز، در نخستین ساعات صبح امروز شاخص کل بازار قرمز پوش شد که کارشناسان دلایل متعددی از جمله کاهش قیمت نفت را درآن موثر می دانند.

در این خصوص پویان دارابی مدیرعامل کارگزاری آتی ساز بازار به بورس نیوز گفت: کاهش قیمت نفت و دلار در قرمز پوش شدن امروز شاخص موثر است.

وی با بیان اینکه سهام سایپا تا این لحظه سبز پوش است، افزود: در حال حاضر خودرویی ها به دلیل انتشار شایعه افزایش نرخ و همچنین گزارشی که از سوی شرکت زامیاد روی کدال منتشر شد سبزپوشی را تجربه می کنند.

دارابی با اشاره به اینکه در حال حاضر قیمت جهانی نفت روند نزولی را در پیش گرفته است، ادامه داد: کاهش قیمت این محصول در  هفته های اخیر موجب قرمز پوشی سهام گروه پالایشی و اکثر شرکت های پتروشیمی شده زیرا به دلیل کاهش ارزش فروش این شرکت ها حاشیه سود سهام آن ها نیز کاهش یافته است.

کارشناس بازار سرمایه با تاکید براینکه اکنون سهام تمامی گروه های متاثر از قیمت نفت قرمزپوشی را تجربه می کنند، گفت: اما گروه خودرویی در انتظار افزایش نرخ بوده و از آنجا که شرکت زامیاد نیز گزارشی مبنی بر افزایش قیمت محصولات خود در کدال منتشر کرده بنابراین سهم کل شرکت های این گروه سبزپوش شده اند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر