بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۸
عدم واگذاری ریسک بیمه ها به خارج از کشور در کوتاه مدت اثر مثبتی بر سودآوری شرکت های بیمه داشته و تراز اتکایی صنعت بیمه را مثبت خواهد کرد؛ چرا که واگذاری اتکایی به خارج از کشور، ارزبری داشت و اینک روند خروج ارز در صنعت بیمه کاهش یافته است.
کد خبر : ۱۸۳۸۲۶
به گزارش بورس‌نیوز، پس از برجام، 10 شرکت بیمه خارجی به ایران آمده و با بیمه گران داخلی همکاری هایی داشتند، اما بررسی ها نشان می دهد پس از خروج ترامپ از برجام و اعمال تحریم های جدید، 5 شرکت به طور کامل خارج شدند و پنج شرکت بیمه دیگر در شرف توقف فعالیت هستند. از بین شرکت های بیمه خارجی که با تحریم های جدید اعلام کردند در تدارک کاهش همکاری با ایران هستند می توان به آلیانز، سوئیس ری، اسکور اس ای، اسکالد و چوب اشاره کرد.

ابراهیم کاردگر مدیرعامل و نایب رییس هیئت مدیره شرکت بیمه دانا در گفتگو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: صنعت بیمه قبل از اعمال تحریم های جدید امریکا هم همکاری چندانی با بیمه گران خارجی نداشت؛ فقط بخشی از ریسک های صنعت بیمه توسط بیمه مرکزی به بیمه گران خارجی واگذار می شد و با اعمال تحریم های اخیر، بیمه های خارجی از پذیرش ریسک سرباز زدند.

وی افزود: شرکت های بیمه با حمایت بیمه مرکزی همچون دوران تحریم های قبلی اقدام به تشکیل صندوق ویژه تحریم کرده و بدین ترتیب ریسک ها در لایه های مختلف بین شرکت های بیمه داخلی توزیع می گردد. 

کاردگر در رابطه با مزایا و معایب توزیع ریسک در داخل کشور گفت: عدم واگذاری ریسک بیمه ها به خارج از کشور در کوتاه مدت اثر مثبتی بر سودآوری شرکت های بیمه داشته و تراز اتکایی صنعت بیمه را مثبت خواهد کرد؛ چرا که واگذاری اتکایی به خارج از کشور، ارزبری داشت و اینک روند خروج ارز در صنعت بیمه کاهش یافته است.

وی ادامه داد: اما این موضوع در بلندمدت می تواند به چالشی برای صنعت بیمه تبدیل شود، زیرا به دلیل توزیع ریسک در داخل کشور، اگر اتفاق بدی رخ دهد که خسارت سنگینی بر جای گذارد (مانند یک زلزله بزرگ)، شرکت های بیمه متحمل هزینه گزافی خواهند شد. البته تلاش می شود با شناسایی بیمه گران هندی و چینی و غیره قراردادهای جدید منعقد شود و ریسک ها به خارج از کشور منتقل شود تا دغدغه ای متوجه صنعت بیمه نباشد.

این فعال صنعت بیمه در مورد پیش بینی سودآوری شرکت های بیمه اظهار داشت: در حال حاضر اتفاق خاصی رخ نداده و EPS شرکت های بیمه در معرض تهدید نیست. ضمن اینکه به سبب افزایش نرخ ارز، به رشد سودآوری شرکت های بیمه بابت تسعیر ارز خوشبین هستم.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر