بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۱
معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت گفت: موضوع صادرات که بیش از هربخش از سوی نهادهای تجاری و خصوصی صورت می گیرد مانند خود بخش خصوصی در دوران طفولیت بسر می برد و طبعا درمقطع فعلی باید از سوی متولیان صادرات مورد مراقبت و حمایت بیشتری قرار بگیرد.
کد خبر : ۱۸۳۸۹۰
به گزارش بورس نیوز، امیرحسین زمانی‌نیا، پیرامون موضوع حمایت دولت از بخش خصوصی در امر صادرات، با بیان این که دولت می تواند تسهیلات بیشتری برای صادرکنندگان ایجاد کند گفت:بی شک موضوع صادرات مبحث بسیار مهمی است و این نیاز به یک هم افزایی بین موسسات دولتی و بخش خصوصی دارد که تا زمانی که این شکل کار مد نظر قرار نگیرد نمی توان حوزه صادرات را چندان موفق ارزیابی کرد.

وی افزود: بخش خصوصی در کشور ما در طفولیت است و بدیهی است که رویکرد های حمایتی باید درموردش شکل بگیرد تا نمو و رشد کند منتها واقعیت این است که هم اکنون دولت در موقعیت مناسبی برای یک حمایت مناسب قرار ندارد.

معاون وزیر نفت همچنین گفت: اگر پاسخی دقیق در این زمینه را خواستار باشید باید آن را از وزارت صمت پیگیری کنید چرا که متولی بخش صادرات این وزارتخانه است .

وی افزود: به اعتقاد من در این مقطع زمانی که می بینیم بخش خصوصی ما ضعیف است بی شک  نهادهای مسئول باید به موضوع توجه بیشتری نشان بدهند و موانع صادراتی را از پیش پای صادرکنندگان بردارند.

وی در پاسخ به اینکه آیا می پذیرید که وزارت صنعت هم به شکلی روشن پاسخگوی این مسئله نیست و در حوزه صادرات مواد و محصولات هیدروکربوری و نفت و گاز و پتروشیمی، نهادی مانند وزارت نفت باید پا به این میدان بگذارد، گفت:بله می پذیرم.ولی باید به یاد داشته باشیم که در حال حاضر وزارت نفت نیز درشرایطی نیست که افزون بر وظایف خود مسئولیت های دیگری را هم به دوش بکشد، اما من همچنان معتقدم موضوع صادرات مقوله ای است که باید به شکلی جدی آن را مورد توجه قرار داد.

زمانی نیا اظهار داشت: بسیاری از کشورهای هدف صادراتی ایران هم منتظر گشایش هایی هستند که باید از سوی اروپا صورت بگیرد تا بر آن اساس تعاملات تجاری خود با ما را آغاز کنند.
این مقام مسئول تاکید کرد: پیش بینی و تحلیلی زمان حال و آینده بخشی از کار ما می باشد و این درحالی است که همه درانتظار اروپا درخصوص برجام هستیم چون تا کنون ما حرکت قابل اشاره ای از آنها ندیده ایم.

به گزارش ستاد خبری ایران اکسپو، زمانی‌نیا در پایان گفت: ثبات در تعادل استراتژیک بین کشورها نیازمند اقداماتی است که انتظار می رود از سوی اروپا به انجام برسد و بر این اساس کشورهایی مانند روسیه، چین، انگلیس، فرانسه، آلمان و همچنین ژاپن، هند و برزیل نیز باید بتوانند در این میان نقش خود را به بهترین شکل ایفا کنند.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری تهران:

نمایشگاه ایران اکسپو یک اقدام فاخر ملی است

رئیس اداره تسهیل صادرات غیرنفتی معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه:

"ایران اکسپو" یک تضعیف روحیه برای کشورهای تحریم‌کننده است

از سوی وزیر صنعت معدن و تجارت؛

"سعید زرندی" معاون طرح و توسعه وزارت صمت شد

ارسال نظر