بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰
نماینده مردم لنگرود گفت: صادرات برنج در شرایط کنونی کشور لزومی ندارد و اگر صادراتی صورت بگیرد مصداق بارز سوء استفاده از شرایط حال حاضر اقتصاد کشور است.
کد خبر : ۱۸۳۹۵۹

به گزارش بورس‌نیوز، مهرداد بائوج لاهوتی، در خصوص اخبار منتشر شده مبنی بر صادرات برنج ایرانی، اظهار کرد: نمی‌توان صادرات برنج را تایید کرد زیرا در حال حاضر به منظور نیاز بازار کشور به برنج این محصول وارد می‌شود، درصورتی که صادراتی صورت گرفته باشد اتفاق خوبی نیست و آسیب‌زا است.

سالانه حدود 1 و نیم میلیون تن برنج وارد کشور می‌شود

نماینده مردم لنگرود در خانه ملت با بیان اینکه سالانه 1 و نیم تا 2 میلیون تن برنج وارد کشور می‌شود هرچند که بخشی از این برنج وارداتی مازاد نیاز بازار است، گفت: صادرات برنج در شرایط کنونی کشور لزومی ندارد و اگر صادراتی صورت بگیرد مصداق بارز سوء استفاده از شرایط حال حاضر اقتصاد کشور است.

صادرات احتمالی برنج قاچاق محسوب می‌شود

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حالی که نرخ ارز افزایش پیدا کرده است صادرات از نظر اقتصادی صرفه دارد اما در شرایطی که ما نیاز به واردات این محصول داریم صادرات آن تبدیل به رانت و قاچاق می‌شود، اضافه کرد: همانگونه که دولت اقدام به واردات کالاهای اساسی می‌کند باید مراقب باشد تا کالاهای اساسی از جمله برنج از کشور خارج نشود.

احتمال صادرات برنج‌های وارداتی با ارز دولتی وجود دارد

لاهوتی در پایان در خصوص اینکه این امکان وجود دارد که برنج‌های وارداتی با ارز دولتی مجددا از کشور خارج شده باشد، خاطرنشان کرد: اگر صادرات برنج صورت گرفته باشد این احتمال وجود دارد برنج را با ارز 4 هزار 200تومانی وارد کشور کرده باشند و با نرخ ارز آزاد از کشور خارج کرده باشند.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر