بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۰
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

آغاز خواب زمستانی بازار سرمایه/ تحرک بازار در گرو ورود نقدینگی

برای افرادی که انتظار کوتاه مدت از بازار سرمایه دارند نمیتوان پیشنهاد خاصی در این مقطع زمانی داشت ولی با توجه به افت قیمت اکثر سهم ها و گزارشات خوبی که شرکت ها روانه کدال کرده اند و چشم اندازی که از آینده برخی صنایع داریم، خرید سهم های بنیادی در قیمتهای مناسب با دید نگهداری ارزنده باشد.
کد خبر : ۱۸۴۰۱۵
به گزارش بورس‌نیوز اگر چه امروز روند ریزشی بازار به پایان رسید و شاخص کل رنگ سبز به خود گرفت؛ ولی نرخ ارز که مهمترین عامل رشد چند ماهه بازارهای مختلف بود، کاهشی است و به نظر می رسد افزایش نرخ احتمالی خودروسازان آخرین خبر موثر بر بازار بوده و پس از آن باید منتظر خواب زمستانی بازار سرمایه باشیم.


مهدی ساسانی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در خصوص وضعیت فعلی بازار سرمایه بیان کرد: بازار سرمایه مدتی است وارد فاز اصلاحی شده و رفته رفته، با کم شدن ارزش معاملات به نظر می رسد بازار به سمت رکود پیش می رود و با شرایط موجود نمیتوان انتظار اتفاق خاصی در کوتاه مدت برای بازارداشت . ارزش معاملات کاهش یافته و بازار حتی به اخبار و گزارشات مثبت شرکت ها واکنش چندانی نشان نمی دهد. در چنین شرایطی، بازارها منتظر یک خبر یا اتفاق خاص هستند که روند جدی تری به خود بگیرند . اخباری همچون افزایش نرخ 10 تا 20 درصدی فروش شرکت ها جذابیت چندانی نخواهد داشت و تغییر روند بازار سرمایه در گرو ورود حجم نقدینگی است. البته روند این ورود نقدینگی در ماههای مرداد و شهریور به خوبی داشت رخ میداد که متاسفانه با اتفاقاتی که همگان مستحضر هستید این نقدینگی سرکوب شد. 

وی در رابطه با پیش بینی وضعیت شرکت های صادرات محور گفت: کاهش نرخ ارز در بازار آزاد، محتمل است؛ ولی این به معنی سیگنال خروج از سهم شرکت های صادرات محور نیست؛ چرا که اکثر این شرکت ها بر اساس دلار حداکثر 8 هزار تومانی مفروضات بودجه را تنظیم میکنند و با توجه به گزارشات قابل قبول شرکت های بزرگ صادرات محور و چشم انداز روشن شرکت ها، سهم ها در قیمت های فعلی ارزنده هستند. افت قیمت سهم ها ناشی از کمبود نقدینگی در بازار است و سهامداری در سهم های بنیادی بازار کماکان توصیه می شود.

این فعال بازار سرمایه در پاسخ به این سوال که "آیا زمان مناسبی برای خرید است؟" اظهار داشت: برای افرادی که انتظار کوتاه مدت از بازار سرمایه دارند نمیتوان پیشنهاد خاصی در این مقطع زمانی داشت ولی منطقی است با توجه به افت قیمتی که اکثر سهم ها داشته اند و در طرف مقابل گزارشات خوبی که این شرکتها روانه کدال کرده اند و چشم اندازی که از آینده برخی صنایع داریم، خرید سهم های بنیادی در قیمتهای مناسب با دید نگهداری ارزنده باشد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر